Agencja e-commerce | Strategia, Marketing, Optymalizacja, Audyt

info@brandactive.pl

+48 17 770 73 96

Top

Area69 - Case study - pozycjonowanie sklepu erotycznego

Kompleksowe działania on-site SEO i off-site SEO – podsumowanie 9 miesięcy
Pozycjonowanie sklepu erotycznego Area69
Area69 to sklep online, który działa na polskim rynku internetowym od ponad 10 lat. Firma zajmuje się sprzedażą artykułów erotycznych dla dorosłych. Zakupy w sklepie Area69 cechuje dbałość o dyskrecję klientów oraz gwarancja szybkiego doręczenia. Paczki pakowane są w taki sposób, by ich zawartość pozostała znana jedynie zamawiającemu, co zwiększa komfort klienta. Firma nastawiona jest na zaspokajanie potrzeb konsumentów. Wsłuchując się w ich sugestie, ciągle udoskonala swoją ofertę. Eksperci śledzą nowości, które pojawiają się na rynku i ciągle starają się poszerzać asortyment sklepu. Przystępne ceny wraz ze świetną jakością produktów to cecha, która wyróżnia firmę spośród innych, działających w tej branży. Pracownicy starają się doradzać w doborze asortymentu dla klienta i zawsze służą pomocą. Firma Area69 swoje długoletnie doświadczenie uwidacznia we wpisach blogowych, które zawierają porady oraz liczne informacje, na bieżące tematy ze świata erotyki.
Beata Wysocka Specjalista SEO

Cele pozycjonowania sklepu Area69

zwiększenie widoczności fraz kluczowych

poprawa pozycji dla fraz z największym potencjałem

wzrost ruchu na stronie

wzrost liczby transakcji

Pozycjonowanie w Brand Active

Audyt SEO

Audyt SEO jest pierwszym etapem pozycjonowania w Brand Active. Analizę dla Area69 wykonaliśmy biorąc pod uwagę przede wszystkim poniższe elementy:

Zakres audytu SEO dla sklepów internetowych Poszczególne elementy analizy SEO sklepów internetowych
Content treść strony głównej

treść podstron kategorii

treść kart produktowych

nagłówki Hx

duplikacja treści (wewnętrzna i zewnętrzna)

thin content

ryzyko kanibalizacji

pliki graficzne

Tytuły i meta dane meta title

meta description

Struktura serwisu nawigacja

linkowanie wewnętrzne

Indeksacja oraz komunikacja z robotami warianty domeny

weryfikacja poprawności adresów

statystyki indeksowania

przekierowania

mapa strony

parametry w URL

Brand w wynikach wyszukiwania widoczność na frazy brandowe

opanowanie top 10

brak negatywnych opinii

Bezpieczeństwo odpowiednio wdrożony SSL

wykluczenie zainfekowania strony

Wersja mobilna przystosowanie strony do obsługi na urządzeniach mobilnych
Szybkość ładowania się strony kompresja grafiki

kompresja HTML, CSS, JS

wykorzystywanie pamięci podręcznej

Elementy UX poprawa użyteczności strony

Optymalizacja SEO

Optymalizacja SEO jest drugim etapem pozycjonowania w Brand Active. Polega ona na wprowadzeniu zmian, które zleciliśmy miesiąc wcześniej – w audycie SEO.

Pozycjonowanie w abonamencie

Ostatni – trzeci etap jest realizowany przez nas comiesięcznie w ramach abonamentu. Rozpoczął się on w trzecim miesiącu naszych działań. Poniżej wyjaśniamy, co dokładnie składało się na pozycjonowanie w abonamencie:

1. Opracowywanie strategii linkowania i zdobywanie skutecznych linków

W tej części działań określamy źródła linków oraz miejsca ich zakupu, konsultujemy kwoty mediów z klientem, zlecamy oraz pozyskujemy linki, a także opracowujemy raport z pozyskanych linków.

2. Redagowanie tekstów SEO

Wykorzystujemy 8h godzin pracy Copywritera. Czas ten zazwyczaj przeznaczamy na tworzenie wysokiej jakości opisów kategorii oraz artykułów na wewnętrznego bloga.

3. Analiza bieżących statystyk

Analiza statystyk, takich jak widoczność strony, pozycje fraz oraz ruch. Śledzimy również komunikaty i ewentualne błędy w narzędziu Google Search Console.

4. Konsulting SEO

Bieżąca optymalizacja serwisu oraz propozycje dodatkowych zmian i rozbudowy strony o nowe elementy.

5. Raporty przedstawiające efekty pozycjonowania

Co miesiąc wysyłamy jasny i czytelny raport przedstawiający wyniki naszych prac.

Efekty pozycjonowania

914

Wzrost ruchu organicznego

495

Wzrost liczby transakcji

432

Wzrost wartości zakupów

Teksty SEO

Artykuły na bloga sklepu + opisy kategorii zoptymalizowane pod wybrane słowa kluczowe
Artykuły SEO Case study

Rozbudowa struktury kategorii

casestudy-area69-menu

Pozyskiwanie wartościowych linków

Pozyskiwanie linków Case Study

Wzrost pozycji monitorowanych fraz według narzędzia Seostation

casestudy-area69-seostation

Wzrost liczby kliknięć według narzędzia Google Search Console

1000% więcej kliknięć w linki prowadzące do sklepu w wynikach wyszukiwania

Google Search Console

Ruch organiczny w okresie ostatnich 9 miesięcy pozycjonowania

Efekt naszej pracy zaczął być wyraźnie widoczny w październiku. Od tego momentu ruch organiczny zaczął rosnąć.
Ruch organiczny Google Analytics Area69

Ruch organiczny - porównanie okresu od połowy listopada do końca lutego z poprzednim okresem

Na poniższym wykresie możemy zauważyć efekty naszej pracy, które uzyskaliśmy pozycjonując stronę przez 9 miesięcy. Od połowy listopada do końca lutego w porównaniu z poprzednim okresem osiągnęliśmy:
  • wzrost ruchu o 917%
  • wzrost liczby przychodów o 495%
  • wzrost wartości zakupów o 432%
Efekty pozycjonowania - ruch organiczny

Ruch organiczny - porównanie lutego 2020 do miesiąca, w którym rozpoczęliśmy pracę - czerwiec 2019

Na poniższym wykresie możemy zauważyć efekty naszej pracy, które uzyskaliśmy w 9 miesiącu naszej pracy. W lutym osiągnęliśmy wzrost ruchu o 3 015%. Ilość transakcji wzrosła z o 1700%, a przychody o 1 474%.
GA luty do czerwiec

Wzrost ilości zamówień

casestudy-area69-shoper

Zastosowane narzędzia

Klient o współpracy z Brand Active

Chcesz rozpocząć pozycjonowanie w Twoim e-commerce?

Zapytaj nas o dostępność
google_partner
shopify_partner
shoper