Agencja e-commerce | Strategia, Marketing, Optymalizacja, Audyt

biuro@brandactive.pl

+48 17 770 73 96

Top

BioBabalscy - Case Study - Automatyzacja marketingu

E-mail marketing + Automatyzacja marketingu + Ratowanie porzuconych koszyków + Kampanie web push
Automatyzacja marketingu biobabalscy
BioBabalscy to pierwsze w Polsce gospodarstwo ekologiczne prowadzone od 1986 roku w Pokrzydowie (woj. kujawsko – pomorskie) przez Aleksandrę i Mieczysława Babalskich. Od 1991 roku na terenie gospodarstwa istnieje również wytwórnia makaronu, gdzie przetwarzane są dawne gatunki prozdrowotnych zbóż, jak pszenica orkisz, pszenica płaskurka i samopsza, z których powstają między innymi ekologiczne mąki, makarony, płatki i otręby. Oferowane produkty sprzedawane są m.in. kanałem online w sklepie internetowym. Roczna produkcja BioBabalskich to ok. 350 ton zbóż pozyskanych z atestowanych gospodarstw ekologicznych. Jakość, naturalność i smak produktów sygnowanych tą marką wpływa na budowanie świadomości żywieniowej i ekologicznej w klientach, przekładając się na rosnącą popularność. To z kolei rzutuje na odnoszone sukcesy, jakimi są liczne nagrody zdobywane w ogólnopolskich, ekologicznych konkursach. Gospodarstwo BioBabalskich jest często odwiedzane przez dziennikarzy (m.in. Dzień Dobry TVN) i znanych kucharzy (np. Karola Okrasę).
Grzegorz Sękowski

Cele współpracy

email marketing

Zwiększenie konwersji z e-mail marketingu

automatyzacja marketingu e-commerce

Zwiększenie liczby użytkowników bazy newsletterowej

automatyzacja marketingu e-commerce

Zwiększenie współczynnika uratowanych koszyków

automatyzacja marketingu e-commerce

Zwiększenie konwersji z reguł automatyzacji

automatyzacja marketingu e-commerce

Zwiększenie przychodów z reguł automatyzacji.

polityka cenowa

Zwiększenie współczynnika LTV (Life Time Value)

Zebranie bazy mailingowej

Kluczowym etapem było zebranie oraz powiększanie bazy mailingowej. Wykorzystaliśmy do tego powiadomienie typu pop-up, dzięki któremu od początku w szybkim tempie zaczęliśmy zbierać adresy e-mail użytkowników zainteresowanych produktami BioBabalskich. Dzięki atrakcyjnej ofercie sklepu oraz profesjonalnej kreacji, współczynnik wypełnień do wyświetleń wyniósł aż 10%.
pop-up automatyzacja marketingu
pop-up automatyzacja marketingu

Automatyzacja marketingu

Aby skrócić czas obsługi klienta oraz zwiększyć jego wartość w dłuższym okresie, wdrożyliśmy 2 reguły automatyzacji. Dzięki temu pozostaliśmy w bliskiej relacji z klientem, maksymalnie automatyzacując komunikację.

Ostatnio oglądane – reguła automatyzacji, pozwala na wysłanie spersonalizowanej wiadomości do klienta, który przeglądał produkty dostępne na stronie, natomiast nie dokonał zakupu. E-mail ze wszystkim przeglądanymi produktami zostaje wysłany najczęściej po kilku godzinach od ostatniej interakcji. Reguła zawiera zabezpieczenie weryfikujące, czy klient nie dokonał zakupu.

40
OR współczynnik unikalnych otwarć

7
CTR współczynnik unikalnych kliknięć

automatyzacja marketingu

Win Back – reguła, celem której jest reaktywowanie użytkowników nieaktywnych. Wysyłka spersonalizowanego maila odbywa się 30 dni od ostatniej aktywności na stronie sklepu. Reguła ma na celu reaktywację użytkowników nieaktywnych przez ostatnie 30 dni. W kreacji zostały pokazane nowe produkty oraz przekaz zachęcający do powrotu na stronę.

17
OR współczynnik unikalnych otwarć

4
CTR współczynnik unikalnych kliknięć

Ratowanie porzuconych koszyków

workflow - z porzuconymi koszykami

Kolejnym kluczowym celem jaki postawiliśmy sobie z klientem, było ratowanie porzuconych koszyków. Poddaliśmy analizie ścieżkę zakupową i na tej podstawie został stworzony lejek sprzedażowy. Lejek podzieliliśmy na 5 kluczowych etapów:

 

  1. Wystąpił porzucony koszyk
  2. Wysłano pierwszy mailing z koszykiem
  3. Wysłano drugi mailing z porzuconym koszykiem oraz kodem rabatowym
  4. Wystąpił zakup
  5. Brak zakupu

 

Lejek pozwolił na analizę ścieżki zakupowej od wystąpienia koszyka aż po zakup. Zdecydowaliśmy się na wdrożenie dwóch form e-maili ratujących porzucony koszyk. Pierwszy e-mail zostaje wysłany do kilku godzin od ostatniej interakcji klienta ze stroną sklepu.

 

Kolejna automatyczna wiadomość wysyłana jest już do 24h od wystąpienia koszyka. Ograniczamy w niej czasowo zakup oraz wręczamy kod rabatowy, co pozytywnie przekłada się na decyzje zakupowe klientów. Przy braku finalizacji zamówienia system to odnotowuje, przypisując odpowiedni tag do kontaktu.

 

Cały proces jest zabezpieczony poprzez szereg warunków. Na przykład, jeśli klient dokonał zakupu przed upływem 24h od porzuconego koszyka, drugi e-mail nie zostanie już wysłany.

40
OR (Open rate)

19
CTR (Click - through rate)

15
Współczynnik konwersji

e-mail automatyzacja marketingu sales manago
e-mail automatyzacja marketingu sales manago

Kampania Web Push

Do aktywizacji ruchu na stronie sklepu wykorzystaliśmy powiadomienia typu web – push. Zaletą tego typu powiadomień jest fakt, że użytkownicy nie muszą zostawiać adresu e-mail oraz potwierdzać rejestracji. Dzięki temu chętniej zapisują się na listę typu web-push. Ilość zabranych kontaktów w tym samym czasie w stosunku do Newslettera jest trzy razy większa.
web push automatyzacja marketingu e-commerce
Formularz zapisu

Kampania web push

Zastosowane rozwiązania i narzędzia

salesmanago automatyzacja marketingu e-commerce
google analytics automatyzacja marketingu e-commerce
Shoper automatyzacja marketingu e-commerce
Adobe photoshop automatyzacja marketingu

Efekty po wdrożeniu

9
Konwersja e-mail marketing

350
Zwiększenie bazy newsletterowej

15
Ratowanie porzuconych koszyków

11
Konwersja z reguł automatyzacji

45
Udział przychodów z reguł automatyzacji

Dzięki jasno zdefiniowanym celom określonym na samym początku współpracy zrealizowaliśmy założenia projektu. Pozyskaliśmy nową bazę od zera do kilku tysięcy aktywnych użytkowników, przy zerowym nakładzie finansowym na marketing. Odnotowaliśmy wzrost konwersji do 9,5% z e-mail marketingu. Uruchomiliśmy reguły automatyzacji, które stale miesięcznie generują przychód.
Budujemy relację i zwiększamy żywotność klienta (LTV). Cele, jakie stawiamy zespołowi na kolejne miesiące współpracy, to zwiększenie liczby użytkowników pochodzących z narzędzia o 100%, przy zachowaniu tej samej wysokiej konwersji. Stworzenie nowych no sellingowych kampanii, które konwertują do tej pory najlepiej.
salesmanago automatyzacja marketingu e-commerce
Sprawdź cennik popularnego narzędzia do automatyzacji marketingu sales manago

Planujesz wdrożenie automatyzacji marketingu w Twoim e-commerce?

Zapytaj nas o dostępność
google_partner
shopify_partner
shoper