Case Study Viola Hair Extensions

O marce Viola

Viola Hair Extensions

Od dekady firma Viola Hair Extensions istnieje na rynku i jest jednym z czołowych dostawców najwyższej jakości włosów do przedłużania dla branży fryzjerskiej i kosmetycznej w Wielkiej Brytanii, działając zarówno w kanale B2B, jak również B2C. W swojej ofercie posiadają również akcesoria i kosmetyki pielęgnacyjne.

To również jedyna firma oferująca aż 190 dni gwarancji na swoje produkty. Viola to nie tylko sklep internetowy, ale również biura firmowe, salony pokazowe i przede wszystkim kilkunastoosobowy zespół ekspertów.

Viola firma

Cel działań

Na podstawie odbytych rozmów i analizy, za główny cel postawiliśmy pełną migrację sklepu z Woocommerce na Shopify. Uwzględnić należało wszelkie strony informacyjne i contentowe, produkty wraz z rozbudowanym wachlarzem wariantów, bazę zarejestrowanych klientów i ich historię zakupową oraz grafiki.

Jednym z najważniejszych punktów było wprowadzenie odpowiedniego systemu rabatowania stałych klientów.

Kolejnym celem było rozpoczęcie działań mających zwiększyć sprzedaż na rynku brytyjskim i europejskim oraz poprawić widoczność sklepu w Google.

Cel działań

Co zrobiliśmy?

analiza i konsultacje przedwdrożeniowe

migracja z Woocommerce na Shopify

dostosowanie UX mobile first

obsługa marketingowa - PPC

audyt i optymalizacja SEO

pozycjonowanie

obsługa social media

stałe wsparcie i doradztwo

Automatyzacja procesów

Z perspektywy kierownika działań w tym projekcie największym wyzwaniem było takie przeprowadzenie migracji między systemami, by maksymalnie zautomatyzować wszelkie procesy. Zależało nam, by użytkownicy sklepu odczuli różnicę pod kątem całej UX’owej architektury sklepu, ale z drugiej strony, by usprawnić pracę właścicieli sklepu i osób zarządzających panelem administracyjnym. W działaniach wyznaczone zostały kamienie milowe, które usystematyzowały pracę.
Po zakończeniu działań migracyjnych, rozpoczęliśmy szeroko zakrojoną obsługę marketingową sklepu, skupiając się przede wszystkim na działaniach reklamowych Google Ads oraz Facebook Ads, kompleksowym pozycjonowaniu na rynku brytyjskim, które rozpoczęło się od audytu i optymalizacji. Położyliśmy również nacisk na social media i content.
Najważniejsze we współpracy z Klientem jest obustronne zaufanie, które pozwala na coraz szersze działania w różnych obszarach związanych z Ecommerce.

Zofia Komada Shopify Expert / Ecommerce Manager, Koordynator migracji i działań marketingowych

Zofia Komada Shopify Expert / Ecommerce Manager, Koordynator migracji i działań marketingowych

Design desktop

Viola design wersji desktop mobile

Design mobile

Viola design wersji mobile desktop

Viola Hair Extensions eCommerce Marketing + SEO + Growth Hacking + Social Media

wynik

133 %

Wzrost widoczności fraz w Top 10
i Top 3 wyników wyszukiwania Google

wynik

28 %

Udział kampanii Google Ads w
całościowym ujęciu przychodów

wynik

42 %

Wzrost przychodów z organicznych wyników wyszukiwań

Dane w ujęciu 06.2020-01.2021

Cel działań

Zastosowane narzędzia i rozwiązania deweloperskie

Shopify
Figma
Hotjar

Zastosowane narzędzia marketingowe

Google Search Console
Google Ads
Facebook Advertising
Ahrefs
Surfer SEO
Seostation
Majestic

Klient o współpracy

Poszukiwaliśmy agencji, z którą będziemy współpracować kompleksowo. Całość pracy rozpoczęliśmy od migracji z poprzedniego środowiska - Woocommerce, a decyzję o przejściu na Shopify poprzedziliśmy konsultacjami i analizą. Po całym tym procesie, powierzyliśmy Brand Active marketingową pieczę nam sklepem - bardzo istotne z naszego punktu widzenia były nie tylko działania stricte reklamowe, ale przede wszystkim budowanie pozycji i renomy naszego sklepu w Google. Zespół BA, z którym współpracujemy, to nie tylko specjaliści eCommerce, ale i ludzie z pasją - łącząc ich pracę z naszymi staraniami, sklep odnotowuje stałe wzrosty.

Andrzej Walczak, Marketing Director

Viola firma

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o współpracy z nami - napisz lub zadzwoń!

Zapytaj nas