O nas

Wspieramy eCommerce i zwiększamy sprzedaż.
Specjalizujemy się w eCommerce co jest nie tylko naszą pracą, ale i pasją. Jesteśmy praktykami biznesu ponieważ posiadamy również własne sklepy internetowe. To sprawia, że znamy potrzeby właścicieli sklepów internetowych tych mniejszych jak i tych większych. Nie jesteśmy typową agencją interaktywną, dostarczamy usługi w zupełnie nowej formule, która skutecznie podnosi sprzedaż naszych klinetów.

Najnowsze artykuły

Tworzymy e-sklepy i zwiększamy sprzedaż

biuro@brandactive.pl

+48 17 770 73 96

0
  • Brak produktów w koszyku
Top

Geoblokowanie zakazane! Rozporządzenie UE niekorzystne dla sklepów internetowych?

Brand ActiveNewsy Geoblokowanie zakazane! Rozporządzenie UE niekorzystne dla sklepów internetowych?
geoblokowanie

Geoblokowanie zakazane! Rozporządzenie UE niekorzystne dla sklepów internetowych?

Dzisiaj (03.12.18r.) w całej UE zaczął obowiązywać zakaz nieuzasadnionego blokowania geograficznego w transakcjach internetowych. Dla konsumentów oznacza to łatwiejszy dostęp do towarów i niektórych usług na terenie UE. Dla właścicieli sklepów internetowych w całej UE, w tym polskich przedsiębiorców to zmiany, które mogą być dotkliwe i uciążliwe.

 

Dla właścicieli sklepów internetowych zebraliśmy najważniejsze informacje o zmianach, które dzisiaj zaczęły obowiązywać w Unii Europejskiej.

 

Czym jest geoblokowanie?

 

Geoblokowanie to celowe blokowanie sklepów internetowych ze względu na miejsce przebywania konsumentów chcących dokonać zakupów online zagranicą swojego kraju. Przykładem geoblokowania może być też brak możliwości dokonywania transakcji za pomocą polskich kart płatniczych lub automatyczne przekierowywanie konsumenta na stronę konkretnego oddziału sklepu internetowego.

 

Ze względu na problemy z geoblokowaniem do skutku nie dochodzi aż 60 proc. wszystkich prób transakcji zagranicznych – podaje portal spidersweb.pl

 

Co to oznacza dla właścicieli sklepów internetowych?

 

Zgodnie z nowymi przepisami sprzedawcy nie mogą odmówić sprzedaży towaru klientom z zagranicy. Przedsiębiorca nie będzie mógł także zawyżać cen towarów w zależności od tego, na jaki rynek je sprzedaje. Oznacza to, że konsumenci zagraniczni będą płacić za produkt taką samą kwotę, jak klienci krajowi. Zabronione zostanie także automatyczne przekierowywanie klientów na inne strony sklepu, chyba że konsument wyrazi zgodę na skorzystanie z innego serwisu. Sklepy nie będą także mogły dyskryminować kart płatniczych wydanych w innym kraju UE.

 

Rozporządzenie nie obejmuje m.in. usług telekomunikacyjnych, transportowych, finansowych, towarów i usług objętych prawem autorskim w tym usług audiowizualnych.

 

Jaki jest powód nowego rozporządzenia Komisji Europejskiej?

 

– Chcemy Europy bez barier, a to oznacza także usunięcie barier dla zakupów internetowych – wskazuje Komisja, podkreślając, że nowe przepisy dadzą konsumentom większy dostęp do produktów w konkurencyjnych cenach, a co za tym idzie, do lepszych ofert. Jednocześnie firmy będą mogły rozwijać swoją bazę klientów ponad granicami.

 

Czy będą kary za nieprzestrzeganie nowego prawa przez przedsiębiorców?

 

Nieoficjalnie mówi się, że jeżeli geoblokowanie okaże się nieuzasadnione, wówczas Prezes UOKiK może nałożyć karę w wysokości do 10 proc. rocznego obrotu. Państwa członkowskie będą odpowiedzialne za egzekwowanie przepisów. Muszą wyznaczyć organy, które zapewnią praktyczną pomoc konsumentom w tej sprawie. Ponadto państwa członkowskie muszą określić sankcje w przypadku naruszeń rozporządzenia. KE przeprowadzi pierwszy przegląd rozporządzenia do marca 2020 r.

 

ECK Polska udziela bezpłatnych porad i pomocy w sprawach związanych z geoblockingiem, a 7 grudnia 2018 r. zaprasza na bezpłatny wykład dla konsumentów „Koniec geoblokowania, czyli o zakupach w sieci bez ograniczeń”, który przeprowadzi wraz z europosłanką Różą Thun.

 

Więcej informacji o wykładzie i zapisach tutaj (kliknij).

 

Szansa na rozwój dla operatorów szybkich płatności, również z Polski

 

Zakaz geoblokowania wydaje się czymś dobrym, ale będzie miał spory wpływ także na rynek płatności. Promuje on globalnych graczy. Nie każdy sklepi internetowy chce współpracować z PayPalem, Visą lub Mastercardem, ale jeśli chce być otwarty na nowe rynki zbytu (lub musi być na nie otwarty) to raczej nie będzie miał wyjścia. Zabroniona jest dyskryminacja ze względu na metodę płatności tzn. nie można różnicować klientów ze względu na to jak chcą zapłacić (np. Niemcy tylko VISA, Francuzi tylko Mastercard) – zauważa fintek.pl

 

Dla polskiego sektora fintech to szansa na zawojowanie innych rynków. Fintechy płatnicze i nie tylko (digital lending jako metoda płatności) dostały argument do nawiązania realnej współpracy ze sklepami internetowymi z innych państw. Polska to 5 największy kraj UE z 37 mln mieszkańców, których wynagrodzenia i popyt rośnie – czytamy dalej na fintek.pl

 

Żródła: rp.pl, rmf.fm, spidersweb.pl, tvn, fintek.pl

 

Chcesz otrzymywać informacje o ważnych zmianach eCommerce?
Dołącz do subskrybentów i bądź na bieżąco
Subskrybując wyrażasz zgodę na otrzymywanie wiadomości e-commerce, poradników, informacji o usługach i promocjach Brand Active.
Marcin Rudzik

Właściciel agencji e-commerce Brand Active, w której m.in. zajmuje się kreowaniem strategii e-commerce oraz indywidualnym doradztwem dla sklepów debiutujących w kanale online. Posiada swoje dwa sklepy internetowe, które traktuje jako poligon doświadczalny. Z e-biznesem związany od 8 lat. W przeszłości zarządzał projektami IT i zespołami programistycznymi. Zwolennik filozofii Agile, którą dzisiaj wdraża w projektach e-commerce.