O nas

Wspieramy eCommerce i zwiększamy sprzedaż.
Specjalizujemy się w eCommerce co jest nie tylko naszą pracą, ale i pasją. Jesteśmy praktykami biznesu ponieważ posiadamy również własne sklepy internetowe. To sprawia, że znamy potrzeby właścicieli sklepów internetowych tych mniejszych jak i tych większych. Nie jesteśmy typową agencją interaktywną, dostarczamy usługi w zupełnie nowej formule, która skutecznie podnosi sprzedaż naszych klinetów.

Najnowsze artykuły

Top
Brand ActiveGrafika Gotowe szablony sklepu internetowego – czy warto z nich korzystać?
Gotowe szablony Shoper - czy warto korzystać?

Gotowe szablony sklepu internetowego – czy warto z nich korzystać?

Nie oceniaj książki po okładce, człowieka po wyglądzie, a sklepu internetowego po szablonie graficznym – takie słyszymy zalecenia, jednak praktyka pokazuje, że jest zupełnie inaczej.

 

Chcąc nie chcąc, zdecydowana większość z nas ocenia po wyglądzie ludzi, produkty, marki. Patrzymy na człowieka i w 2 sekundy wyrabiamy sobie o nim zdanie. Na półce sklepowej produkty o jednakowym składzie walczą o naszą uwagę najładniejszym opakowaniem i wygrywa ten, któremu udało się czymś wyróżnić.

 

Podobnie jest w sklepach internetowych. Otwierając 5 sklepów, w których możemy kupić szukany przez nas produkt, w pierwszej kolejności sprawdzamy ten, który zrobił na nas najlepsze “pierwsze wrażenie”. Na tym etapie nie jest jeszcze ważna cena, koszty dostawy, proces składania zamówienia. Ważne, że wygląd sklepu wzbudził nasze zaufanie.

 

Szablony Shoper – czym się od siebie różnią?

 

W sklepie internetowym Shoper mamy do wyboru 3 rodzaje szablonów graficznych:

  1. klasyczne – bez wersji RWD (nieprzystosowane do urządzeń mobilnych),
  2. podstawowy RWD – jest uniwersalny, nadaje się dla każdego sklepu,
  3. Premium RWD – szablony modyfikowane, różniące się układem, grafiką i zawartością.

 

O ile szablonami klasycznymi nie warto sobie zaprzątać głowy, o tyle warto się zastanowić, który z szablonów RWD będzie najlepiej pasował do Twojego sklepu.

 

Standardowy szablon RWD jest najbardziej uniwersalny. Został zaprojektowany tak, aby można było na nim stworzyć sklep z dowolnym asortymentem. Elementy graficzne zostały ograniczone do minimum, aby nie utrudniać posługiwania się sklepem i w bardzo przystępny dla użytkownika sposób prezentować produkty. Mimo, że nie jest szczególnie rozbudowany, zawiera wszystkie niezbędne elementy do prowadzenia skutecznej sprzedaży przez internet. Jest przy tym na tyle elastyczny, że zestaw dobrze zaprojektowanych bannerów graficznych potrafi odmienić go nie do poznania i w efekcie stworzyć sklep, który będzie robił świetne pierwsze wrażenie.

Zobacz: standardowy szablon RWD

 

Szablony RWD Premium – to kilkanaście szablonów do wyboru, różniących się układem, stylem graficznym i zawartością. Zostały przygotowane po to, aby bez konieczności angażowania programisty, za pomocą kilku kliknięć można było odmienić wygląd sklepu, a co za tym idzie wyróżnić się na tle konkurencji.

 

Szablony te różnią się rozmieszczeniem elementów, sposobem prezentacji produktów, ilością i wielkością bannerów, niektóre zawierają  moduły, których nie znajdziemy w standardowym szablonie RWD. Ze względu na różnorodny styl graficzny, niektóre z nich mogą bardziej pasować do sklepów z małą ilością asortymentu, inne pozwalają na użycie rozbudowanego menu lub ułatwiają wkomponowanie dodatkowych sekcji i widgetów rozszerzających funkcjonalność. 

Zobacz: szablony Premium

 

Zalety gotowych szablonów RWD Shoper.

 

Responsywność (RWD) – to cecha, dzięki której sklep internetowy w optymalny sposób wyświetla się na niewielkich ekranach smartfonów i tabletów, w ogromnym stopniu ułatwiając realizację procesu zakupowego.

 

Wyobraźmy sobie sytuację, gdy w sklepie 90% wizyt pochodzi z urządzeń mobilnych, ale tylko 0,2% z nich kończy się zakupem. Takie statystyki to nic niezwykłego w sklepach, które inwestują w płatną reklamę lub istnieją od wielu lat, lecz nie posiadają wersji dostosowanej do urządzeń mobilnych. Łatwo sobie wyobrazić jak bardzo wzrosłyby przychody, gdyby współczynnik konwersji dla mobile podnieść z 0,2% do 2% (co jest możliwe jedynie dzięki wdrożeniu wersji RWD).

 

Z doświadczenia wiemy, że nie brakuje sklepów nieprzystosowanych do urządzeń mobilnych, w których większość potencjalnych klientów, to użytkownicy smartfonów.

 

Niska cena i łatwa instalacja – standardowy szablon RWD w Shoperze jest darmowy i dostępny jako domyślny dla wszystkich klientów. Za szablon Premium trzeba zapłacić 399 zł netto. Czy to dużo? Wdrożenie takich modyfikacji w grafice (z pomocą programisty) jakie oferuje szablon, mogłoby być nawet dziesięciokrotnie droższe, więc nie jest to wielki wydatek. Zakup i instalacja szablonu Premium również jest bardzo intuicyjna i odbywa się z poziomu panelu administracyjnego sklepu. Nie trzeba kopiować plików, modyfikować kodu źródłowego, wystarczy kilka kliknięć.

 

Kupując szablon Premium warto zadbać o przystosowanie grafiki do potrzeb marki, tj. o dodanie logo o odpowiedniej wielkości, przygotowanie zestawu bannerów, zmianie kolorystyki, skonfigurowaniu dodatkowych modułów dostępnych w wybranym szablonie itp. Wszystkie te usługi można zakupić w naszym sklepie z usługami.

 

Czytelność i użyteczność – pod względem ilości dostępnych szablonów nie ma w Shoperze tak dużego wyboru jak oferują niektóre konkurencyjne platformy e-commerce, jednak mniejsza ilość jest rekompensowana wysoką jakością.

 

Przeglądając szablony graficzne oferowane przez konkurencję trudno się oprzeć wrażeniu, że tych dobrze zaprojektowanych jest na prawdę niewiele. Autorzy szablonów starają się często odróżnić swój projekt od już istniejących, co w konsekwencji prowadzi do tego, że zarówno wygląd, jak i użyteczność sklepu ulega pogorszeniu. Posługiwanie się sklepem, który ma źle zaprojektowany układ, brak wyczucia w stosowaniu stylów i formatowań, czy nieintuicyjny proces zakupowy, potrafi być na tyle irytujące, że użytkownik podda się zanim dokona zakupu i jedyne co zapamięta ze sklepu, to to, żeby do niego nie wracać.

 

Szablony Shopera zostały zaprojektowane zgodnie z obowiązującymi trendami w e-commerce i patrząc na statystyki naszych klientów, nie stanowią bariery przy realizacji zakupów.

 

Funkcjonalność i kompatybilność – Shoper posiada zestaw modułów, które administrator sklepu może dodawać wedle uznania, a szablony RWD bez problemu poradzą sobie z ich prawidłowym wyświetlaniem. W sklepie dostępny jest także pokaźny zbiór aplikacji pisanych przez firmy partnerskie, które również będą dobrze współpracować z dowolnie wybranym szablonem Premium.

 

Istotną zaletą tych szablonów jest fakt, że ich autorzy nadal zapewniają wsparcie techniczne, zatem można śmiało zakładać, że aktualizacje Shopera nie popsują nam wyglądu sklepu, a gdyby nawet jakiś element przestał działać jak powinien, to autorzy szablonu są zobowiązani do błyskawicznego usunięcia usterki.


Elastyczność – czyli podatność na modyfikacje – zarówno standardowy szablon RWD, jak i szablony Premium, pozwalają na wprowadzanie bardzo dużych zmian w wyglądzie sklepu, a doświadczony front end developer będzie w stanie wdrożyć niemal każdy projekt graficzny (nie wykraczający poza możliwości platformy Shoper). Z poziomu panelu administracyjnego mamy możliwość:

  • wprowadzania własnych stylów css
  • dodawania kodu java script i HTML
  • podmiany plików graficznych szablonu
  • modyfikacji templatek (plików definiujących wygląd i zawartość poszczególnych elementów sklepu)

Wystarczy odrobina doświadczenia i dobra współpraca między projektantem, grafikiem i developerem, a możliwe będzie stworzenie sklepu jedynego w swoim rodzaju, który wyraźnie odróżni się od konkurencji i pozwoli zapamiętać klientom.

 

Czy warto kupić szablon Premium?

 

Oczywiście, że tak. Dzięki niemu bez dużych nakładów finansowych i w ekspresowym trybie odmienisz wygląd swojego sklepu i nadasz mu indywidualny styl.

 

Kiedy warto zdecydować się na szablon premium?

  • gdy istnieją inne sklepy w tej samej branży, które wyglądem przypominają Twój sklep (lub są oparte na tym samym szablonie),
  • gdy masz sprecyzowany pomysł na sklep i jego zawartość, a standardowy szablon nie pozwoli Ci go zrealizować,
  • gdy nie możesz sobie pozwolić na zainwestowanie dużych pieniędzy w zmianę wyglądu sklepu,
  • gdy chcesz w unikalny sposób zaprezentować Twoje produkty lub markę.

 

Który szablon wybrać?

 

Zapytaj nas o opinię, chętnie przeprowadzimy analizę i zaproponujemy optymalne rozwiązanie. Każdy szablon po wdrożeniu warto skonfigurować tak, aby uprościć ścieżkę zakupową i dostosować jego wygląd do Twojej marki.

Dobrze zaprojektowany zestaw bannerów graficznych podniesie atrakcyjność Twojego sklepu w oczach klientów i przyspieszy podjęcie decyzji o zakupie.

 

Zamów:

Szablon RWD Standard + zestaw bannerów

lub

Szablon RWD Premium + zestaw bannerów

 

Maciek Wojciechowski

Marketingiem zajmuję się ponad 8 lat. Realizowałem projekty dla mikroprzedsiebiorców z mikro budżetem i dużych korporacji, dla których pieniądze to tylko cyferki. Niezależnie od firmy, projektu, budżetu cenię pracę z ludźmi i dla ludzi.