Agencja e-commerce | Strategia, Marketing, Optymalizacja, Audyt

biuro@brandactive.pl

+48 17 770 73 96

Top

MargoPack - Case Study - Kreacja sklepu internetowego

Audyt e-commerce + Automatyzacja procesów + Kreacja sklepu internetowego + Marketing
margo pack brand active
Firma Margo Pack Sp. z o.o. to od lat wiodący w regionie południowo-wschodniej Polski producent opakowań tekturowych. Firma podejmuje się różnych wyzwań – tworzy opakowania standardowe, nieregularne i wielkogabarytowe. Jednak największym wyzwaniem naszego klienta ostatnich dwóch lat jest sprzedaż online nie tylko pudełek tekturowych, ale szerokiego asortymentu opakowań oraz akcesoriów dla gastronomii, logistyki, biur i e-commerce. MargoPack od samego początku dobrze radzi sobie w sprzedaży na Allegro, jednak ambicją Zarządu jest sprzedaż wielokanałowa, a szczególnie w sklepie internetowym, który dotychczas praktycznie nie istniał.

Etap nr 1

Fundament biznesu

Audyt e-commerce + Zaprojektowanie procesów

Współpraca z MargoPack rozpoczęła się w lipcu 2018 roku od audytu e-commerce, którego zadaniem było określenie aktualnej na tamten czas sytuacji firmy, stanu prac nad wdrażaniem sklepu internetowego, kompetencji zespołu i jego przygotowania do sprzedaży wielokanałowej. MargoPack od lat z powodzeniem sprzedaje na Allegro, jednak celem było uruchomienie sprzedaży pod własną domeną i ustanowienie z tego główny kanał handlu detalicznego.
marcin rudzik

Cele

strategia ecommerce

określenie kierunku rozwoju e-commerce

gadżety ecommerce

usprawnienie procesów zachodzących w przedsiębiorstwie

migrcja licencja samodzielna saas Shoper

integracja i automatyzacja środowisk

Efekty po audycie

50

przyśpieszenie pracy obsługi sklepu

7

połączonych systemów ze wspólnym workflow

Zastosowane rozwiązania i narzędzia

Etap nr 2

Zaprojektowanie nowego sklepu internetowego

Analiza danych + Makietowanie + Projektowanie + Wdrażanie

Wdrożenie indywidualnej szaty graficznej w sklepie internetowym MargoPack zostało zaplanowane pół roku po uruchomieniu platformy sprzedażowej. Czas ten pozwolił firmie zoptymalizować procesy, przetestować narzędzie oraz zweryfikować początkowe założenia strategii e-commerce. Dzięki przeprowadzeniu szeregu testów uzyskaliśmy cenne dane, pomocne w realizacji projektu sklepu szytego na miarę. Wdrożenie nowej szaty graficznej sklepu przebiegało w następujących etapach: 1. Zgromadzenie i analiza danych, 2. Wytypowanie person i zaprojektowanie ścieżek konwersji, 3. Makietowanie, 4. Zaprojektowanie layoutu, 5. Wdrożenie i testy.
maciek wojciechowski

Cele

szablon sklep internetowy

nowy sklep internetowy na platformie Shoper

monitoring internetu

opracowanie drzewa kategorii oraz nawigacji

zwiększenie współczynnika konwersji eCommerce

Efekty miesiąc po wdrożeniu

21

wydłużenie śr. czasu trwania sesji

14

zwiększenie ilości sesji/stron

44

zwiększenie współczynnika konwersji

67

wzrost transakcji w eSklepie

Zastosowane rozwiązania i narzędzia

Makietowanie

makieta e-commerce

Projektowanie layoutu i wdrożenie

projektowanie sklepów internetowych

Dostosowanie do urządzeń mobilnych

sklep internetowy mobile
rwd ecommerce

Etap nr 3 (trwa nadal)

Ciągły rozwój i marketing

Wsparcie e-commerce + Marketing

Dla MargoPack prowadzimy działania marketingowe realizując kampanie PPC (Google oraz Facebook), obsługując porównywarkę cenową Ceneo, dbając przy tym o atrakcyjne kreacje graficzne. Jednak najważniejszym naszym zadaniem jest wsparcie i konsultacje e-commerce, to dzięki naszej wiedzy i szerokiemu spojrzeniu jesteśmy w stanie skutecznie przeprowadzać klienta przez wyzwania e-handlu. Na stronie pojawiają się regularne artykuły z poradami dla właścicieli sklepów internetowych oraz gastronomii. Została wdrożona strefa promocji, dzięki której klienci mogą nabyć kluczowe produkty jeszcze taniej. Uruchomiony przez nas program lojalnościowy pozwala na gratyfikowanie klientów którzy dokonują regularnych oraz większych zakupów, co pozwala zyskać lojalność oraz podnieść LTV w dłuższym okresie relacji z kupującym.
grzegorz sękowski

Cele

zaangażowanie fanów

wsparcie i konsultacje e-commerce

pozyskanie zamówień z kanałów Google

polityka cenowa

uruchomienie cross-sellingu

Efekty działań (na dzień 10.07.2019)

25

stosunek sprzedaży w e-sklepie do sprzedaży na Allegro

2,8

współczynnik konwersji z kampanii Google Ads

20

wzrost produktów komplementarnych

Zastosowane rozwiązania i narzędzia

Serwis graficzny

kreacje graficzne e-commerce

Kreacje pod kampanie Google Ads

grafiki google ads

Prowadzenie Facebooka

Planujesz rozwój e-commerce i potrzebujesz wsparcia specjalistów?

Zapytaj nas o dostępność
google_partner
shopify_partner
shoper