Case Study MargoPack

O marce MargoPack

MargoPack - Transformacja online

Firma Margo Pack Sp. z o.o. to od lat wiodący w regionie południowo-wschodniej Polski producent opakowań tekturowych. Firma podejmuje się różnych wyzwań – tworzy opakowania standardowe, nieregularne i wielkogabarytowe. Jednak największym wyzwaniem naszego klienta ostatnich dwóch lat jest sprzedaż online nie tylko pudełek tekturowych, ale szerokiego asortymentu opakowań oraz akcesoriów dla gastronomii, logistyki, biur i e-commerce. MargoPack od samego początku dobrze radzi sobie w sprzedaży na Allegro, jednak ambicją Zarządu jest sprzedaż wielokanałowa, a szczególnie w sklepie internetowym, który dotychczas praktycznie nie istniał.

MargoPack firma

Cel Co zrobiliśmy?

Audyt eCommerce

UX design

eCommerce development

Responsywna wersja e-sklepu

Szkolenia i rozwój

Marketing eCommerce

Fundament biznesu

Współpraca z MargoPack rozpoczęła się w lipcu 2018 roku od audytu e-commerce, którego zadaniem było określenie aktualnej na tamten czas sytuacji firmy, stanu prac nad wdrażaniem sklepu internetowego, kompetencji zespołu i jego przygotowania do sprzedaży wielokanałowej. MargoPack od lat z powodzeniem sprzedaje na Allegro, jednak celem było uruchomienie sprzedaży pod własną domeną i ustanowienie z tego główny kanał handlu detalicznego.

Cel współpracy

Wyznaczyliśmy kierunek

Zalecenia z audytu dotyczyły m.in. zmian infrastruktury, procesów, logistyki oraz zespołu. Kolejnym ważnym krokiem było zaprojektowanie na nowo procesów automatyzujących cały ekosystem. Integracja z ERP, wdrożenie BaseLinkera, integracja kanałów sprzedaży oraz dodanie wersji beta sklepu internetowego, a także cyfryzacja magazynu były jednymi z najważniejszych działań, które przeprowadziliśmy w MargoPack. Następnie pomoc rekrutacji specjalistów ds. e-commerce, wdrożenie standardów komunikacji oraz zarządzania wewnętrznymi projektami przygotowały firmę do pewniejszego i skuteczniejszego podążania wyznaczoną przez nas ścieżką e-commerce.

Marcin Rudzik CEO, Przeprowadził audyt e-commerce i zaprojektował procesy

Marcin Rudzik CEO, Audytor e-commerce w projekcie Max Elektro

Szablony i grafiki Shoper

Określenie kierunku rozwoju e-commerce
Usprawnienie procesów zachodzących w przedsiębiorstwie
Integracja i automatyzacja środowisk

Zastosowane rozwiązania i narzędzia

Wapro ERP
Ecommerce Shoper
Integracja z Baselinker
Integracja z Allegro

Zaprojektowanie nowego sklepu internetowego

Wdrożenie indywidualnej szaty graficznej w sklepie internetowym MargoPack zostało zaplanowane pół roku po uruchomieniu platformy sprzedażowej. Czas ten pozwolił firmie zoptymalizować procesy, przetestować narzędzie oraz zweryfikować początkowe założenia strategii e-commerce. Dzięki przeprowadzeniu szeregu testów uzyskaliśmy cenne dane, pomocne w realizacji projektu sklepu szytego na miarę. Wdrożenie nowej szaty graficznej sklepu przebiegało w następujących etapach:

1. Zgromadzenie i analiza danych.
2. Wytypowanie person i zaprojektowanie ścieżek konwersji.
3. Makietowanie.
4. Zaprojektowanie layoutu.
5. Wdrożenie i testy.

Nowy sklep odpowiada potrzebom klientów

Nowa odsłona sklepu, zoptymalizowana pod kątem User Experience odpowiada potrzebom klientów. Nowoczesny wygląd ułatwia dostęp do informacji i wzbudza zaufanie do marki. Istotnym ułatwieniem dla użytkowników jest czytelne i funkcjonalne menu z łatwym dostępem do wyszukiwarki. Projekt uwzględnił również udogodnienia dla SEO, dzięki którym możliwe będzie skuteczne pozycjonowanie.

Maciek Wojciechowski E-commerce Manager, Zaprojektował makiety i koordynował wdrożenie

Maciek Wojciechowski E-commerce Manager

Projektowanie i wdrażanie

MargoPack Design i wdrożenie

Wireframing

Wireframing
Wireframing

Design desktop

MargoPack design wersji dektop mobile

Design mobile

MargoPack design wersji mobile desktop

Cele wdrożenie eCommerce

Nowy sklep internetowy na platformie Shoper
Opracowanie drzewa kategorii oraz nawigacji
Zwiększenie współczynnika konwersji eCommerce

Zastosowane narzędzia

Ecommerce Shoper
Hotjar
balsamiq
Html, css, js

Efekty po audycie

wynik

50 %

Przyspieszenie pracy obsługi sklepu

wynik

7

Połączonych systemów ze wspólnym workflow

Efekty działań marketingowych (Lipiec 2018 - Czerwiec 2020)

wynik

350 %

Wzrost przychodu na sklepie

wynik

768 %

Wzrostu przychodu z kampanii Google Ads

wynik

1 387 %

Wzrost przychodu z ruchu organicznego

wynik

17 %

Wzrost współczynnika konwersji

wynik

556 %

Wzrost ilości transakcji

Stały rozwój

Założeniem projektu jest stały rozwój produktów komplementarnych dla trzech głównych odbiorców z sektora B2B: sklepów internetowych, właścicieli cukierni, kawiarni, restauracji oraz biur. Cele jakie stawiamy sobie w projekcie, to stałe powiększanie asortymentu, zwiększanie ruchu na sklepie zachowując tym samym wysoki współczynnik konwersji. Budowanie relacji z klientem, co przekłada się na jego większą wartość w dłuższym okresie oraz poszerzanie asortymentu dla grup detalicznych o niestandardowe produkty, takie jak kosze na śmieci i domki z tektury.

Grzegorz Sękowski E-commerce Manager, Koordynuje bieżące działania e-commerce

Grzegorz Sękowski E-commerce Manager

Cele

Wsparcie i konsultacje e-commerce
Pozyskanie zamówień z kanałów Google
Uruchomienie cross-sellingu

Zastosowane rozwiązania i narzędzia

Facebook ads
Google ads
Facebook
Ceneo

Kreacje pod kampanie Google Ads

Facebook ads
Google ads
Facebook

Przykładowe posty na Facebooku:

Klient o współpracy

Współpraca z Brand Active rozpoczęła się od szczegółowego Audytu e-commerce, podczas którego wyznaczyliśmy obszary do optymalizacji I automatyzacji procesów. Dzięki temu powstał sklep internetowy, który od razu stał się nowym źródłem dochodu (dotychczas sprzedawaliśmy tylko na allegro). Brand Active wsparło nas również przy rekrutacji kierownika e-commerce oraz przy kształtowaniu nowego działu e-commerce. Począwszy od spraw księgowych, logistyki, polityki cenowej, rozszerzenia oferty produktowej, systemów wsparcia sprzedaży po marketing.

Dzięki szczegółowym raportom od Brand Active zawsze wiedzieliśmy, jak wygląda sytuacja w naszym biznesie e-commerce, gdzie zmierzamy i z czym aktualnie się mierzymy. Tylko w ciągu 1 roku przy współpracy z Brand Active ilość zamówień w naszym sklepie internetowym sklep.margopack.pl wzrosła o 453%, a przychody brutto zanotowały wzrost o 520%.

Rekomendujemy Brand Active jako agencję e-commerce z prawdziwego zdarzenia, która nie zamyka się tylko na działania doraźne związane z marketingiem, ale patrzy na e-commerce w dużo szerszej perspektywie. Brand Active to świetny partner do przeprowadzenia w przedsiębiorstwie transformacji cyfrowej oraz rozwoju I zwiększenia sprzedaży.

Janusz Gondek & Marek Pelc , Właściciele MargoPack

MargoPack

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o współpracy z nami - napisz lub zadzwoń!

Zapytaj nas