Case Study MargoPack

MargoPack - Transformacja online
Firma Margo Pack Sp. z o.o. to od lat wiodący w regionie południowo-wschodniej Polski producent opakowań tekturowych. Firma podejmuje się różnych wyzwań – tworzy opakowania standardowe, nieregularne i wielkogabarytowe. Jednak największym wyzwaniem naszego klienta ostatnich dwóch lat jest sprzedaż online nie tylko pudełek tekturowych, ale szerokiego asortymentu opakowań oraz akcesoriów dla gastronomii, logistyki, biur i e-commerce. MargoPack od samego początku dobrze radzi sobie w sprzedaży na Allegro, jednak ambicją Zarządu jest sprzedaż wielokanałowa, a szczególnie w sklepie internetowym, który dotychczas praktycznie nie istniał.

Cel Co zrobiliśmy?
Audyt eCommerce
UX design
eCommerce development
Responsywna wersja e-sklepu
Szkolenia i rozwój
Marketing eCommerce
Fundament biznesu
Współpraca z MargoPack rozpoczęła się w lipcu 2018 roku od audytu e-commerce, którego zadaniem było określenie aktualnej na tamten czas sytuacji firmy, stanu prac nad wdrażaniem sklepu internetowego, kompetencji zespołu i jego przygotowania do sprzedaży wielokanałowej. MargoPack od lat z powodzeniem sprzedaje na Allegro, jednak celem było uruchomienie sprzedaży pod własną domeną i ustanowienie z tego główny kanał handlu detalicznego.

Wyznaczyliśmy kierunek
Zalecenia z audytu dotyczyły m.in. zmian infrastruktury, procesów, logistyki oraz zespołu. Kolejnym ważnym krokiem było zaprojektowanie na nowo procesów automatyzujących cały ekosystem. Integracja z ERP, wdrożenie BaseLinkera, integracja kanałów sprzedaży oraz dodanie wersji beta sklepu internetowego, a także cyfryzacja magazynu były jednymi z najważniejszych działań, które przeprowadziliśmy w MargoPack. Następnie pomoc rekrutacji specjalistów ds. e-commerce, wdrożenie standardów komunikacji oraz zarządzania wewnętrznymi projektami przygotowały firmę do pewniejszego i skuteczniejszego podążania wyznaczoną przez nas ścieżką e-commerce.

Zastosowane rozwiązania i narzędzia




Zaprojektowanie nowego sklepu internetowego
Wdrożenie indywidualnej szaty graficznej w sklepie internetowym MargoPack zostało zaplanowane pół roku po uruchomieniu platformy sprzedażowej. Czas ten pozwolił firmie zoptymalizować procesy, przetestować narzędzie oraz zweryfikować początkowe założenia strategii e-commerce. Dzięki przeprowadzeniu szeregu testów uzyskaliśmy cenne dane, pomocne w realizacji projektu sklepu szytego na miarę. Wdrożenie nowej szaty graficznej sklepu przebiegało w następujących etapach:
1. Zgromadzenie i analiza danych.
2. Wytypowanie person i zaprojektowanie ścieżek konwersji.
3. Makietowanie.
4. Zaprojektowanie layoutu.
5. Wdrożenie i testy.
Nowy sklep odpowiada potrzebom klientów
Nowa odsłona sklepu, zoptymalizowana pod kątem User Experience odpowiada potrzebom klientów. Nowoczesny wygląd ułatwia dostęp do informacji i wzbudza zaufanie do marki. Istotnym ułatwieniem dla użytkowników jest czytelne i funkcjonalne menu z łatwym dostępem do wyszukiwarki. Projekt uwzględnił również udogodnienia dla SEO, dzięki którym możliwe będzie skuteczne pozycjonowanie.

Projektowanie i wdrażanie

Wireframing

Zastosowane narzędzia




Efekty po audycie

50 %
Przyspieszenie pracy obsługi sklepu

7
Połączonych systemów ze wspólnym workflow
Efekty działań marketingowych (Lipiec 2018 - Czerwiec 2020)

350 %
Wzrost przychodu na sklepie

768 %
Wzrostu przychodu z kampanii Google Ads

1 387 %
Wzrost przychodu z ruchu organicznego

17 %
Wzrost współczynnika konwersji

556 %
Wzrost ilości transakcji
Stały rozwój
Założeniem projektu jest stały rozwój produktów komplementarnych dla trzech głównych odbiorców z sektora B2B: sklepów internetowych, właścicieli cukierni, kawiarni, restauracji oraz biur. Cele jakie stawiamy sobie w projekcie, to stałe powiększanie asortymentu, zwiększanie ruchu na sklepie zachowując tym samym wysoki współczynnik konwersji. Budowanie relacji z klientem, co przekłada się na jego większą wartość w dłuższym okresie oraz poszerzanie asortymentu dla grup detalicznych o niestandardowe produkty, takie jak kosze na śmieci i domki z tektury.

Zastosowane rozwiązania i narzędzia




Kreacje pod kampanie Google Ads



Przykładowe posty na Facebooku:
Klient o współpracy
Współpraca z Brand Active rozpoczęła się od szczegółowego Audytu e-commerce, podczas którego wyznaczyliśmy obszary do optymalizacji I automatyzacji procesów. Dzięki temu powstał sklep internetowy, który od razu stał się nowym źródłem dochodu (dotychczas sprzedawaliśmy tylko na allegro). Brand Active wsparło nas również przy rekrutacji kierownika e-commerce oraz przy kształtowaniu nowego działu e-commerce. Począwszy od spraw księgowych, logistyki, polityki cenowej, rozszerzenia oferty produktowej, systemów wsparcia sprzedaży po marketing.
Dzięki szczegółowym raportom od Brand Active zawsze wiedzieliśmy, jak wygląda sytuacja w naszym biznesie e-commerce, gdzie zmierzamy i z czym aktualnie się mierzymy. Tylko w ciągu 1 roku przy współpracy z Brand Active ilość zamówień w naszym sklepie internetowym sklep.margopack.pl wzrosła o 453%, a przychody brutto zanotowały wzrost o 520%.
Rekomendujemy Brand Active jako agencję e-commerce z prawdziwego zdarzenia, która nie zamyka się tylko na działania doraźne związane z marketingiem, ale patrzy na e-commerce w dużo szerszej perspektywie. Brand Active to świetny partner do przeprowadzenia w przedsiębiorstwie transformacji cyfrowej oraz rozwoju I zwiększenia sprzedaży.

Chcesz dowiedzieć się więcej?
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o współpracy z nami - napisz lub zadzwoń!
Zapytaj nas