Newsy ze świata ecommerce – czerwiec 2022

Przedsiębiorcy, prowadzący swoje sklepy internetowe muszą mieć się na baczności! Czerwiec 2022 to bowiem czas intensywnych zmian na płaszczyźnie eCommerce. Co się wydarzyło w ubiegłym miesiącu? Na co warto zwrócić uwagę? Czym się zainspirować? Sprawdź!

 

Już tylko rok! Dokładnie 1 lipca 2023 roku Universal Analytics przestanie przetwarzać nowe dane – a narzędziem, które je zastąpi będzie GA4.

Google ogłosiło swoje oficjalne stanowisko, zgodnie z którym od 1 lipca 2023 roku Universal Analytics przestanie zbierać nowe dane, a zastąpi go nowe narzędzie – Google Analytics 4. Został więc rok na zmianę narzędzia do analizy. Aby umożliwić sobie porównanie danych rok do roku – już teraz powinniśmy mieć odpowiednio skonfigurowany GA4!
 
Więcej informacji: https://blog.google/products/marketingplatform/analytics/prepare-for-future-with-google-analytics-4/
 

Koniec inteligentnych kampanii produktowych

Kolejna rewolucja w Google Ads! Inteligentne kampanie produktowe z początkiem lipca zostaną zastąpione przez nowy typ kampanii – Performance Max. Co wyróżnia ten typ? Model ten w ramach jednej kampanii pozwala na optymalizację reklam w wielu kanałach, a wybór najlepszych zasobów kampanii odbywa się automatycznie za pomocą algorytmów. Według Google testy beta zakończyły się sukcesem. Teraz pozostaje nam przetestowanie tego na swoich kontach.
 
Więcej informacji: https://support.google.com/google-ads/answer/7674739?hl=pl

 

Empik wprowadza odroczone płatności w niektórych salonach

Coraz więcej klientów ceni sobie możliwość odroczonych płatności. Czołową firmą, która oferuje sklepom internetowym tego typu możliwość, jest PayPo. W ramach umocnienia swojej współpracy z marką Empik PayPo udostępnia swoje usługi w wybranych punktach w Polsce. Korzystając z aplikacji mobilnej, mamy możliwość opłacenia swojego zamówienia w ciągu 30 dni od jego zakupu, bez dodatkowych kosztów. Obecnie funkcja ta jest dostępna jedynie w ramach usługi Premium Pay&Go. W sierpniu 2021 funkcja została wprowadzona dla klientów Empik.com.
 
Więcej informacji: https://interaktywnie.com/biznes/newsy/e-commerce/empik-i-paypo-wprowadzaja-odroczone-platnosci-w-wybranych-salonach-262265
 

Raport Q1 Shopping Index firmy Salesforce – inflacja hamuje sprzedaż cyfrową

Według raportu Q1 Shopping Index, opublikowanego przez firmę Salesforce, globalna sprzedaż cyfrowa spadła o 3% w stosunku do poprzedniego roku. To pierwszy tego typu spadek w ciągu dziewięciu lat powstawania raportu.
 
Z danych wynika, że podczas gdy globalne wydatki na zakupy zmniejszyły się o 3%, ruch zakupowy o 2%, liczba zamówień o 12% – w pozostałej części roku przewidywana jest stabilizacja wydatków online.
 
Spadki w głównej mierze dotyczą Europejczyków, którzy zmagają się z rosnącymi cenami paliw oraz wojną.
 
Więcej informacji: https://interaktywnie.com/biznes/newsy/e-commerce/inflacja-wyhamowuje-sprzedaz-cyfrowa-nie-jest-to-jedyne-zmartwienie-badanie-262152
 

Kubota wdraża odroczone płatności

Kubota dołącza do grona marek, które mogą zaoferować swoim klientom opcję odroczonych płatności. Dzięki temu konsumenci będę mogli opłacić swoje zamówienie później – już po jego otrzymaniu i sprawdzeniu. Opcja ta jest dostępna bez jakichkolwiek dodatkowych opłat czy odsetek.
 
Więcej informacji: https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/kubota-wdraza-odroczone-platnosci-marka-wybrala-dostawce-uslugi-buy-now-pay-later
 

Amazon Prime Day w Polsce – okazja do tańszych zakupów!

W dniach 12-13 lipca po raz pierwszy pojawi się w Polsce prawdziwe zakupowe święto. Prime Day to nie tylko szansa na zrobienie zakupów ze sporą zniżką – to przede wszystkim niezwykle istotny element, budujący biznes Amazon w Europie i na świecie.
 
Jak podkreślają osoby ze świata marketingu, Prime Day to strategiczny ruch, który ma na celu wykreowanie wydarzenia zakupowego na miarę Black Friday czy Cyber Monday.
 
Więcej informacji: https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/amazon-prime-day-po-raz-pierwszy-w-polsce-jak-wazne-bedzie-to-wydarzenie-dla-polskiego-rynku-e-commerce-komentarz
 

GLS przejmuje francuski sartup Tousfacteurs

To już pewne – grupa GLS przejmuje francuski startup technologiczno-logistyczny Tousfacteurs. Firma zajmuje się opracowywaniem cyfrowych zrównoważonych rozwiązań wzbogacających ofertę e-commerce, głównie w obszarze doświadczeń klienta, związanych z etapem procesu dostaw.
 
Więcej informacji: https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/gls-przejmuje-start-up-technologiczno-logistyczny-tousfacteurs

 

Dyrektywa Omnibus

28 maja 2022 zaczęła obowiązywać dyrektywa Omnibus, która dotyczy głównie handlu elektronicznego i ma za zadanie zapewnić konsumentom jak największą ochronę. Przepisy skupiają się na eliminacji sztucznych obniżek cen z ostatnich 30 dni przed ogłoszeniem promocji. Co ważne, platformy typu marketplace będą miały obowiązek informowania, czy dany sprzedawca jest osobą prywatną, czy przedsiębiorcą.
 
Więcej informacji: https://www.infor.pl/prawo/nowosci-prawne/5472529,Dyrektywa-Omnibus-od-28-maja-2022-r-Jakie-prawa-zyskaja-konsumenci.html

 

Grupa prywatnych polskich inwestorów inwestuje w start-upy

Grupa skupiająca polskich przedsiębiorców i inwestorów tworzy fundusze warte prawie 100 mln euro, które będą finansować start-upy technologiczne.
 
Inwestorzy chcą wesprzeć polskie i zagraniczne biznesy, działające w obszarach nedtech, e-commerce, SaaS, fintech, cleantech, cybersecurity czy foodtech. Firmy mają szansę otrzymać nawet do 10 mln zł.
 
Więcej informacji: https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/grupa-prywatnych-polskich-inwestorow-ze-wsparciem-rafala-brzoski-tworzy-fundusze-warte-100-mln-euro
 

Jysk zrobił metamorfozę mieszkań swoich pracowników – kreatywny sposób na promocję produktów

Jysk uważa, że pracownicy to najlepsi ambasadorzy firmy. Idąc tym tropem, firma urządza wnętrza swoim pracownikom. Powstałe aranżacje zostały zaplanowane przez projektantkę wnętrz, a realizacje opierały się na produktach dostępnych w ofercie sklepu. Trzeba przyznać, że to niestandardowa forma promocji!
 
Więcej informacji: https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/jysk-zrobil-metamorfozy-mieszkan-pracownikow-tak-firma-promuje-swoje-produkty
 

87% internautów kupuje online

Jak wynika z raportu “Omni-commerce. Kupuję wygodnie” zakupów w internecie dokonuje już 87% badanych konsumentów. To aż o 15 p.p. więcej niż przed pandemią. Polacy zwiększyli więc swoje koszyki zakupowe, ale również częstotliwość zakupów.
 
Więcej informacji: https://ewp.pl/prawie-90-internautow-kupuje-online-raport/

Ewelina Wróbel
W Brand Active na stanowisku SEO Specialist. Na co dzień zajmuje się tworzeniem treści dla sklepów internetowych, strategią łączenia linków oraz przygotowywaniem strategii pozycjonowania.

Chcesz pracować z doświadczonymi specjalistami?

Porozmawiajmy o naszych rozwiązaniach dla Twojego biznesu.

Skontaktuj się z nami

Polecane wpisy

Opinie o Shopify: wypowiedzi użytkowników i ekspertów 2023

Shopify to prężnie rozwijająca się platforma eCommerce, która z roku na rok ma większe grono zwolenników. Co stoi za sukcesem tego rozwiązania typu SaaS i jakie możliwości oferuje zarówno właścicielom sklepów, jak i zespołom deweloperskim oraz marketerom? Zapoznajcie się z opiniami użytkowników i ekspertów.
5.07.2022
Czytaj więcej Strzałka

Decathlon i MediaMarkt używają Shopify Plus

Czy duzi retailerzy decydują się na rozwiązanie Shopify Plus? Tak! Najlepszym przykładem jest amerykański Decathlon oraz portugalski MediaMarkt. Oczywiście powiemy, że USA to przede wszystkim rozwiązania Shopify, ponieważ tam mamy cały rozwinięty ekosystem – zgadza się! Jednak Portugalia to rynek, w którym Shopify ma prawdopodobnie jeszcze więcej do zrobienia niż w Polsce.
17.06.2022
Czytaj więcej Strzałka