
Przedsiębiorcy, prowadzący swoje sklepy internetowe muszą mieć się na baczności! Czerwiec 2022 to bowiem czas intensywnych zmian na płaszczyźnie eCommerce. Co się wydarzyło w ubiegłym miesiącu? Na co warto zwrócić uwagę? Czym się zainspirować? Sprawdź!
Już tylko rok! Dokładnie 1 lipca 2023 roku Universal Analytics przestanie przetwarzać nowe dane – a narzędziem, które je zastąpi będzie GA4.
Google ogłosiło swoje oficjalne stanowisko, zgodnie z którym od 1 lipca 2023 roku Universal Analytics przestanie zbierać nowe dane, a zastąpi go nowe narzędzie – Google Analytics 4. Został więc rok na zmianę narzędzia do analizy. Aby umożliwić sobie porównanie danych rok do roku – już teraz powinniśmy mieć odpowiednio skonfigurowany GA4!
Więcej informacji: https://blog.google/products/marketingplatform/analytics/prepare-for-future-with-google-analytics-4/
Koniec inteligentnych kampanii produktowych
Kolejna rewolucja w Google Ads! Inteligentne kampanie produktowe z początkiem lipca zostaną zastąpione przez nowy typ kampanii – Performance Max. Co wyróżnia ten typ? Model ten w ramach jednej kampanii pozwala na optymalizację reklam w wielu kanałach, a wybór najlepszych zasobów kampanii odbywa się automatycznie za pomocą algorytmów. Według Google testy beta zakończyły się sukcesem. Teraz pozostaje nam przetestowanie tego na swoich kontach.
Więcej informacji: https://support.google.com/google-ads/answer/7674739?hl=pl
Empik wprowadza odroczone płatności w niektórych salonach
Coraz więcej klientów ceni sobie możliwość odroczonych płatności. Czołową firmą, która oferuje sklepom internetowym tego typu możliwość, jest PayPo. W ramach umocnienia swojej współpracy z marką Empik PayPo udostępnia swoje usługi w wybranych punktach w Polsce. Korzystając z aplikacji mobilnej, mamy możliwość opłacenia swojego zamówienia w ciągu 30 dni od jego zakupu, bez dodatkowych kosztów. Obecnie funkcja ta jest dostępna jedynie w ramach usługi Premium Pay&Go. W sierpniu 2021 funkcja została wprowadzona dla klientów Empik.com.
Więcej informacji: https://interaktywnie.com/biznes/newsy/e-commerce/empik-i-paypo-wprowadzaja-odroczone-platnosci-w-wybranych-salonach-262265
Raport Q1 Shopping Index firmy Salesforce – inflacja hamuje sprzedaż cyfrową
Według raportu Q1 Shopping Index, opublikowanego przez firmę Salesforce, globalna sprzedaż cyfrowa spadła o 3% w stosunku do poprzedniego roku. To pierwszy tego typu spadek w ciągu dziewięciu lat powstawania raportu.
Z danych wynika, że podczas gdy globalne wydatki na zakupy zmniejszyły się o 3%, ruch zakupowy o 2%, liczba zamówień o 12% – w pozostałej części roku przewidywana jest stabilizacja wydatków online.
Spadki w głównej mierze dotyczą Europejczyków, którzy zmagają się z rosnącymi cenami paliw oraz wojną.
Więcej informacji: https://interaktywnie.com/biznes/newsy/e-commerce/inflacja-wyhamowuje-sprzedaz-cyfrowa-nie-jest-to-jedyne-zmartwienie-badanie-262152
Kubota wdraża odroczone płatności
Kubota dołącza do grona marek, które mogą zaoferować swoim klientom opcję odroczonych płatności. Dzięki temu konsumenci będę mogli opłacić swoje zamówienie później – już po jego otrzymaniu i sprawdzeniu. Opcja ta jest dostępna bez jakichkolwiek dodatkowych opłat czy odsetek.
Więcej informacji: https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/kubota-wdraza-odroczone-platnosci-marka-wybrala-dostawce-uslugi-buy-now-pay-later
Amazon Prime Day w Polsce – okazja do tańszych zakupów!
W dniach 12-13 lipca po raz pierwszy pojawi się w Polsce prawdziwe zakupowe święto. Prime Day to nie tylko szansa na zrobienie zakupów ze sporą zniżką – to przede wszystkim niezwykle istotny element, budujący biznes Amazon w Europie i na świecie.
Jak podkreślają osoby ze świata marketingu, Prime Day to strategiczny ruch, który ma na celu wykreowanie wydarzenia zakupowego na miarę Black Friday czy Cyber Monday.
Więcej informacji: https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/amazon-prime-day-po-raz-pierwszy-w-polsce-jak-wazne-bedzie-to-wydarzenie-dla-polskiego-rynku-e-commerce-komentarz
GLS przejmuje francuski sartup Tousfacteurs
To już pewne – grupa GLS przejmuje francuski startup technologiczno-logistyczny Tousfacteurs. Firma zajmuje się opracowywaniem cyfrowych zrównoważonych rozwiązań wzbogacających ofertę e-commerce, głównie w obszarze doświadczeń klienta, związanych z etapem procesu dostaw.
Więcej informacji: https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/gls-przejmuje-start-up-technologiczno-logistyczny-tousfacteurs
Dyrektywa Omnibus
28 maja 2022 zaczęła obowiązywać dyrektywa Omnibus, która dotyczy głównie handlu elektronicznego i ma za zadanie zapewnić konsumentom jak największą ochronę. Przepisy skupiają się na eliminacji sztucznych obniżek cen z ostatnich 30 dni przed ogłoszeniem promocji. Co ważne, platformy typu marketplace będą miały obowiązek informowania, czy dany sprzedawca jest osobą prywatną, czy przedsiębiorcą.
Więcej informacji: https://www.infor.pl/prawo/nowosci-prawne/5472529,Dyrektywa-Omnibus-od-28-maja-2022-r-Jakie-prawa-zyskaja-konsumenci.html
Grupa prywatnych polskich inwestorów inwestuje w start-upy
Grupa skupiająca polskich przedsiębiorców i inwestorów tworzy fundusze warte prawie 100 mln euro, które będą finansować start-upy technologiczne.
Inwestorzy chcą wesprzeć polskie i zagraniczne biznesy, działające w obszarach nedtech, e-commerce, SaaS, fintech, cleantech, cybersecurity czy foodtech. Firmy mają szansę otrzymać nawet do 10 mln zł.
Więcej informacji: https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/grupa-prywatnych-polskich-inwestorow-ze-wsparciem-rafala-brzoski-tworzy-fundusze-warte-100-mln-euro
Jysk zrobił metamorfozę mieszkań swoich pracowników – kreatywny sposób na promocję produktów
Jysk uważa, że pracownicy to najlepsi ambasadorzy firmy. Idąc tym tropem, firma urządza wnętrza swoim pracownikom. Powstałe aranżacje zostały zaplanowane przez projektantkę wnętrz, a realizacje opierały się na produktach dostępnych w ofercie sklepu. Trzeba przyznać, że to niestandardowa forma promocji!
Więcej informacji: https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/jysk-zrobil-metamorfozy-mieszkan-pracownikow-tak-firma-promuje-swoje-produkty
87% internautów kupuje online
Jak wynika z raportu “Omni-commerce. Kupuję wygodnie” zakupów w internecie dokonuje już 87% badanych konsumentów. To aż o 15 p.p. więcej niż przed pandemią. Polacy zwiększyli więc swoje koszyki zakupowe, ale również częstotliwość zakupów.
Więcej informacji: https://ewp.pl/prawie-90-internautow-kupuje-online-raport/