Newsy ze świata eCommerce – lipiec 2022

eCommerce to rynek tak dynamiczny, że zmiany warto obserwować na bieżąco. Jeśli jesteś właścicielem sklepu online – sprawdź, co działo się w tym obszarze w lipcu. Przedstawiamy podsumowanie najświeższych newsów ze świata eCommerce.
 

1. InPost stawia nowe ekologiczne paczkomaty

Na początku lipca w Krakowie i Warszawie zaczęły funkcjonować nowe rodzaje automatów paczkowych InPost. Nowe urządzenia mają zużywać mniej energii niż klasyczna wersja automatu ze względu na energooszczędną konstrukcję oraz brak wyświetlacza dotykowego.
 
Więcej informacji: https://www.money.pl/gospodarka/inpost-stawia-nowe-paczkomaty-bez-smartfona-z-nich-nie-skorzystasz-6789333919058592a.html
 

2. Biedronka uruchamia sklep internetowy

Biedronka uruchamia sklep internetowy o nazwie Biedronka Home. W asortymencie nie znajdziemy wszystkich produktów, oferowanych przez sieć stacjonarnie. Oferta ma być zbliżona do tej, którą markety proponują podczas sezonowych akcji.
 
Więcej informacji: https://www.money.pl/gospodarka/biedronka-goni-konkurencje-tez-bedzie-miec-sklep-internetowy-6796617662954464a.html
 

3. Google udostępnia proste rozwiązanie do tagów

Jak wiadomo, pomiar to podstawa reklamy cyfrowej. Dokładny pomiar opiera się na solidnym tagowaniu, które pozwala dotrzeć do osób, które odwiedziły Twoją witrynę lub aplikację. Istotne jest, by reklamodawcy wykorzystywali trwałe tagowanie całej witryny, ponieważ starsze identyfikatory, takie jak pliki cookies, które są wycofane.
Tagowanie pozwala wzmocnić prywatność użytkowników oraz nadążyć za szybko zmieniającymi się przepisami i kontynuować pomiar wydajności.
 
Więcej informacji: https://kiwilab.pl/google-udostepnia-proste-rozwiazanie-do-tagow/6160/
 

4. Google tymczasowo wyłącza funkcję sprawdzania poprawek w Google Search Console

Funkcja sprawdzania poprawek błędów w raporcie Indeks > Stan w narzędziu Search Console została tymczasowo wyłączona. Po przejściu do dowolnej sekcji we wspomnianym raporcie wyświetla się komunikat “Ograniczone działanie: w ciągu najbliższych kilku dni dokonamy kilku drobnych aktualizacji. W tym czasie nie będzie można zgłaszać nowych próśb o weryfikację.”
 
Więcej informacji: https://kiwilab.pl/google-tymczasowo-wylacza-funkcje-sprawdzania-poprawek-w-search-console/6148/
 

5. Problemy z indeksacją

15 lipca Google Search Central poinformował na łamach serwisu Twitter o istniejących problemach z indeksacją nowych stron w wynikach wyszukiwania. Media branżowe potwierdziły liczne zgłoszenia problemów z indeksacją nowych treści w wyszukiwarce Google. 16 lipca Google poinformowało o naprawieniu problemów.
 
Więcej informacji: https://twitter.com/googlesearchc/status/1547956833561694209
 

6. Nowa funkcja w Google My Business

W Google My business pojawiła się nowa funkcja, która jest bezpośrednio połączona z automatyczną odpowiedzią na najczęściej zadawane pytania. Tego typu rozwiązanie może okazać się szczególnie przydatne dla małych, lokalnych biznesów o niewystarczających zasobach dla stałego monitorowania pytań zadawanych przez usługę.
 
Więcej informacji: https://searchengineland.com/google-adds-automated-messaging-through-business-profiles-frequently-asked-questions-386636
 

7. IV część aktualizacji Product Review Update

27 lipca została uruchomiona czwarta część aktualizacji Product Review Update, związanej z opiniami o produktach i recenzjami. Celem aktualizacji jest promowanie niestronniczych, rzetelnych opinii w miejsce treści niskiej jakości. Obecnie aktualizacja dotyczy jedynie części anglojęzycznych. Proces ma potrwać około 2-3 tygodnie.
 
Więcej informacji: https://searchengineland.com/google-releases-july-2022-product-reviews-update-386763
 

8. Nowy raport Google Search Console dotyczący indeksowania filmów publikowanych na stronie

Rosnąca popularność materiałów video oraz trend umieszczania filmów na stronach sprawiły, że Google postanowiło wprowadzić nowy raport w Search Console. Zawarte w nim dane mają nas poinformować o parametrach, takich jak: ilość stron, na których pojawił się materiał, które filmy zostały zaindeksowane, a także jakie problemy uniemożliwiają indeksowanie filmów.
 
Więcej informacji: https://developers.google.com/search/blog/2022/07/video-indexing-report?hl=pl
 

9. Koniec GA3 jednak w 2024

Google przesuwa do drugiej połowy 2024 wycofanie 3rd party cookies z Chrome (wcześniej miało być to Q3 w 2023).
 
Więcej informacji:
https://blog.google/products/chrome/update-testing-privacy-sandbox-web/
 

Ewelina Wróbel
W Brand Active na stanowisku SEO Specialist. Na co dzień zajmuje się tworzeniem treści dla sklepów internetowych, strategią łączenia linków oraz przygotowywaniem strategii pozycjonowania.

Chcesz pracować z doświadczonymi specjalistami?

Porozmawiajmy o naszych rozwiązaniach dla Twojego biznesu.

Skontaktuj się z nami

Polecane wpisy

Shopify Support - jak działa, na jaką pomoc możesz liczyć?

Shopify oferuje wiele sposobów uzyskania wsparcia, z którymi prawdopodobnie będziesz wchodzić w interakcje w trakcie budowania swojego biznesu eCommerce. Czasami może być mylące, do kogo zwrócić się po pomoc, dlatego w tym artykule przedstawiamy wszystkie możliwości według poniższej kolejności: 1. Społeczność Shopify 2. Centrum Pomocy Shopify 3. Pomoc techniczna: czat na żywo, email, kontakt telefoniczny, media społecznościowe 4. YouTube tutoriale 5. Webinary 6. Dedykowany manager
18.08.2022
Czytaj więcej Strzałka

Opinie o Shopify: wypowiedzi użytkowników i ekspertów 2023

Shopify to prężnie rozwijająca się platforma eCommerce, która z roku na rok ma większe grono zwolenników. Co stoi za sukcesem tego rozwiązania typu SaaS i jakie możliwości oferuje zarówno właścicielom sklepów, jak i zespołom deweloperskim oraz marketerom? Zapoznajcie się z opiniami użytkowników i ekspertów.
5.07.2022
Czytaj więcej Strzałka