O nas

Wspieramy eCommerce i zwiększamy sprzedaż.
Specjalizujemy się w eCommerce co jest nie tylko naszą pracą, ale i pasją. Jesteśmy praktykami biznesu ponieważ posiadamy również własne sklepy internetowe. To sprawia, że znamy potrzeby właścicieli sklepów internetowych tych mniejszych jak i tych większych. Nie jesteśmy typową agencją interaktywną, dostarczamy usługi w zupełnie nowej formule, która skutecznie podnosi sprzedaż naszych klinetów.

Najnowsze artykuły

Tworzymy e-sklepy i zwiększamy sprzedaż

biuro@brandactive.pl

+48 17 770 73 96

0
  • Brak produktów w koszyku
Top
Brand ActivePromocja sklepu Prowadzenie bloga w sklepie internetowym – czy warto?

Prowadzenie bloga w sklepie internetowym – czy warto?

Chcesz efektywnie generować ruch w sklepie internetowym? Poza odpowiednią reklamą i pozycjonowaniem, nie zapomnij o content marketingu. Jednym z rozwiązań jest prowadzenie bloga. Czy takie działanie jest skuteczne?

 

Rynek zakupów internetowych stale rośnie, co przekłada się na wzrost konkurencyjności. Co zrobić, by wyróżnić się na tle innych sklepów? Przede wszystkim należy pamiętać, że samo zaistnienie na rynku nie wystarczy. Aby przebić się przez stale rosnącą konkurencję, należy uwzględnić w swych działaniach wielokanałową promocję.

 

Blog – czy warto?

 

Blogi zyskują na popularności, stając się ważnym źródłem informacji. Obecnie to właśnie blogi stanowią podstawę content marketingu. Sklep internetowy powinien być w 100% użyteczny dla Klienta, osoba odwiedzająca powinna bez trudu znaleźć interesujący ją produkt, by móc zapoznać się z proponowaną przez nas ofertą, jednak to za mało. Konsumenci coraz częściej chcą mieć poczucie, że za sklepem internetowym stoją nie tylko konkretne produkty, czy usługi, ale przede wszystkim ludzie z pasją. O ile na stronie sklepu nie ma miejsca na zbędne informacje, o tyle blog daje w tej kwestii pełne pole do popisu- to właśnie na blogu możemy zamieszczać zarówno porady, opinie o oferowanych przez nas produktach, a przede wszystkim pokazać klientowi, że jesteśmy specjalistami w swojej dziedzinie. Stworzenie bloga skorelowanego ze sklepem internetowym jest zatem jednym z najprostszych rozwiązań, umożliwiających zwiększenie sprzedaży i wypracowanie lojalności klientów.

 

Blog firmowy – o czym należy pamiętać?

 

Główną zaletą prowadzenia bloga jest możliwość interakcji z klientem, a co za tym idzie, dopasowanie oferty do jego potrzeb i oczekiwań. Nadrzędną zasadą jest zatem przygotowanie odpowiedniej strategii bloga. Zanim rozpoczniemy przygodę z blogowaniem, w pierwszej kolejności musimy odpowiedzieć sobie na kilka zasadniczych pytań:

 

  • co odróżnia produkty, jakie oferujemy od tych, które posiada konkurencja?
  • w jakiej formie przekazywać wiedzę na blogu?
  • kto może być najbardziej zainteresowany oferowanymi przez nas treściami?

 

Aby uzyskać upragniony efekt, musimy na wstępie obrać cel, w jakim chcemy prowadzić bloga – czy pojawiające się na nim treści mają mieć charakter poradnikowy, gdzie konsument będzie mógł zaczerpnąć wiedzy, jaką posiadamy, czy informacyjny, umożliwiający odbiorcy bycie na bieżąco z nowościami i wydarzeniami.

Należy także pamiętać o cykliczności – decydując się na prowadzenie bloga musimy mieć na uwadzę to, że regularność pojawiających się wpisów to podstawa skuteczności – zarówno z punktu widzenia konsumenta, który dzięki regularnie pojawiającym się treściom wypracowuje relację z firmą, jak i pod względem SEO.

 

Blog w e – commerce – zalety

 

Blog to miejsce, gdzie bez wątpienia możemy zaprezentować się klientowi w roli eksperta i pasjonata, jednak to nie wszystko. Jakie zalety niesie ze sobą prowadzenie firmowego bloga?

  • SEO – regularne publikowanie na blogu przekłada się na wzrost indeksowania podstron i słów kluczowych, które mają pozytywny wpływ na pozycjonowanie. Umieszczanie na blogu treści łączących ze sobą tekst poradnikowy z bezpośrednimi odnośnikami do oferowanych przez firmę produktów, czy usług, dodatkowo przełoży się na pozycję firmy w wynikach wyszukiwarek internetowych
  • wirusowość – blog to tylko jeden z kanałów komunikacji. Ciekawe i przydatne dla konsumenta artykuły, możemy śmiało wykorzystać także w ramach sieci społecznościowych, np.: za pośrednictwem Facebooka. Dla uzyskania lepszego efektu warto zastosować także SMO – optymalizację, ułatwiającą promocję w społecznościach (tj.: możliwość polubienia wpisu, udostępnienia, dołączenia do społeczności firmy)
  • obustronna komunikacja – samo zaprezentowanie oferty klientowi jest niewystarczające. Konsument chce mieć wrażenie, że ma realny wpływ na działania firmy, z oferty której chce skorzystać. Wchodzenie w interakcję z klientem to zatem klucz do sukcesu zarówno na polu wypracowywania więzi klienta z marką, jak i lepszego dostosowania oferty do potrzeb i wymagań konsumenta
  • pozycja w branży – blog nadaje sklepowi głos. To właśnie za sprawą prezentowania klientowi nowości, merytorycznych i poradnikowych wpisów, wypracowujemy pozycję eksperta w swojej branży

 

Blog to bez wątpienia narzędzie dające firmie spore możliwości. Dostarczając odbiorcy regularnych treści, nie tylko wpływamy pozytywnie na relację na polu – firma – klient, ale także zyskujemy możliwość łączenia funkcji informacyjnej z promocyjną.

Agnieszka Waliłko