Facebook Shop- nowy kanał sprzedaży

W środę (20.05.2020) na wideokonferencji twórca Facebook’a, Mark Zuckerberg, ogłosił, że łącząc siły z Tobiasem Lütke – CEO Shopify, który również obecny był podczas tej transmisji na żywo- stworzyli nowy, bezpłatny kanał sprzedaży dla przedsiębiorców i właścicieli sklepów online.
 

Facebook Shop – co daje w praktyce?

 
Głównym celem Facebook Shop jest ułatwienie sprzedawcom dotarcia do szerszego grona klientów oraz maksymalne zautomatyzowanie procesu zakupowego przy użyciu nowego kanału.
 
Facebook Shop łączy w sobie możliwość sprzedaży w obu aplikacjach Zuckerberg’a (tj. Facebook i Instagram).
 

Proces zakupowy przy użyciu Facebook Shop

 
Sprzedawca w sposób prosty i bezpłatny będzie mógł stworzyć sklep na Facebook’u poprzez utworzenie fanpage’a i dodanie tego nowego kanału sprzedaży. Kolejnym krokiem będzie połączenie utworzonego tamże sklepu z pełnym katalogiem produktów oraz dopasowanie kolorystyki i stylistyki wyświetlania całości.
 
Z perspektywy klienta proces zakupowy będzie ograniczał się do kilku kroków: po wybraniu określonego produktu, którego zakupem będzie zainteresowany, pozostanie mu jedynie kliknięcie realizacji zamówienia. To właśnie w tym punkcie Facebook łączy się z najprężniej rozwijającym się silnikiem sprzedażowym na świecie, czyli Shopify.
 

Facebook + Shopify = Facebook Shop

 
Facebook Shop wykorzystuje na etapie checkoutu (końcowego etapu procesu zakupowego) rozwiązanie dostarczone przez Shopify.
 
Dla kupującego oznacza to tyle, że nie będzie (jak działo się dotychczas) przekierowywany ze sklepu na Facebook’u do witryny sklepu online, a cały proces zakupowy od tej pory będzie odbywał się w jednym miejscu i ograniczał się do kilku kliknięć.
 
Zachęcamy do zapoznania się ze wspomnianym nagraniem Marka Zuckerberg’a i Tobiasa Lütke odnośnie Facebook Shop – https://bit.ly/FacebookxShopify
 

WYPRÓBUJ SHOPIFY PRZEZ 90 DNI ZA DARMO → SHOPIFY.COM/TRIAL

 
POZNAJ NASZE USŁUGI SHOPIFY – TUTAJ
 

Zofia Komada
Head of Sales w Brand Active. Związana z branżą eCommerce od 7 lat, doradza klientom zagranicznym i polskim w doborze systemu sklepu internetowego. Prowadzi konsultacje w obrębie Shopify Plus, prezentując możliwości platformy, jej mocne strony, przewagi konkurencyjne, ale również ograniczenia. Koordynowała działania wdrożeniowe i marketingowe m.in. w projektach Decathlon, Klinika La Perla, Lestello, Manufaktura w Bolesławcu czy Viola Hair Extensions.

Chcesz pracować z doświadczonymi specjalistami?

Porozmawiajmy o naszych rozwiązaniach dla Twojego biznesu.

Skontaktuj się z nami

Polecane wpisy

Duża aktualizacja algorytmu Google 2021 – wskaźniki Core Web Vitals

Google zapowiada kolejne istotne zmiany w algorytmie, które mają wejść w życie w 2021 roku. Będą one związane z użytecznością stron i dostosowania ich do potrzeb użytkownika. Wraz z aktualizacją, Google zapowiada wdrożenie tzw. “Page Experience Signals”. O ostatecznej dacie aktualizacji dowiemy się z minimum 6-miesięcznym wyprzedzeniem, jednak przygotowania warto rozpocząć jak najszybciej.   Powody ...
10.06.2020
Czytaj więcej Strzałka

Koniec wsparcia dla systemów Magento 1.x – co dalej?

Zapowiadany dwa lata temu termin końca wsparcia dla systemów Magento 1.x (wydania Enterprise i Open Source) zbliża się nieuchronnie. 30 czerwca 2020 roku Adobe oficjalnie kończy wsparcie i wycofuje z eksploatacji systemy Magento 1.x (EOL).
19.05.2020
Czytaj więcej Strzałka

Dodaj komentarz