Automatyzacja marketingu w Shopify

W Erze cyfryzacji e-commerce automatyzacja i poszukiwanie nowych kanałów dotarcia do klienta to klucz do osiągnięcia większej sprzedaży oraz zmniejszenia zasobów pracy przy sklepie. Wraz ze wzrostem skali, e-commerce manager powinien pomyśleć o automatyzacji części działań marketingowych. W poniższym artykule przedstawię kilka sprawdzonych narzędzi do automatyzacji marketingu oraz opiszę, w jaki sposób znajdują zastosowanie na platformie Shopify.

System Shopify posiada kilka wbudowanych aplikacji do Automatyzacji marketingu w tym:

1. Abandoned checkout emails by Shopify

Aplilacja możliwia wysyłkę maila z produktami z porzuconymi koszykami, które są realizowane na 2 sposoby:

Ręczna wysyłka maila

Ręczną wysyłkę maila z produktami z porzuconego koszyka ustawia się z poziomu Shopify:

Orders Abandoned checkouts, dzięki temu wybieramy ręcznie klienta, któremu chcemy przesłać maila z produktami z porzuconego koszyka.

Automatyczna akcja

Automatyczna akcja pozwala na automatyzację wysyłki maili z porzuconym koszykiem.
Settings > Checkout > Abandoned checkouts. Aplikacja pozwala na stworzenie dwóch warunków wysyłki, dla użytkowników, którzy zostali zapisani na listę subskrybentów sklepu oraz do wszystkich użytkowników, którzy porzucili koszyk:

    • Anyone who abandons a checkout

 

  • Email subscribers who abandon a checkout

 

Przy wyborze rodzaju wysyłki należy pamiętać o prawie, w krajach Unii Europejskiej nie jest możliwa wysyłka maili, bez wcześniejszej uzyskanej zgody marketingowej. W tym przypadku rekomendowaną opcją jest: Email subscribers who abandon a checkout.

Czas wysyłki

Czas wysyłki maila z porzuconym koszykiem jest kolejnym czynnikiem decydującym o sukcesie. W przypadku systemu Shopify rekomendowana opcja to 10 h.

Opcje, które umożliwia Shopify:

  • Never. You can still manually send an email to customers.
  • 1 hour later
  • 6 hours later
  • 10 hours later
  • 24 hours later

 

Shopify umożliwia również pobranie pełnego raportu z wysłanych maili. Analityka pozwoli Ci lepiej zrozumieć, jaki jest współczynnik porzuceń koszyków. Możesz również zobaczyć takie informacje jak współczynniki konwersji, łączna kwota sprzedaży, średnia wartość zamówienia, średnia liczba sprzedanych produktów czy liczba klientów kupujących po raz pierwszy.

2. Seguno: Email marketing

Kompleksowa aplikacja do wysyłania Newsletterów oraz tworzenia automatyzacji.
Aplikacja umożliwia zarządzanie wysyłką z poziomu Shopify.

Aplikacja umożliwia tworzenie wielu scenariuszy automatyzacji marketingu:

Aktywność subskrybentów (Subscriber activity) – automatyczna wysyłka Newsletterów na podstawie akcji wykonanej na stronie:

  • Coming soon – Powitanie subskrybentów przed premierą sklepu i zachęcenie do śledzenie otwarcia sklepu.
  • Welcome – Wiadomość powitalna dla nowych subskrybentów.
  • Discount reminder – Przypomnienie subskrybentom o wygasającym kodzie rabatowym.
  • Działania związane z zakupami (Commerce activity) – automatyczny kontakt z subskrybentami na podstawie aktywności zakupowej.
  • Abandoned checkout – Wysyłka maila z porzuconym koszykiem.
  • New purchaser – Podziękowanie za dokonanie pierwszego zakupu.
  • Repeat purchaser – Podziękowanie za dokonanie drugiego zakupu.
  • Review request – Prośba o wystawienie opinii do ostatnio zakupionych produktów.
  • Lapsed purchaser – Reguła Win Back aktywacja użytkowników, którzy nie byli na stronie od miesięcy.

 

Działanie wywołane tagiem (Tag-triggered) – automatyczna wysyłka Newslettera po dodaniu określonego tagu.

Tag-triggered – Opcja umożliwia stworzenie automatycznego Newslettera, który zostanie wysłany po dodaniu odpowiedniego tagu do kontaktu.

3. SMSBump SMS + MMS Marketing Shopify

SMS Bump to najpopularniejsza aplikacja do marketingu i automatyzacji smsów w Shopify. Dziesiątki tysięcy sprzedawców Shopify i Shopify Plus uruchamia, rozwija i zarządza marketingiem SMS za pomocą SMS Bump. Aplikacja zapewnia zgodność z TCPA i RODO. Umożliwia tworzenie kampanii marketingowych SMS / MMS (tekst z obrazem). Integruje się ze wszystkimi głównymi aplikacjami Shopify do recenzji, UGC, lojalności, ESP, usług subskrypcyjnych, punktów pomocy itp.

Aplikacja umożliwia tworzenie:

  • SMS Flows – tworzenie kampanii SMS, MMS oraz ich automatyzację.
  • ROI Powered Text automations – automatyzacja zwrotu z inwestycji w tym przypomnienie o porzuconym koszyku oraz reaktywacji klientów
  • MMS support – zwiększenie konwersji poprzez wysyłkę PNG lub GIF (dotyczy klientów tylko z USA).
  • Testy A/B – uruchomienie testów A/B do testowania różnych kreacji.
  • Pełna obsługa i śledzenie kodów rabatowych Shopify + indywidualne kody rabatowe Planowanie kampanii SMS.
  • Opt out lists – Śledzenie klientów bez subskrypcji.
  • Shopify POS – Zbieranie subskrybentów ze sklepów stacjonarnych oraz uruchomienie targetowanych kampanii.

 

Platforma Shopify, dzięki bogatemu App Store umożliwia wybór szerokiej gamy aplikacji do automatyzacji marketingu. Na wyróżnienie szczególnie zasługuje Seguno: E-mail marketing oraz Push Owl Web Push Notification. Te 2 aplikacje umożliwiają sprawne ustawienie najbardziej pożądanych reguł automatyzacji marketingu, takich jak: ratowanie porzuconych koszyków, kampanie web push, wysyłka Newsletterów oraz wiele reguł automatyzacji opisanych w artykule.

Dzięki popularności systemu Shopify najbardziej znane systemy do automatyzacji marketingu integrują się również z Shopify. Zaliczają się do nich: salesmanago, edrone oraz wiele innych.

Grzegorz Sękowski
W Brand Active na stanowisku E-Commerce Manager. Na codzień zajmuje się koordynacją działań specjalistów ds. marketingu, audytami e-commerce, wdrażaniem sprzedaży na marketplace oraz porównywarkach cenowych. Prywatnie właściciel marki pościelowej Napnell.

Chcesz pracować z doświadczonymi specjalistami?

Porozmawiajmy o naszych rozwiązaniach dla Twojego biznesu.

Skontaktuj się z nami

Polecane wpisy

Brand Active uczestnikiem E-commerce Berlin Expo

W pierwszym kwartale 2021 roku Brand Active będzie jednym z setek wystawców z całego świata podczas E-commerce Berlin Expo. Jako eksperci chcemy w pełni brać udział w takich wydarzeniach, dlatego zaproponowaliśmy podzielenie się naszą wiedzą w formie prezentacji, którą ma szansę wygłosić Zofia Komada
20.10.2020
Czytaj więcej Strzałka

Zarządzanie informacją o produkcie w Shopify z wykorzystaniem PIM AKENEO

Co jest potrzebne do zbudowania dobrych i wartościowych Rich Card? Rozpoczynając pracę nad uruchomieniem sklepu internetowego, konieczne jest zgromadzenie informacji o produktach, które zamierzamy sprzedawać. Są to takie informacje jak: nazwa produktu, galeria zdjęć produktu, opis podstawowy produktu, specyfikacja produktu, producent, typ produktu, flagi produktu np.: NOWOŚĆ, PROMOCJA, tagi produktu, atrybuty produktu np.: KOLOR, WYMIAR,...
30.09.2020
Czytaj więcej Strzałka

Dodaj komentarz