Case Study Manufaktura w Bolesławcu

O MARCE
Historia Manufaktury w Bolesławcu sięga już ponad 25 lat. Tworząc unikatowe produkty ceramiczne, marka stawia sobie za cel wykorzystywanie tradycyjnych metod zdobniczych, przy jednoczesnym zachowaniu nowoczesnego designu. Dbałość o ekologię na każdym z etapów powstawania ceramiki oraz unikatowość wzorów sprawiają, że produkty Manufaktury w Bolesławcu cenione są nie tylko w Polsce i Europie, ale wśród klientów na całym świecie.

Cel działań
Celem naszych działań było zaprojektowanie i programistyczne wdrożenie sklepu firmowego, który z jednej strony będzie wizytówką marki, a z drugiej - głównym, oficjalnym źródłem sprzedaży.
Wdrożenie sklepu było pierwszym, kluczowym elementem - drugim było rozpoczęcie szeroko zakrojonych działań w obrębie PPC, SEO i social media.

Co zrobiliśmy?
ETAP I
analiza przedwdrożeniowa
projekt UX mobile first
wdrożenie w oparciu o Shopify
integracje systemów e-commerce
optymalizacja i dostosowanie wtyczek z Shopify App Store
konsultacje i stałe wsparcie wdrożeniowe
ETAP II
audyt i optymalizacja SEO
moderacja kanałów social media
działania reklamowe Google Ads i Facebook Ads
rozwój projektu w kilkuosobowym zespole specjalistów eCommerce
Analiza - najważniejsza składowa projektu
Pracę wdrożeniową rozpoczęliśmy od analizy potrzeb, wyzwań i zagrożeń - takie podejście pozwala nam na naszkicowanie całej ścieżki i wyznaczenie jasnych celów. Samo projektowanie makiet i layoutów przeprowadziliśmy w Figmie, by następnie przejść do programistycznego wdrożenia, opierając się na silniku Shopify. Prace wdrożeniowe połączone były z globalną konfiguracją sklepu i integracją z systemem klasy PIM.

Działamy na kilku płaszczyznach
Manufaktura w Bolesławcu to marka znana bardzo szerokiej grupie użytkowników na polskim rynku. Tuż po wdrożeniu, wraz z klientem rozpoczęliśmy kompleksowe działania marketingowe, których cel był i jest bardzo klarownie określony - stałe budowanie renomy marki, dbanie o wizerunek, poszerzanie sieci odbiorców i cykliczne zwiększanie współczynnika konwersji. Wszystkie wymienione aspekty realizujemy, wykorzystując do tego działania PPC, SEO, content i social media. Kluczowe jest dla nas również utrzymanie spójności, bazującej na identyfikacji wizualnej marki.

Kampanie reklamowe - stałe zwiększanie przychodów
Wystarczyło kilka dni kampanii w Google Ads, aby móc się przekonać, jak wielki potencjał tkwi w produktach Manufaktury i jak liczną grupę odbiorców stanowią fani ceramiki. Już pierwsze wyniki jasno potwierdziły, że rodacy bardzo cenią polską jakość i wzornictwo, chętnie goszcząc wyroby ceramiczne na stołach swoich oraz swoich bliskich, których obdarowują produktami wytwórni. Trend ten widzimy wyraźnie przy analizach kampanii pod kątem wyszukiwań na frazy typu: prezent, na prezent, itp. W realizowanych kampaniach łączymy promowanie produktów z pełnymi kategoriami czy kolekcjami w postaci kampanii tekstowych, do których dołączamy aktualne informacje o nowościach i promocjach na sklepie.

Wzmacniamy pozycję Manufaktury w Google
Pozycjonowanie sklepu rozpoczęliśmy od wykonania audytu SEO. Na tym etapie pojawiło się wiele pomysłów, które poprawią pozycję strony w wyszukiwarce. Produkty Manufaktury w Bolesławcu są bardzo popularne, dlatego nasze pozycjonowanie w sporym stopniu będzie skupiać się na wypracowaniu wysokich pozycji dla fraz semi-brandowych, czyli np. „filiżanki Bolesławiec”, „maselniczki Bolesławiec”. W związku z tym na stronie sklepu pojawią się nowe podkategorie – około 45 nowych podstron dla fraz o średniej miesięcznej liczbie wyszukiwań od 40 do 3 600. Drugi priorytet będą miały atrakcyjne frazy, które nie są związane z brandem. Nasze działania będą prowadzone zgodnie z taktykami SEO PR: atrakcyjne dla użytkownika wysokiej jakości treści zarówno na stronie sklepu, jak i serwisach zewnętrznych, czy odpowiednie grafiki, zachęcanie użytkowników do wyrażania opinii o produktach.

Bazujemy na świadomości marki
Manufaktury w Bolesławcu nie trzeba chyba nikomu przedstawiać, dlatego w działaniach SM skupiliśmy się nie tylko na typowo sprzedażowych aktywnościach, ale, przede wszystkim, na podkreślaniu mocnych stron firmy, czyli tradycji, faktu, że bolesławiecka ceramika jest tworzona ręcznie przez ludzi z pasją. Chcemy bazować na renomie, jaką marka zdobywała przez lata - na kanałach pojawiać się będą zarówno treści edukacyjne, angażujące odbiorców do dyskusji w celu zwiększania świadomości marki, jak i prezentujące specyfikę firmy “od kuchni”.

Kreacje pod kampanie Google Ads



Efekty współpracy
I etap - wdrożenie

5
Wdrożone integracje z zewnętrznymi mikroserwisami

16
Wykorzystane aplikacje z Shopify App Store

4
Etapy działań projektowych i wdrożeniowych
Dane w ujęciu 11.2021-01.2021
Efekty współpracy
II etap - marketing

68 %
Udział działań PPC w przychodach

1,06 %
Współczynnik konwersji

9,6 %
COS kampanii Google Ads
Dane w ujęciu 11.2021-01.2021

Zastosowane narzędzia i rozwiązania deweloperskie





Zastosowane narzędzia marketingowe







Podsumowanie prac
Efektem prac w tym projekcie jest nie tylko pierwszy, oficjalny sklep online Manufaktury w Bolesławcu, ale również wizytówka całej marki. Połączyliśmy w tym środowisku eCommerce kilka odrębnych systemów, które optymalizują pracę i pozwalają na sprawną realizację zamówień. Szeroko zakrojone działania w obrębie płatnych kampanii, pozycjonowania i obsługi social media pozwalają na kompleksowe docieranie do nowych grup klientów i sukcesywne zwiększanie sprzedaży online.
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o współpracy z nami - napisz lub zadzwoń!
Zapytaj nas