Wdrożenia PIM - Akeneo
Wdrażamy systemy zarządzania informacją o produkcie – PIM
System PIM to usługa, po którą zgłaszają się przedsiębiorstwa świadomi własnego chaosu dotyczącego gromadzonych i publikowanych informacji o produktach w różnych działach firmy.
Wdrożenie systemu PIM to kompleksowa usługa składająca się z:
- audytu obecnego sposobu gromadzenia informacji o produktach
- przygotowania strategii wdrożenia środowiska PIM
- wdrożenie systemu PIM Akeneo i dostosowanie do potrzeb
- integracji kanałów sprzedaży i dystrybucji treści
- doradztwo w stworzeniu logicznych i funkcjonalnych struktur
- szkolenia i pomoc dla użytkowników (category manager, seo manager itp.)
- ciągły nadzór i doradztwo w rozwoju środowiska PIM

Wdrażamy środowiska PIM w oparciu o Akeneo
Dowiedz się jak działamy – krok po kroku:

Pierwszym krokiem jest określenie potrzeb przedsiębiorstwa. Zawsze zaczynamy od konsultacji, wystarczy kilkanaście godzin mini-audytu, żeby określić czy wdrażanie środowiska PIM jest potrzebne. W formie spotkania lub wideo-konferencji nasi eksperci ocenią potrzeby przedsiębiorstwa, które planuje wdrożyć system Product Information Management.

Drugim krokiem jest ustalenie, gdzie i jakie informacje o produkcie znajdują się we firmie (ERP, katalogi z danymi, arkusze excel, sklepy internetowej itp.) Określamy gdzie i w jaki sposób przekazywane będą informacje (sklepy internetowe, b2b, drukowane katalogi, cenówki sklepowe, aplikacja mobilna itp.).

Trzecim krokiem jest przygotowanie środowiska serwerowego na AWS lub innego wskazanego przez zamawiającego. Środowisko serwerowe zostaje skonfigurowane na potrzeby najnowszej wersji oprogramowania Akeneo. Następnie instalujemy Akeneo.

Czwarty krok to dostosowanie systemu Akeneo do potrzeb przedsiębiorstwa m.in. zmiany w kodzie i instalowanie dodatków. Mając ustaloną w drugim kroku strukturę danych, system jest indywidualnie konfigurowany (kanały, wymagalność, rodziny, języki, lokalizacje, waluty, cechy, warianty itp.)

Piąty krok to przekazanie pierwszych danych z aktualnej bazy produktów (lub stworzenie nowej), która staje się podstawą do dalszych prac. W zależności od wielkości bazy i lokalizacji, produkty zostają zaimportowane do PIM Akeneo poprzez plik .csv lub poprzez komunikację API. Mając już dane w PIM przeszkoleni użytkownicy rozpoczynają wprowadzanie lub wzbogacanie treści.

Szósty krok to integracja systemu Akeneo z kanałami sprzedaży i innymi miejscami gdzie należy dystrybuować treści (content produktowy). Na tym etapie implementowany zostaje konektor do sklepu internetowego lub platformy B2B, który odpowiedzialny będzie za przesyłanie treści. W przypadku Shopify lub Magneto, korzystamy z gotowych rozwiązań dostępnych na rynku, a następnie dostosowujemy do potrzeb zamawiającego.

Siódmym krokiem jest szkolenie zespołu i wszystkich zaangażowanych w utrzymanie oraz rozwój e-commerce. Wraz ze szkoleniem ostatecznie ustawiane zostają schematy prac na danych, wymagalności oraz drzewo uprawnień. Pod okiem naszych konsultantów zespół rozpoczyna uzupełnianie danych i wymianę danych.

Ósmy, ostatni etap to bieżące wsparcie. Wdrożeniem środowiska PIM wymaga bieżącego utrzymania i kontroli. Ze względu na złożoność i różnorodność kanałów, co jakiś czas może być wymagana aktualizacja oprogramowania lub zmiana ustawień. Również wraz ze zmianą potrzeb przedsiębiorstwa i jego rozrostu mogą dochodzić nowe potrzeby, nowe kanały, nowe wersje językowe co dzięki wdrożonemu środowisku PIM Akeneo będzie możliwe.
Baza wiedzy o PIM
W formie tekstowej: artykuł w naszej Akademii eCommerce (przejdź)
W formie podcastu: rozmowa w podcaście Akademii eCommerce (przejdź)

