Wdrożenia PIM - Akeneo

Wdrażamy systemy zarządzania informacją o produkcie – PIM

System PIM to usługa, po którą zgłaszają się przedsiębiorstwa świadomi własnego chaosu dotyczącego gromadzonych i publikowanych informacji o produktach w różnych działach firmy.

Wdrożenie systemu PIM to kompleksowa usługa składająca się z:

  • audytu obecnego sposobu gromadzenia informacji o produktach
  • przygotowania strategii wdrożenia środowiska PIM
  • wdrożenie systemu PIM Akeneo i dostosowanie do potrzeb
  • integracji kanałów sprzedaży i dystrybucji treści
  • doradztwo w stworzeniu logicznych i funkcjonalnych struktur
  • szkolenia i pomoc dla użytkowników (category manager, seo manager itp.)
  • ciągły nadzór i doradztwo w rozwoju środowiska PIM
Wdrożenia PIM

Wdrażamy środowiska PIM w oparciu o Akeneo

Dowiedz się jak działamy – krok po kroku:

1 krok wdrożenia PIM

Pierwszym krokiem jest określenie potrzeb przedsiębiorstwa. Zawsze zaczynamy od konsultacji, wystarczy kilkanaście godzin mini-audytu, żeby określić czy wdrażanie środowiska PIM jest potrzebne. W formie spotkania lub wideo-konferencji nasi eksperci ocenią potrzeby przedsiębiorstwa, które planuje wdrożyć system Product Information Management.

2 krok wdrożenia PIM

Drugim krokiem jest ustalenie, gdzie i jakie informacje o produkcie znajdują się we firmie (ERP, katalogi z danymi, arkusze excel, sklepy internetowej itp.) Określamy gdzie i w jaki sposób przekazywane będą informacje (sklepy internetowe, b2b, drukowane katalogi, cenówki sklepowe, aplikacja mobilna itp.).

3 krok wdrożenia PIM

Trzecim krokiem jest przygotowanie środowiska serwerowego na AWS lub innego wskazanego przez zamawiającego. Środowisko serwerowe zostaje skonfigurowane na potrzeby najnowszej wersji oprogramowania Akeneo. Następnie instalujemy Akeneo.

4 krok wdrożenia PIM

Czwarty krok to dostosowanie systemu Akeneo do potrzeb przedsiębiorstwa m.in. zmiany w kodzie i instalowanie dodatków. Mając ustaloną w drugim kroku strukturę danych, system jest indywidualnie konfigurowany (kanały, wymagalność, rodziny, języki, lokalizacje, waluty, cechy, warianty itp.)

5 krok wdrożenia PIM

Piąty krok to przekazanie pierwszych danych z aktualnej bazy produktów (lub stworzenie nowej), która staje się podstawą do dalszych prac. W zależności od wielkości bazy i lokalizacji, produkty zostają zaimportowane do PIM Akeneo poprzez plik .csv lub poprzez komunikację API. Mając już dane w PIM przeszkoleni użytkownicy rozpoczynają wprowadzanie lub wzbogacanie treści.

6 krok wdrożenia PIM

Szósty krok to integracja systemu Akeneo z kanałami sprzedaży i innymi miejscami gdzie należy dystrybuować treści (content produktowy). Na tym etapie implementowany zostaje konektor do sklepu internetowego lub platformy B2B, który odpowiedzialny będzie za przesyłanie treści. W przypadku Shopify lub Magneto, korzystamy z gotowych rozwiązań dostępnych na rynku, a następnie dostosowujemy do potrzeb zamawiającego.

7 krok wdrożenia PIM

Siódmym krokiem jest szkolenie zespołu i wszystkich zaangażowanych w utrzymanie oraz rozwój e-commerce. Wraz ze szkoleniem ostatecznie ustawiane zostają schematy prac na danych, wymagalności oraz drzewo uprawnień. Pod okiem naszych konsultantów zespół rozpoczyna uzupełnianie danych i wymianę danych.

8 krok wdrożenia PIM

Ósmy, ostatni etap to bieżące wsparcie. Wdrożeniem środowiska PIM wymaga bieżącego utrzymania i kontroli. Ze względu na złożoność i różnorodność kanałów, co jakiś czas może być wymagana aktualizacja oprogramowania lub zmiana ustawień. Również wraz ze zmianą potrzeb przedsiębiorstwa i jego rozrostu mogą dochodzić nowe potrzeby, nowe kanały, nowe wersje językowe co dzięki wdrożonemu środowisku PIM Akeneo będzie możliwe.

Baza wiedzy o PIM

W formie tekstowej: artykuł w naszej Akademii eCommerce (przejdź)
W formie podcastu: rozmowa w podcaście Akademii eCommerce (przejdź)

Bronze Partner Akeneo

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Twój e-commerce potrzebuje środowiska PIM?

Zapytaj  nas
Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM