
W czwartek, 05 marca odbyła się kolejna – szósta już edycja wydarzenia meetCommerce. Ponownie spotkaliśmy się w rzeszowskiej kawiarni Hola Lola, aby wymienić się doświadczeniami z zakresu e-handlu. Tym razem prelegenci poruszali kwestie związane z możliwościami, jakie oferuje marketplace, a dokładnie Allegro.
Główną ideą meetCommerce jest wymiana doświadczeń i dzielenie się merytoryczną wiedzą w luźnej atmosferze. Taka forma spotyka się z uznaniem zarówno pasjonatów, osób, które dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w e-commerce, jak i profesjonalistów, którzy chętnie służą radą. Dowodem na to jest stale rosnące zainteresowanie, przekładające się na liczbę uczestników, która z edycji na edycję, wzrasta.
Czwartkowe spotkanie miało charakter średniozaawansowany i było dedykowane głównie tym, którzy już prowadzą sklep internetowy i poszukują alternatywy rozwoju oraz sposobów na usprawnienie sprzedaży.
Motywem przewodnim marcowego spotkania były możliwości, jakie oferuje marketplace, a szczególnie Allegro. Wg badań Gemius/PBI udział tej platformy w polskim rynku sprzedaży internetowej osiąga 40%, a dzienna liczba odwiedzających oscyluje wokół 4 mln.
Szósta edycja meetCommerce rozpoczęła się tradycyjnie o godzinie 18. Podobnie, jak w przypadku zeszłej edycji, również i tym razem patronat honorowy nad wydarzeniem objęła Izba Gospodarki Elektronicznej, której członkiem jesteśmy. Jako pierwszy swoją wiedzą podzielił się Grzegorz Sękowski – e-commerce manager w Brand Active. Podczas prelekcji Grzegorz przedstawił 7 rzeczy, na które należy zwrócić szczególną uwagę, chcąc rozpocząć sprzedaż na Allegro. Zestawił również specyfikę sprzedaży za pośrednictwem e-sklepu oraz marketplace, jakim jest Allegro, podkreślając zarówno wady, jak i zalety tej ścieżki zakupowej. Grzegorz skierował swoje wystąpienie nie tylko do osób z doświadczeniem – w trakcie prelekcji osoby początkujące mogły między innymi poznać wytyczne dotyczące tego, jak prawidłowo powinny wyglądać aukcje, zaznajomić się z tajnikami doboru słów kluczowych pod wyniki wyszukiwania oraz plusami i minusami promowania ofert. Po pierwszym wystąpieniu nadszedł czas na dodatkowe pytania oraz wymianę zdań między uczestnikami. Po kilkunastominutowej przerwie mieliśmy okazję wysłuchać drugiej prelekcji, którą poprowadził Piotr Pakosik, opowiadając o tym, jak skalować swój biznes przy pomocy marketplace. To wystąpienie opierało się na doświadczeniu Piotra, jakie zdobył w trakcie ponad 15 lat działalności w Internecie. W tej części czwartkowego spotkania zostały przytoczone kluczowe narzędzia sprzedażowe oraz czynniki ryzyka – wiedza przeplatana realnym doświadczeniem przełożyła się na liczne pytania uczestników.