meetCommerce Rzeszów – spotkanie przy piwie

W czwartek, 05 marca odbyła się kolejna – szósta już edycja wydarzenia meetCommerce. Ponownie spotkaliśmy się w rzeszowskiej kawiarni Hola Lola, aby wymienić się doświadczeniami z zakresu e-handlu. Tym razem prelegenci poruszali kwestie związane z możliwościami, jakie oferuje marketplace, a dokładnie Allegro.

Główną ideą meetCommerce jest wymiana doświadczeń i dzielenie się merytoryczną wiedzą w luźnej atmosferze. Taka forma spotyka się z uznaniem zarówno pasjonatów, osób, które dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w e-commerce, jak i profesjonalistów, którzy chętnie służą radą. Dowodem na to jest stale rosnące zainteresowanie, przekładające się na liczbę uczestników, która z edycji na edycję, wzrasta.

 

Czwartkowe spotkanie miało charakter średniozaawansowany i było dedykowane głównie tym, którzy już prowadzą sklep internetowy i poszukują alternatywy rozwoju oraz sposobów na usprawnienie sprzedaży.

 
Motywem przewodnim marcowego spotkania były możliwości, jakie oferuje marketplace, a szczególnie Allegro. Wg badań Gemius/PBI udział tej platformy w polskim rynku sprzedaży internetowej osiąga 40%, a dzienna liczba odwiedzających oscyluje wokół 4 mln.
 

Szósta edycja meetCommerce rozpoczęła się tradycyjnie o godzinie 18. Podobnie, jak w przypadku zeszłej edycji, również i tym razem patronat honorowy nad wydarzeniem objęła Izba Gospodarki Elektronicznej, której członkiem jesteśmy. Jako pierwszy swoją wiedzą podzielił się Grzegorz Sękowskie-commerce manager w Brand Active. Podczas prelekcji Grzegorz przedstawił 7 rzeczy, na które należy zwrócić szczególną uwagę, chcąc rozpocząć sprzedaż na Allegro. Zestawił również specyfikę sprzedaży za pośrednictwem e-sklepu oraz marketplace, jakim jest Allegro, podkreślając zarówno wady, jak i zalety tej ścieżki zakupowej. Grzegorz skierował swoje wystąpienie nie tylko do osób z doświadczeniem – w trakcie prelekcji osoby początkujące mogły między innymi poznać wytyczne dotyczące tego, jak prawidłowo powinny wyglądać aukcje, zaznajomić się z tajnikami doboru słów kluczowych pod wyniki wyszukiwania oraz plusami i minusami promowania ofert. Po pierwszym wystąpieniu nadszedł czas na dodatkowe pytania oraz wymianę zdań między uczestnikami. Po kilkunastominutowej przerwie mieliśmy okazję wysłuchać drugiej prelekcji, którą poprowadził Piotr Pakosik, opowiadając o tym, jak skalować swój biznes przy pomocy marketplace. To wystąpienie opierało się na doświadczeniu Piotra, jakie zdobył w trakcie ponad 15 lat działalności w Internecie. W tej części czwartkowego spotkania zostały przytoczone kluczowe narzędzia sprzedażowe oraz czynniki ryzyka – wiedza przeplatana realnym doświadczeniem przełożyła się na liczne pytania uczestników.
 

Agnieszka Waliłko
Content specialist. Pasjonatka pisania, na co dzień zajmuje się tworzeniem treści i prowadzeniem kanałów Social Media.

Chcesz pracować z doświadczonymi specjalistami?

Porozmawiajmy o naszych rozwiązaniach dla Twojego biznesu.

Skontaktuj się z nami

Polecane wpisy

Shopify payments – sprzedaż w wielu walutach

Dzięki Shopify Payments możesz sprzedawać i akceptować płatności w wielu walutach. Na chwilę obecną Shopify Payments obsługuje 85 walut – w tym PLN. Mając sklep internetowy Shopify to rozwiązanie sprawdzi się w Twoim przypadku jeżeli: Masz jeden sklep online z ruchem międzynarodowym Sprzedajesz w kilku regionach, w których są inne waluty, np. Australia i Nowa ...
11.03.2020
Czytaj więcej Strzałka

Mobile first – nowoczesne oblicze projektowania sklepów online

Od dłuższego czasu w świecie eCommerce słyszy się o rosnącym trendzie projektowania sklepów internetowych z nakierowaniem na użyteczność i przejrzystość przede wszystkim w ich wersjach mobilnych. Teoria to jedno, jak sytuacja ma się jednak w kontekście praktycznego zastosowania tego trendu?
24.02.2020
Czytaj więcej Strzałka

Dodaj komentarz