Agencja e-commerce | Strategia, Marketing, Optymalizacja, Audyt

info@brandactive.pl

+48 17 770 73 96

Top

Top 5 aplikacji graficznych w Shopify

Brand ActivePlatforma Shopify Top 5 aplikacji graficznych w Shopify

Top 5 aplikacji graficznych w Shopify

Shopify to najszybciej rozwijająca się platforma e-commerce na świecie. Swoją popularność zyskuje między innymi dzięki ciekawym rozwiązaniom, narzędziom i usługom potrzebnym do rozpoczęcia, prowadzenia i rozwijania firmy. Niezależnie od tego, co chcemy sprzedawać na Shopify, powinno zależeć nam na pozytywnym wrażeniu użytkownika odwiedzającego naszą stronę. Odpowiednio dobrany szablon lub zaprojektowany layout odgrywa kluczową rolę, ponieważ komunikacja z klientem o charakterze wizualnym ma za zadanie przyciągnąć jego uwagę oraz zadbać o to, aby jak najdłużej pozostał w naszym sklepie.


W Shopify App Store w zakładce Store Design można znaleźć ponad dwa tysiące bezpłatnych oraz płatnych aplikacji, dzięki którym w prosty oraz szybki sposób wyróżnisz swój sklep. Wszystkie funkcjonalności podzielone są na różne kategorie, dzięki czemu z łatwością odnajdziesz interesującą Cię opcję.


Poniżej przegląd najbardziej interesujących aplikacji w Shopify, które wykorzystują graficzne elementy. 


1. Loox



Rysunek 1 źródło: https://apps.shopify.com/loox


Loox jest najpopularniejszą aplikacją z największą ilością opinii dostępną w Shopify Store Design przeznaczoną do zbierania recenzji ze zdjęciami. Aplikacja wpływa na zwiększenie konwersji w sklepie, dzięki wiarygodnym recenzjom i zdjęciom ich produktów. To z kolei wpływa na budowanie zaufania wśród konsumentów.


Automatyczne e-maile

Aplikacja umożliwia również wysyłanie automatycznych e-maili z prośbą o recenzję produktu. Aby zachęcić recenzenta do dodania zdjęcia w swojej opinii, warto zaproponować mu kod rabatowy na kolejne zakupy. Loox daje możliwość wysyłania e-maili o określonej wcześniej dacie i godzinie z pełnymi danymi, takimi jak imię i nazwisko, logo, temat oraz spersonalizowana treść. 


Konfiguracja, importowanie i moderacja

Konfiguracja aplikacji Loox możliwa jest przy pomocy kilku kliknięć. Recenzje produktów i zdjęć można importować z dowolnego źródła. Wyświetlanie recenzji w aplikacji jest w 100% responsywne oraz działa z każdym motywem. Dostępna jest również możliwość moderacji, dzięki czemu użytkownik sam decyduje, które recenzje zostaną opublikowane.


Integracja i migracja

Loox integruje się m.in. z  Google Shopping. Recenzje można przenosić ze wszystkich dostępnych aplikacji, np. z Yotpo, Stamped, czy Judge.me.



2. PageFly Landing Page Builder



Rysunek 2 źródło: www.apps.shopify.com/PageFly


PageFly Landing Page Builder to kreator podstron, który służy do prostego i szybkiego budowania dowolnych typów stron i podstron, takich jak np.: strona główna, produktowa, kontaktowa, informacyjna.


Jaki jest główny cel aplikacji?

Głównym celem tej aplikacji jest tworzenie sklepu o wysokiej konwersji w krótszym niż przeciętnie czasie. Kod wyjściowy PageFly został przygotowany tak, aby strona ładowała się szybko oraz była w pełni responsywna. Informacje takie jak współczynnik konwersji, przychody, widok produktu, czas spędzony na stronie można łatwo zweryfikować za pomocą wbudowanych narzędzi analitycznych. 


Co mówią statystyki?

Według statystyk PageFly po prawidłowej optymalizacji strona może uzyskać do 98/100 pkt na komputerach i 87/100 na urządzeniach mobilnych w Google Page Speed ​​Insights.


Integracja z najlepszymi aplikacjami Shopify

  • Recenzje i oceny: Loox, Yotpo, Ali recenzje, Judge.me, TRUST, Rivyo, Opinew
  • Upsell & cross-sell: Cross Sell, Personalizer od LimeSpot i WISER
  • UploadKit, Zepto


3. Klaviyo: Email Marketing



Rysunek 3 źródło: www.apps.shopify.com/klaviyo-email-marketing


Klaviyo: Email Marketing to narzędzie marketingowe do tworzenia kampanii w ramach posiadanych kanałów marketingowych, takich jak wiadomości e-mail, SMS-y, czy powiadomienia internetowe. Dzięki Klaviyo: Email Marketing można dostarczyć klientowi spersonalizowane oraz zapadające w pamięć wiadomości. Każdą kampanię można stworzyć przy pomocy gotowych modułów i szablonów lub stworzyć własny motyw za pomocą HTML. W przypadku, gdy klienci wolą otrzymywać wiadomości SMS zamiast e-maili, możliwe jest wysyłanie tylko wiadomości tekstowych.


Analiza i raporty

Aplikacja Klaviyo: Email Marketing pozwala na analizowanie ważnych w sektorze sprzedaży informacji. Dostępne są analizy predykcyjne, czyli wydobywanie informacji z istniejących zbiorów danych.


Integruje się z

Klaviyo: Email Marketing integruje się z takimi narzędziami jak: Facebook Advertising, Recharge, Zendesk, Swell Rewards, Smile.io i Aftership.


4. Wishlist Plus



Rysunek 4 źródło: www.apps.shopify.com/WishlistPlus



Wishlist Plus to najpopularniejsza dostępna aplikacja do tworzenia listy życzeń w Shopify Store Design, używana przez tysiące zadowolonych klientów. Moduł ten jest niezwykle intuicyjny i funkcjonalny, niewymagający od użytkownika logowania – z uwagi na dużą liczbę zakupów przez urządzenia mobilne jest również w pełni zoptymalizowany i responsywny. Zaletą Wishlist Plus zapewne jest to, że można używać jej już w 5 minut od zainstalowania, dostosowując tylko wygląd i styl do motywu Shopify. W przypadku potrzeby rozbudowania funkcjonalności listy życzeń można skorzystać z zaawansowanych interfejsów API JavaScript i REST.


Oprócz podstawowych funkcji, takich jak zapisywanie ulubionych produktów, synchronizacja aktywności użytkowników, czy udostępnianie historii na dowolnym urządzeniu, aplikacja pozwala również na dzielenie się swoją listą życzeń z innymi użytkownikami przy pomocy mediów społecznościowych lub poczty elektronicznej.


Co mówią statystyki?

Z badań przeprowadzonych na aplikacji Wishlist Plus wynika, że klienci, którzy tworzą listy ulubionych przedmiotów, częściej dokonują transakcji w sklepie i wydają więcej pieniędzy na zakupy. Dodatkowo dzięki tej aplikacji można zwiększać konwersję oraz prowadzić spersonalizowane kampanie marketingowe w oparciu o aktywność na liście życzeń.


Integracje

Aplikacja Wishlist Plus umożliwia integrację z wieloma innymi narzędziami, takimi jak: 

  • ESP: Klaviyo, Bronto, Dotdigital, Listrak, ReSci, MailChimp, Sailthru, SendGrid i więcej.
  • CRM: Zaius, Salesforce Marketing Cloud (SFMC), Cordial i nie tylko w drodze.
  • Social: Facebook, Instagram
  • Automation: Zapier, Shopify Flow, Klaviyo Flow



5. Infinite Options



Rysunek 5 źródło: www.apps.shopify.com/custom-options


Infinite Options to aplikacja umożliwiająca na tworzenie nieograniczonej liczby niestandardowych opcji dla każdego produktu przy pomocy rozwijanych pól, przycisków, pól wyboru czy kalendarzy. Dodatkowo każde z pól można zdefiniować jako wymagane lub opcjonalne. 


Konfiguracja

Konfiguracja aplikacji Infinite Options nie jest skomplikowana. Z łatwością można tworzyć i dopasowywać dowolne opcje, np. ustawiać minimalne oraz maksymalne wartości w polach numerycznych, czy formułować rozwijane menu i tworzyć kalendarze.


Dostępne integracje

Aplikacja Infinite Options integruje się z: Searchanise,Uploader, Spently, czy Fablet.


Warto skorzystać z dostępnych aplikacji w Shopify Store Design, ponieważ nie tylko ułatwiają pracę, ale również oferują estetyczny efekt bez potrzeby zatrudniania dodatkowego grafika oraz programisty przy ich wdrożeniu. Oferowane narzędzia są płatne bądź darmowe w zależności od dostępnej funkcjonalności. Dodatkowo niektóre z nich oferują również 14-dniowy bezpłatny okresy próbny.


Weronika Godek

Graphic Designer, najbardziej związana z dziedziną UX/UI Design. Na co dzień zajmuję się projektowaniem i makietowaniem sklepów internetowych oraz kreacją w Social Media.