Sklepy internetowe i platformy e-commerce odnotowują postępujący rozwój, co przekłada się na rozrost cyfrowego ekosystemu informacji. To z kolei sprawia, że niezbędne jest dostarczenie potencjalnemu klientowi bogatego, spójnego doświadczenia zakupowego, w tym szczegółowych informacji o produktach. Dotyczy to szczególnie firm, które prężnie się rozwijają, tym samym sukcesywnie zwiększając ilość produktów, co prowadzi również do zwiększenia ilości danych, które są z tymi produktami bezpośrednio związane. Swoje działania opierasz na platformie Shoper? Skorzystaj z dodatku Akeneo Shoper Connector. Sprawdź, czym powinien charakteryzować się system zarządzania informacją o produkcie w sklepie Shoper i jakie możliwości rozwoju może zapewnić Twojej firmie.
PIM w sklepie Shoper – Akeneo Shoper Connector
Akeneo Shoper Connector to dodatek, za którego pomocą możesz połączyć Twój e-sklep Shoper z systemem do zarządzania informacją o produkcie – PIM Akeneo. Wdrożenie PIM Akeneo umożliwia zarządzanie wariantami w Shoper, zarządzanie zasobami cyfrowymi i pozostałymi danymi katalogowymi dla wielu kanałów. Dodatek umożliwia eksportowanie danych między platformą PIM Akeneo a sklepem na platformie Shoper, tym samym umożliwiając wysyłanie i odbieranie danych produktów, w tym zdjęć, kategorii, SEO, cen i innych informacji, które są niezbędne dla potencjalnych klientów, aby mogli podjąć decyzję zakupową.
PIM Akeneo w sklepie Shoper – funkcje Akeneo Shoper Connector
-
- eksport produktów – za pomocą Akeneo Shoper Connector możesz eksportować produkty z powiązanymi danymi, np. zmiennymi, obrazami, czy kategoriami z Akeneo do Shoper. Dodatek pozwala na zachowanie pełnych danych produktowych
-
- eksport mapowania atrybutów – ten moduł pozwala mapować atrybuty w celu wyeksportowania atrybutów z Akeneo do Shoper. Akeneo Shoper Connector pozwala też importować atrybuty z Akeneo do Shoper
-
- eksport kategorii, opisów, wariantów i producentów – Akeneo Shoper Connector umożliwia dodawanie i eksportowanie produktów, description i short product description, wariantów produktowych i nazw producentów
-
- eksport atrybutów SEO – umożliwia dodawanie i eksport page title, meta description i meta keywords
-
- filtrowanie danych z eksportu – możesz filtrować dane, takie jak ustawienia regionalne, kanał, kategoria, atrybuty i waluta
-
- eksport jednostki metrycznej – moduł ten pozwala na wyeksportowanie jednostki metrycznej z tagami z Akeneo do Shoper
-
- synchronizacja wielu kanałów sprzedaży – Akeneo Shoper Connector pozwala na eksport produktów z Akeneo do Shoper – moduł ten pozwala w zapisaniu wielu kanałów sprzedaży
Korzystając z dodatku dla platformy Shoper, zyskujesz opcję prostego i szybkiego zarządzania informacją o produkcie. Akeneo Shoper Connector jest w pełni kompatybilny z najnowszą wersją Akeneo 5.0.
Integracja PIM Akeneo z sklepem Shoper
Zastanawiasz się, jak powinna wyglądać integracja Shoper z PIM Akeneo? Szczegóły dotyczące instalacji PIM Akeneo znajdziesz tutaj.
Sprawdź, jak działa Akeneo Shoper Connector. Z materiału dowiesz się między innymi, jak stworzyć kategorię główną, mapować atrybuty, stworzyć odpowiednie profile eksportowe, czy prosty produkt w Akeneo i wyeksportować go do Shoper.
Jak system PIM może Ci pomóc?
System PIM pozwala nie tylko lepiej i sprawniej zarządzać informacją o produkcie, ale i znacząco ułatwia import danych z zewnętrznych źródeł, co najczęściej odbywa się za pośrednictwem źródeł plikowych CSV, XLS, XML lub usługi internetowej web service. Korzystając z PIM, zyskujesz gwarancję, że przychodzące dane będą mapowane automatycznie do własnych struktur, a następnie transformowane do wymaganej postaci. System zarządzania informacjami o produkcie umożliwia też tworzenie reguł przepływu pracy i walidacji dla danych, zapewnia proste, intuicyjne poruszanie się po zakładkach i uproszczone zarządzanie katalogiem produktów. Jeśli importujesz dane z wielu źródeł i od wielu dostawców, z pewnością obawiasz się duplikacji danych. Również i w tej kwestii system PIM Ci pomoże. Konsolidacja – data cleaning to kolejna zaleta tego typu rozwiązania. Jest to weryfikacja i oczyszczanie zduplikowanych danych. Co więcej, proces ten może zachodzić automatycznie i przebiegać zgodnie z regułami i algorytmami, które zostały wcześniej zdefiniowane lub zostać przeprowadzony za pomocą opcji szybkiego wyszukiwania i filtrowania informacji.
Co jeszcze zyskasz, wdrażając system PIM?
- krótszy Time to Market – rezygnacja z manualnego wprowadzania produktów pozwoli sprawniej i szybciej wprowadzać nowe produkty na rynek
- zwiększenie asortymentu – dzięki wydajnemu i szybkiemu zarządzaniu informacją zyskujesz możliwość poszerzenia asortymentu i uzyskania efektu long tail
- spójność danych w różnych kanałach publikacji – udostępniając informacje o produktach w różnych źródłach, możesz zachować pełną spójność nie tylko we wszystkich kanałach publikacji, ale i we wszystkich używanych językach – system PIM oferuje rozbudowane narzędzia, które wspierają procesy tłumaczeniowe. Dzięki temu zarówno dane podstawowe, jak i opisy, nazwy, atrybuty, wartości i pliki graficzne mogą być lokalizowane i w 100% wielojęzyczne. PIM zapewnia też wsparcie dla osób tłumaczących w postaci Translation Memory. Jest to mechanizm pamięci tłumaczeniowej zapewniający automatyczny eksport i import z wykorzystaniem formatów XLIF i XLS
- kontrola publikowanych treści – system PIM udostępnia opcję szybkiego przeglądu wprowadzonych danych, mechanizmy pozwalające na kontrolę ich kompletności i zgodności z wymaganiami, co znacząco ułatwia kontrolę nad informacjami o produkcie, które ostatecznie są przekazywane potencjalnym klientom. Zastosowanie statusów cyklu życia informacji o produkcie wspiera również użytkownika w pracy nad publikacją danych produktowych
- wzrost współczynnika konwersji – kompletny, wartościowy i unikalny opis produktu bezpośrednio wpływa na decyzje zakupowe klientów. Użytkownik, znając szczegóły dotyczące interesującego go towaru, zyskuje pewność, że jest to produkt, który spełni jego oczekiwania – proces podejmowania decyzji zakupowej dzięki temu znacznie się skraca. Dodatkowo spada częstotliwość zwrotów towaru
- niższe koszty – system PIM pozwala na oszczędności. Pierwsza z nich dotyczy czasu – chociażby na etapie wprowadzania informacji – z racji tego, że informacje o produktach mogą być równocześnie publikowane na wszystkich kanałach, nie ma potrzeby powtarzania tych samych czynności – informacje wprowadzane są raz do jednego systemu. Kolejna oszczędność zauważalna jest w dziale handlowym. Klient, który na etapie zetknięcia się z produktem znajdzie odpowiedzi na wszystkie jego pytania nie będzie odczuwał potrzeby kontaktowania się z BOK. Godną uwagi zaletą PIM jest również określona struktura systemu – dzięki niej systemy mogą być bazą do automatyzacji składu DTP katalogów produktowych i innych publikacji.
PIM Akeneo – zalety
PIM Akeneo to system typu open source zbudowany w oparciu o technologię Symfony4. Niewątpliwą zaletą systemu jest wysoka konfigurowalność wynikająca z modułowej budowy platformy. To pozwala na efektywne i intuicyjne odwzorowanie struktury firmy i zachodzących w niej procesów wewnętrznych. System PIM w sklepie Shoper umożliwia pełną personalizację – w przypadku Akeneo użytkownik ma możliwość grupowania produktów i nadawania im dodatkowych wariantów według ręcznie wprowadzonych reguł i kategorii. Jest to opcja przydatna również w przypadku eksportu danych z platformy. Zaletą, o której warto też wspomnieć, jest PXM, czyli podejście Product Experience Management (zarządzanie doświadczeniem klienta). Przejawia się ono zaprogramowaniem i zoptymalizowaniem funkcji w oparciu o subiektywne odczucia związane z korzystaniem z produktu w taki sposób, aby zaspokoić wszelkie potrzeby klienta. Wpływ na pozytywne doświadczenia zakupowe ma też edytor treści tekstowych i graficznych oraz PAM – Product Asset Manager wykorzystujący rozbudowaną bibliotekę multimediów. Dzięki temu można znacząco uatrakcyjnić prezentację produktu na stronie, oferując dodatkowe opcje, np.: zarządzanie tagami, wyszukiwanie produktów na podstawie zdjęć.
Akeneo Shoper Connector to dodatek powstały z myślą o użytkownikach platformy Shoper, którzy chcą lepiej zarządzać informacjami o produktach, myślą o ekspansji na rynki zagraniczne i dbają o klientów, chcąc im zapewnić jak najlepsze doświadczenia zakupowe.