Nowość w SEO dla Shopify – na platformie dostępna jest popularna wtyczka Yoast zwiększająca jej funkcjonalności z zakresu optymalizacji treści.
Yoast SEO to jedna z najbardziej znanych aplikacji w świecie SEO, która wspomaga optymalizację stron internetowych. Rozwiązanie do tej pory było dostępne wyłącznie dla systemu WordPress. Od stycznia możliwa jest również optymalizacja SEO w Shopify z jej użyciem. Podobnie, jak w przypadku wersji dla WordPress, sprzedawcy Shopify i Shopify Plus będą mogli ją stosować w celu optymalizacji produktów i postów, aby wyświetlać się w organicznych wynikach.
Yoast SEO dla Shopify
Aplikacja SEO jest dedykowana głównie małym i średnim firmom. Dzięki Yoast możliwa jest dokładniejsza analiza SEO i optymalizacja podstrony pod główną frazę kluczową. Wtyczka zastosuje też automatyczne dane strukturalne na podstawie informacji wprowadzonych podczas instalacji. Yoast pozwoli zoptymalizować strony tak, aby były przyjazne dla SEO, w rezultacie, aby wyświetlały się w wynikach organicznych. Możliwości, z jakich będą mogli korzystać użytkownicy Shopify i Shopify Plus obejmują również kontrolę tytułów i opisów w wyszukiwarce Google i mediach społecznościowych oraz dostęp do opinii na temat czytelności. Koszt wtyczki dla Shopify to 29 USD za 30 dni (po bezpłatnym okresie próbnym trwającym 14 dni).
Jak twierdzi Thijs de Valk, dyrektor generalny Yoast, ze względu na szybki rozwój Shopify i dywersyfikację ryzyka związaną z tym, że rozwój firmy był w dużym stopniu zależny od WordPress, aplikacja na platformie Shopify to ogromna szansa biznesowa.