
Jeśli prowadzisz sklep internetowy – dobrze trafiłeś. Polecę Ci kilka praktycznych aplikacji Shopify do zarządzania feedem produktowym, dzięki którym oszczędzisz swój czas i ograniczysz ryzyko błędnej konfiguracji. W zestawieniu pojawią się zarówno darmowe, jak i płatne aplikacje o różnym stopniu zaawansowania i funkcjonalności.
Aplikacje do zarządzania feedem produktowym
Bez poprawnej konfiguracji pliku produktowego (feedu) trudno mówić o sprzedaży i zyskach. Jest to niezbędne, aby pojawiać się przy odpowiednich zapytaniach, ułatwić sobie optymalizację i zarządzanie produktami, a przez to – zarabiać. Ponadto, błędna konfiguracja feedu może skutkować odrzuceniem pliku przez Google Merchant Center lub kosztować Cię cenne kliknięcia.
Shopify oferuje ponad 70 darmowych i płatnych aplikacji do zarządzania feedem produktowym. Oto kilka z nich, najchętniej instalowanych, dzięki którym w łatwy sposób zintegrujesz swój asortyment z usługami Google i Facebook.
1. Google Chanel – zarządzaj feedem i prowadź kampanie
Darmowa aplikacja pozwala na wygenerowanie feedu, zarządzanie nim oraz prowadzenie kampanii Google Smart Shopping z poziomu Shopify.
Dodatkowo, od 2020 roku sprzedawcy mogą bezpłatnie wyświetlać produkty na karcie Zakupy Google – tuż obok ofert sponsorowanych. Pozwoli to małym firmom na zwiększenie sprzedaży bez konieczności prowadzenia kampanii Google Ads, natomiast korzystający już z reklam produktowych sprzedawcy, dostaną możliwość uzupełnienia płatnych reklam o bezpłatne oferty. Obecnie opcja ta dostępna jest jedynie dla sprzedawców w USA, jednak już w tym roku planowane jest udostępnienie jej na całym świecie.
2. Feed For Google Shopping – zaawansowana automatyzacja
Płatna aplikacja, szczególnie ceniona za wsparcie i rozwinięte funkcje. Możliwości, jakie oferuje to m.in.:
Wszystko to pozwala na sprawne zarządzanie i optymalizację feedu produktowego – w szczególności, pracując na bazie kilku tysięcy produktów. Aplikacja z pewnością polecana dla “większych graczy”.
3. Flexify: Facebook Product Feed – skuteczna sprzedaż w social mediach
Aplikacja jest darmowa na poziomie podstawowym – zaawansowane funkcje dostępne są zgodnie z cennikiem. Prosty interfejs nie powinien sprawić trudności przy konfiguracji feedu nawet początkującym osobom. Co więcej, Flexify umożliwia ustawienie dynamicznych kampanii produktowych w social mediach – Facebook, Instagram. Jest to w pełni zautomatyzowane narzędzie i jak podaje sam producent: True set & forget advertising!
Co prawda większe sklepy i bardziej zaawansowani technicznie sprzedawcy czy agencje z pewnością nie poprzestaną na darmowej wersji. Płatne opcje zapewniają więcej możliwości optymalizacyjnych oraz więcej funkcji. Jest to jednak doskonałe rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorstw.
Zalety zaawansowanego zarządzania feedem
Czy warto stawiać na płatne aplikacje do zarządzania produktami i inwestować w dodatkowe funkcje, czy może pozostać przy standardowych opcjach? Podsumujmy sobie najważniejsze zalety zaawansowanego tworzenia feedów i to, co się za nimi kryje.
Najważniejsze zalety:
Wiele darmowych aplikacji bądź darmowe wersje ograniczają tę liczbę (np. do 1 tys. produktów). Dla jednych to bardzo dużo, dla drugich zaledwie ⅓ asortymentu sklepu. Warto wziąć to pod uwagę, zwłaszcza jeśli w planach mamy rozszerzenie oferty o kolejne produkty.
Nie wszystkie darmowe aplikacje oferują częstą cykliczną optymalizację feedów (np. co godzinę). Część z nich zapewnia jedynie jedną aktualizację na dobę, co w przypadku dużych sklepów i częstych zmian magazynowych wiąże się z wysokim nieporozumieniem w kontakcie: niedostępny produkt – zainteresowany użytkownik.
To zdecydowanie usprawnia pracę z feedem produktowym. Wiele aplikacji (często płatnych) oferuje natychmiastową synchronizację z Google bez konieczności przesyłania adresu URL kanału, określania częstotliwości pobierania czy innych ustawień. Rozbudowane narzędzia robią to w ciągu kilku minut od aktualizacji.
Zaawansowane filtry umożliwiają np. przypisanie promocji do określonych produktów. Opcja ta jest również skuteczna w przypadku optymalizacji feedu.
Pozwala to na prezycyjne zarządzanie wartościami produktów, dodawanie informacji o stanie czy przypisywanie innych niestandardowych etykiet.
Zainspiruj się
Jak dokładnie aplikacje te mogą nam pomóc? Przeanalizujmy kilka przykładów.
Przy tak niewielkiej liczbie produktów darmowa aplikacja do generowania feedu sprawdzi się, spełniając Twoje oczekiwania. Będziesz miał pełną kontrolę nad aktualizacją pliku oraz z łatwością wychwycisz błędy przy poszczególnych produktach. Prosty interfejs aplikacji nie sprawi Ci problemu.
Jeśli chcesz pogrupować feed w kategorie produktów, przypisać im zbiorczo określone wartości oraz aktualizować plik produktowy co godzinę – wybierz aplikację, która spełnia wszystkie te wymagania. Tego typu narzędzia należą już do bardziej zautomatyzowanych. Nie zawsze jednak będą to płatne aplikacje, dlatego dobry research i odpowiednia strategia to klucz do sukcesu.
Twoja firma to duży e-commerce, który w swojej ofercie zawiera kilka tysięcy produktów z różnych kategoriach.
Zapanowanie nad takim asortymentem wymaga w pełni rozbudowanego narzędzia, które nie tylko zaoszczędzi Twój czas, ale również pozwoli przefiltrować produkty według nawet najbardziej szczegółowych wytycznych. Sprawdza się to również w sytuacji, gdy nie chcesz promować wszystkich produktów, a jedynie te wysokomarżowe – odpowiednia optymalizacja budżetu w tym przypadku może owocować wysokim zwrotem z inwestycji.
Aplikacji do przetestowania, wraz z ich funkcjonalnościami, jest sporo. Warto skorzystać z możliwości, jakie oferuje Shopify, by sprawdzić, która opcja sprawdza się najlepiej w naszym sklepie. Zaawansowane opcje z pewnością wspomogą naszą pracę na plikach produktowych – wszystko jednak zależy od konkretnego sklepu i asortymentu. Pewne jest też, że jest w czym wybierać i każdy sprzedawca znajdzie najwygodniejszą dla siebie aplikację spośród ponad 70 dostępnych narzędzi.
Więcej aplikacji, do których odsyłam, znajduje się na oficjalnej liście Shopify:
https://bit.ly/2E3eyNy