Aplikacje do marketingu w Shopify – feed produktowy

Jeśli prowadzisz sklep internetowy – dobrze trafiłeś. Polecę Ci kilka praktycznych aplikacji Shopify do zarządzania feedem produktowym, dzięki którym oszczędzisz swój czas i ograniczysz ryzyko błędnej konfiguracji. W zestawieniu pojawią się zarówno darmowe, jak i płatne aplikacje o różnym stopniu zaawansowania i funkcjonalności.
 

Aplikacje do zarządzania feedem produktowym

 
Bez poprawnej konfiguracji pliku produktowego (feedu) trudno mówić o sprzedaży i zyskach. Jest to niezbędne, aby pojawiać się przy odpowiednich zapytaniach, ułatwić sobie optymalizację i zarządzanie produktami, a przez to – zarabiać. Ponadto, błędna konfiguracja feedu może skutkować odrzuceniem pliku przez Google Merchant Center lub kosztować Cię cenne kliknięcia.
 
Shopify oferuje ponad 70 darmowych i płatnych aplikacji do zarządzania feedem produktowym. Oto kilka z nich, najchętniej instalowanych, dzięki którym w łatwy sposób zintegrujesz swój asortyment z usługami Google i Facebook.
 

1. Google Chanel – zarządzaj feedem i prowadź kampanie

 

 
Darmowa aplikacja pozwala na wygenerowanie feedu, zarządzanie nim oraz prowadzenie kampanii Google Smart Shopping z poziomu Shopify.
 
Dodatkowo, od 2020 roku sprzedawcy mogą bezpłatnie wyświetlać produkty na karcie Zakupy Google – tuż obok ofert sponsorowanych. Pozwoli to małym firmom na zwiększenie sprzedaży bez konieczności prowadzenia kampanii Google Ads, natomiast korzystający już z reklam produktowych sprzedawcy, dostaną możliwość uzupełnienia płatnych reklam o bezpłatne oferty. Obecnie opcja ta dostępna jest jedynie dla sprzedawców w USA, jednak już w tym roku planowane jest udostępnienie jej na całym świecie.
 

2. Feed For Google Shopping – zaawansowana automatyzacja

 

 
Płatna aplikacja, szczególnie ceniona za wsparcie i rozwinięte funkcje. Możliwości, jakie oferuje to m.in.:
 

  • natychmiastowa i automatyczna synchronizacja Shopify Store z Merchant Center,
  •  

  • aktualizacja feedu, bez konieczności czekania aż Google pobierze kanał,
  •  

  • zaawansowane funkcje filtrowania i edycji zbiorczej feedu,
  •  

  • używanie tytułów i/lub opisów SEO jako odpowiednio tytułów i opisów produktu,
  •  

  • używanie dodatkowych zdjęć produktów,
  •  

  • wsparcie dla katalogu na Facebooku.
  •  
    Wszystko to pozwala na sprawne zarządzanie i optymalizację feedu produktowego – w szczególności, pracując na bazie kilku tysięcy produktów. Aplikacja z pewnością polecana dla “większych graczy”.
     

    3. Flexify: Facebook Product Feed – skuteczna sprzedaż w social mediach

     

     
    Aplikacja jest darmowa na poziomie podstawowym – zaawansowane funkcje dostępne są zgodnie z cennikiem. Prosty interfejs nie powinien sprawić trudności przy konfiguracji feedu nawet początkującym osobom. Co więcej, Flexify umożliwia ustawienie dynamicznych kampanii produktowych w social mediach – Facebook, Instagram. Jest to w pełni zautomatyzowane narzędzie i jak podaje sam producent: True set & forget advertising!
     
    Co prawda większe sklepy i bardziej zaawansowani technicznie sprzedawcy czy agencje z pewnością nie poprzestaną na darmowej wersji. Płatne opcje zapewniają więcej możliwości optymalizacyjnych oraz więcej funkcji. Jest to jednak doskonałe rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorstw.
     

    Zalety zaawansowanego zarządzania feedem

     
    Czy warto stawiać na płatne aplikacje do zarządzania produktami i inwestować w dodatkowe funkcje, czy może pozostać przy standardowych opcjach? Podsumujmy sobie najważniejsze zalety zaawansowanego tworzenia feedów i to, co się za nimi kryje.
     
    Najważniejsze zalety:
     

  • liczba produktów, którymi możesz zarządzać w feedzie
  •  
    Wiele darmowych aplikacji bądź darmowe wersje ograniczają tę liczbę (np. do 1 tys. produktów). Dla jednych to bardzo dużo, dla drugich zaledwie ⅓ asortymentu sklepu. Warto wziąć to pod uwagę, zwłaszcza jeśli w planach mamy rozszerzenie oferty o kolejne produkty.
     

  • częstotliwość aktualizacji produktów
  •  
    Nie wszystkie darmowe aplikacje oferują częstą cykliczną optymalizację feedów (np. co godzinę). Część z nich zapewnia jedynie jedną aktualizację na dobę, co w przypadku dużych sklepów i częstych zmian magazynowych wiąże się z wysokim nieporozumieniem w kontakcie: niedostępny produkt – zainteresowany użytkownik.
     

  • natychmiastowa synchronizacja z Google
  •  
    To zdecydowanie usprawnia pracę z feedem produktowym. Wiele aplikacji (często płatnych) oferuje natychmiastową synchronizację z Google bez konieczności przesyłania adresu URL kanału, określania częstotliwości pobierania czy innych ustawień. Rozbudowane narzędzia robią to w ciągu kilku minut od aktualizacji.
     

  • zaawansowane funkcje filtrowania i edycja zbiorcza produktów
  •  
    Zaawansowane filtry umożliwiają np. przypisanie promocji do określonych produktów. Opcja ta jest również skuteczna w przypadku optymalizacji feedu.

  • niestandardowe etykiety/wartości produktów
  •  
    Pozwala to na prezycyjne zarządzanie wartościami produktów, dodawanie informacji o stanie czy przypisywanie innych niestandardowych etykiet.
     

    Zainspiruj się

     
    Jak dokładnie aplikacje te mogą nam pomóc? Przeanalizujmy kilka przykładów.
     

  • Prowadzisz niewielki sklep internetowy, a w swoim asortymencie masz nie więcej niż 100 produktów. Chcesz reklamować swoje produkty na Facebooku i Instagramie.
  •  
    Przy tak niewielkiej liczbie produktów darmowa aplikacja do generowania feedu sprawdzi się, spełniając Twoje oczekiwania. Będziesz miał pełną kontrolę nad aktualizacją pliku oraz z łatwością wychwycisz błędy przy poszczególnych produktach. Prosty interfejs aplikacji nie sprawi Ci problemu.
     

  • W asortymencie swojego sklepu masz już ponad 1 tys. produktów i stale powiększasz ofertę, a ceny i dostępność niektórych z nich zmieniają się dynamicznie.

  •  
    Jeśli chcesz pogrupować feed w kategorie produktów, przypisać im zbiorczo określone wartości oraz aktualizować plik produktowy co godzinę – wybierz aplikację, która spełnia wszystkie te wymagania. Tego typu narzędzia należą już do bardziej zautomatyzowanych. Nie zawsze jednak będą to płatne aplikacje, dlatego dobry research i odpowiednia strategia to klucz do sukcesu.
     
    Twoja firma to duży e-commerce, który w swojej ofercie zawiera kilka tysięcy produktów z różnych kategoriach.
     
    Zapanowanie nad takim asortymentem wymaga w pełni rozbudowanego narzędzia, które nie tylko zaoszczędzi Twój czas, ale również pozwoli przefiltrować produkty według nawet najbardziej szczegółowych wytycznych. Sprawdza się to również w sytuacji, gdy nie chcesz promować wszystkich produktów, a jedynie te wysokomarżowe – odpowiednia optymalizacja budżetu w tym przypadku może owocować wysokim zwrotem z inwestycji.
     
    Aplikacji do przetestowania, wraz z ich funkcjonalnościami, jest sporo. Warto skorzystać z możliwości, jakie oferuje Shopify, by sprawdzić, która opcja sprawdza się najlepiej w naszym sklepie. Zaawansowane opcje z pewnością wspomogą naszą pracę na plikach produktowych – wszystko jednak zależy od konkretnego sklepu i asortymentu. Pewne jest też, że jest w czym wybierać i każdy sprzedawca znajdzie najwygodniejszą dla siebie aplikację spośród ponad 70 dostępnych narzędzi.
     
    Więcej aplikacji, do których odsyłam, znajduje się na oficjalnej liście Shopify:
     
    https://bit.ly/2E3eyNy
     

    Adrianna Ziobro
    PPC Specialist w Brand Active. Na co dzień zajmuje się tworzeniem i zarządzaniem kampaniami PPC oraz ich optymalizacją, śledząc aktualne trendy i wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów.

    Chcesz pracować z doświadczonymi specjalistami?

    Porozmawiajmy o naszych rozwiązaniach dla Twojego biznesu.

    Skontaktuj się z nami

    Polecane wpisy

    Design & Psychologia UX Shopify

    Twórcy oraz developerzy Shopify kierują się w swoich działaniach maksymalną optymalizacją sklepu pod kątem użyteczności dla właścicieli i klientów, dokonujących zakupu. Nie inaczej dzieje się w przypadku całego środowiska UX/UI designerów Shopify, którzy w swojej pracy łączą najnowsze trendy z kluczowymi aspektami psychologii, tworząc wspólnie całą filozofię Shopify w kontekście projektowania sklepów. Ten artykuł jest zbiorem najważniejszych kwestii związanych z designem i psychologią UX, które wykorzystywane są w Shopfiy.
    17.09.2020
    Czytaj więcej Strzałka

    Czy Shopify jest zgodny z RODO?

    Shopify to jedna z popularniejszych platform e-commerce typu SaaS, która coraz częściej wybierana jest przed przedsiębiorców z Polski. Jak zapewne doskonale zdajesz sobie sprawę, korzystanie z tego typu rozwiązań nierozerwalnie wiąże się z przetwarzaniem danych osobowych. Czy z związku z tym, że dostawcą silnika Shopify jest zagraniczna spółka korzystanie z niego jest zgodne z RODO?
    12.09.2020
    Czytaj więcej Strzałka

    Dodaj komentarz