Avalara AvaTax – usługi podatkowe dla eCommerce

Avalara AvaTax Shopify

Avalara AvaTax jest rozwiązaniem opartym na chmurze, które zapewnia zgodność z przepisami podatkowymi, dodatkowo automatyzuje zawiłości zarządzania podatkami od sprzedaży, VAT, GST oraz cłem w sytuacji, gdy właściciel sklepu prowadzi sprzedaż na całym świecie. 

 

Avalara dostarcza miliony informacji i decyzji podatkowych, stosując je w 193 krajach na całym świecie i w ponad 12 000 jurysdykcjach w USA – pełną listę możesz zobaczyć tutaj. Wśród tych krajów znajduje się Polska, która w kontekście Shopify Plus i Shopify rozwija się w ostatnich latach w znaczącym stopniu – więcej o usługach w obrębie Shopify znajdziesz na tej stronie – Shopify Polska. Avalara daje podłoże pod obsługę złożonych transakcji zagranicznych. 

 

AvaTax nieustannie aktualizuje globalne zasady, stawki, które dotyczą opodatkowania milionów produktów i usług. Rozliczanie podatków w Avalara jest możliwe dzięki dostępowi w czasie rzeczywistym do najbardziej aktualnych stawek i zasad podatkowych. 

 

 

Oprogramowanie do kontroli zgodności podatkowej

Do głównych cech, które charakteryzują  Avalara AvaTax, zaliczamy:

 

  • Ogólnoświatowe kalkulacje

Rozliczanie podatków w Avalara oparte jest o automatyzmy, które pozwalają na obliczanie m.in. podatku VAT, GST i cła w 193 krajach.

 

  •  Obliczanie podatku konsumpcyjnego

Avalara pomaga obliczać jeden z najtrudniejszych rodzajów podatku za pomocą intuicyjnych narzędzi, które minimalizują ryzyko wystąpienia błędu. AvaTax wykonuje dedykowane obliczenia podatkowe.

 

  • Kalkulacja kosztów

Dzięki temu rozwiązaniu jesteśmy w stanie obliczyć całkowite koszty przesyłki przed wysłaniem jej za granicę. Do tych wspomnianych należności zaliczamy taryfy, lokalne podatki, cła importowe i eksportowe.

 

  • Łatwość instalacji i intuicyjne użytkowanie 

Avalara pozwala na szybką integrację nie tylko z systemem eCommerce, ale również POS, CRM, ERP.

 

  • Zarządzanie zwrotami 

AvaTax ma funkcję dokonywania zwrotów z uwzględnieniem poniesionych wcześniej kosztów podatkowych.

 

  • Zarządzanie certyfikatami zwolnienia

Certyfikaty zwolnienia to formularz przedstawiony sprzedawcy przez organizację lub osobę fizyczną podczas dokonywania zakupu zwolnionego z podatku. Zwolnienia są oparte na kliencie dokonującym zakupu i zawsze wymagają dokumentacji. Różnym nabywcom mogą zostać przyznane zwolnienia na podstawie różnych, obowiązujących w danym miejscu ustaw stanowych. Avalara wszystkie te certyfikaty gromadzi w formie elektronicznej, przechowywa i zarządza nimi, dzięki czemu są dostępne w dowolnym miejscu i czasie. Avalara pozwala na obsługiwanie klientów zwolnionych z podatku. 

 

Jurysdykcje podatkowe w Avalara

 

Usługa AvaTax obejmuje zbadane i zatwierdzone systemowe kody podatkowe, które zapewniają bardzo dokładne oceny opodatkowania produktów i umożliwiają obliczanie prawidłowych stawek dla wszystkich produktów i usług. AvaTax w tym zakresie obsługuje najnowsze informacje dotyczące obsługi reguł opartych na miejscu wysyłki produktu, jego miejscu składowania i w podejściu hybrydowym. Warto wspomnieć, że Avalara gwarantuje podsumowanie i szczegółowe raporty, co zapewnia pełną widoczność wszystkich transakcji. 

 

Koszty korzystania z Avalara AvaTax

 

Avalara to rozwiązanie oparte na subskrypcji, które dostosowuje się do potrzeb klientów. Dodatkowo jest to oprogramowanie oparte na chmurze, łatwe i szybkie w integracji, co przyspiesza możliwość korzystania z jego potencjału. Koszt korzystania z Avalara AvaTax zależny jest od wybranego planu. Obecnie dostępne są trzy:

  1. pierwszy z nich ‘Basic’ to koszt rozpoczynający się od $19 miesięcznie
  2. drugi to ‘Standard’, a jego koszt zaczyna się od od $83 miesięcznie 
  3. ostatnim jest ‘Custom’, którego cena każdorazowo ustalana jest indywidualnie, biorąc pod uwagę potrzeby konkretnego klienta 

Szczegółowe zestawienie funkcjonalności w danym planie znajduje się tutaj.

 

Avalara w Shopify

 

Avalara posiada ponad 600 gotowych integratorów do platform eCommerce, EPR, czy CRM

Jeśli Twój sklep znajduje się na planie Shopify Plus, możesz z łatwością zintegrować swój sklep z Avalara. Warto tu podkreślić, że jeśli sklep nie jest oparty o Shopify Plus (więcej o naszych usługach po kliknięciu w link), a o inny dostępny plan (Basic, Shopify lub Advanced), to istnieje możliwość skontaktowania się z zespołem Shopify Plus, który może przedstawić możliwości połączenia.

Integracja z Avalara może odbyć się na dwa sposoby:

  • z poziomu samego konta Avalara lub 
  • poprzez panel administracyjny sklepu: Ustawienie → Cła i podatki → ustawienia Avalara AvaTax

Integracja z Avalara jest darmowa, ale korzystanie z systemu płatne zgodnie z wybranym planem i jego składowymi. 

 

Avalara AvaTax jest jednym z najpopularniejszych narzędzi do zarządzania podatkami i z pewnością ułatwia księgowość eCommerce. Warto rozważyć jej wykorzystanie, jeśli produkty, które oferowane są w sklepie wysyłane sę do wielu krajów – Avalara pozwoli wówczas na zapanowanie nad zawiłościami podatkowymi.

Zofia Komada
Head of Sales w Brand Active. Związana z branżą eCommerce od 7 lat, doradza klientom zagranicznym i polskim w doborze systemu sklepu internetowego. Prowadzi konsultacje w obrębie Shopify Plus, prezentując możliwości platformy, jej mocne strony, przewagi konkurencyjne, ale również ograniczenia. Koordynowała działania wdrożeniowe i marketingowe m.in. w projektach Decathlon, Klinika La Perla, Lestello, Manufaktura w Bolesławcu czy Viola Hair Extensions.

Chcesz pracować z doświadczonymi specjalistami?

Porozmawiajmy o naszych rozwiązaniach dla Twojego biznesu.

Skontaktuj się z nami

Polecane wpisy

Wszystko o Shopify API: konfiguracja dostępów, liczba zapytań

Pojęcie API w systemach eCommerce to bardzo ważna kwestia, dzięki takim interfejsom różne systemy zewnętrzne mogą się ze sobą komunikować. W świecie, gdzie ekosystem sklepu eCommerce nie ogranicza się tylko do samego punktu sprzedaży, warto się przyjrzeć, jak takie API funkcjonuje.
29.09.2022
Czytaj więcej Strzałka

Newsy ze świata eCommerce - sierpień 2022

W sierpniu znów obseruwjemy dynamiczne zmiany w eCommerce. Rosnący wzrost zainteresowania handlem internetowym, aktualizacje algorytmów Google i zmiana podejścia do zakupów online - co jeszcze wydarzyło się w ubiegłym miesiącu? Sprawdź koniecznie!
6.09.2022
Czytaj więcej Strzałka

Dodaj komentarz