Newsy ze świata eCommerce – sierpień 2022

W sierpniu znów obseruwjemy dynamiczne zmiany w eCommerce. Rosnący wzrost zainteresowania handlem internetowym, aktualizacje algorytmów Google i zmiana podejścia do zakupów online – co jeszcze wydarzyło się w ubiegłym miesiącu? Sprawdź koniecznie!
 

1. Start oficjalnego sklepu Biedronka Home

Biedronka oficjalnie uruchomiła swój sklep internetowy Biedronka Home. Operator sieci dyskontów oferuje dostawę w 1-3 dni robocze, darmowy koszt przesyłki przy zakupach za minimum 149 zł, 60 dni na zwrot po zalogowaniu do programu lojalnościowego i ponad 1,2 tys. produktów znanych wcześniej z półek sklepowych.
 

Więcej informacji: https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/sklep-internetowy-biedronka-home-oficjalnie-ruszyl-co-znajduje-sie-w-asortymencie
 

2. Aliexpress do końca roku planuje postawić 47 500 automatów paczkowych

Warszawa, Madryt, Barcelona i Paryż to główne miasta w Europie, w których działają maszyny do odbioru przesyłek AliExpress pickup zwane również Cai Niao. Do końca tego roku chiński gigant eCommerce chce mieć 47,5 tys. takich punktów odbioru paczek.
 
Więcej informacji: https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/aliexpress-do-konca-roku-bedzie-mial-47-500-maszyn-paczkowych
 

3. Kolejna marka dołącza do akcji EKO zwroty prowadzonej przez InPost

Należąca do CCC marka DeeZee będzie zachęcała do dania drugiego życia butom i ubraniom. Spółka zaangażowała się w akcje EKOzwroty prowadzoną przez InPost. CCC jest wyłącznym partnerem obuwniczym inicjatywy.
 

Akcja EKO zwroty to inicjatywa zachęcająca do nadania drugiego życia ubraniom, dodatkom, książkom, czy sprzętom elektronicznym. W ramach EKOzwrotów można oddać zbędne, ale sprawne przedmioty, takie jak elektronika, zabawki, książki oraz właśnie ubrania i buty.
Każdy, kto włączy się do akcji oddając w niej buty dowolnej marki, otrzyma drogą sms jednorazowy kod zniżkowy uprawniający do 10 proc. rabatu na zakupy w sklepie internetowym CCC i 15 proc. na wybrane modele w e-sklepie DeeZee.
 
Więcej informacji: https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/kolejna-z-marek-ccc-dolacza-do-akcji-ekozwroty-prowadzonej-przez-inpost
 

4. Google wprowadza nowości w danych uporządkowanych

Google wyświetlał będzie nie tylko oceny produktów, ale również ich wady i zalety. Niezbędne informacje będzie można przekazać w formie danych uporządkowanych o wadach i zaletach oraz zweryfikować poprawność ich wdrażania poprzez test wyników z elementami rozszerzonymi.
 

Więcej informacji: https://developers.google.com/search/blog/2022/08/pros-and-cons-structured-data?hl=pl
 

5. Mniej recenzji w wynikach wyszukiwania dla branży eCommerce

Ostatnia aktualizacja algorytmu Google Product Review dotycząca recenzji produktów sprawiłą, że o 0,5% spadła liczba wyświetleń opinii z gwiazdkami w branży eCommerce.
 

Więcej informacji: https://www.seroundtable.com/google-fewer-review-rich-results-shopping-33895.html
 

6. Google ogłasza wprowadzenie “Helpful Content Update”

Google oficjalnie poinformowało o wprowadzeniu nowej aktualizacji algorytmu. Zmiany mają na celu dostarczanie użytkownikom jeszcze bardziej dopasowanych i pomocnych treści, co ma przełożyć się na lepsze doświadczenia związane z korzystaniem z wyszukiwarki. Głównym celem jest więc to, by użytkownicy widzieli w wynikach wyszukiwania bardziej oryginalne i dopasowane treści.
 

Więcej informacji: https://developers.google.com/search/blog/2022/08/helpful-content-update
 

7. Rynek eCommerce wciąż rośnie. Zmiana podejścia do zakupów w Internecie

Branża eCommerce w Polsce wciąż jest na trendzie wzrostowym. Trend rok do roku jest rosnący i bazując na nim, można spodziewać się, że w 2023 roku wciąż możmey spodziewać się tendencji wzrostowej, jeśli chodzi o handel internetowy.
 

Więcej informacji: https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/e-commerce-na-wzroscie-zmienia-sie-podejscie-do-zakupow-w-internecie
 

Ewelina Wróbel
W Brand Active na stanowisku SEO Specialist. Na co dzień zajmuje się tworzeniem treści dla sklepów internetowych, strategią łączenia linków oraz przygotowywaniem strategii pozycjonowania.

Chcesz pracować z doświadczonymi specjalistami?

Porozmawiajmy o naszych rozwiązaniach dla Twojego biznesu.

Skontaktuj się z nami

Polecane wpisy

Avalara AvaTax – usługi podatkowe dla eCommerce

Avalara AvaTax jest rozwiązaniem opartym na chmurze, które zapewnia zgodność z przepisami podatkowymi, dodatkowo automatyzuje zawiłości zarządzania podatkami od sprzedaży, VAT, GST oraz cłem w sytuacji, gdy właściciel sklepu prowadzi sprzedaż na całym świecie. 
13.09.2022
Czytaj więcej Strzałka

Shopify Support - jak działa, na jaką pomoc możesz liczyć?

Shopify oferuje wiele sposobów uzyskania wsparcia, z którymi prawdopodobnie będziesz wchodzić w interakcje w trakcie budowania swojego biznesu eCommerce. Czasami może być mylące, do kogo zwrócić się po pomoc, dlatego w tym artykule przedstawiamy wszystkie możliwości według poniższej kolejności: 1. Społeczność Shopify 2. Centrum Pomocy Shopify 3. Pomoc techniczna: czat na żywo, email, kontakt telefoniczny, media społecznościowe 4. YouTube tutoriale 5. Webinary 6. Dedykowany manager
18.08.2022
Czytaj więcej Strzałka