
W sierpniu znów obseruwjemy dynamiczne zmiany w eCommerce. Rosnący wzrost zainteresowania handlem internetowym, aktualizacje algorytmów Google i zmiana podejścia do zakupów online – co jeszcze wydarzyło się w ubiegłym miesiącu? Sprawdź koniecznie!
1. Start oficjalnego sklepu Biedronka Home
Biedronka oficjalnie uruchomiła swój sklep internetowy Biedronka Home. Operator sieci dyskontów oferuje dostawę w 1-3 dni robocze, darmowy koszt przesyłki przy zakupach za minimum 149 zł, 60 dni na zwrot po zalogowaniu do programu lojalnościowego i ponad 1,2 tys. produktów znanych wcześniej z półek sklepowych.
Więcej informacji: https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/sklep-internetowy-biedronka-home-oficjalnie-ruszyl-co-znajduje-sie-w-asortymencie
2. Aliexpress do końca roku planuje postawić 47 500 automatów paczkowych
Warszawa, Madryt, Barcelona i Paryż to główne miasta w Europie, w których działają maszyny do odbioru przesyłek AliExpress pickup zwane również Cai Niao. Do końca tego roku chiński gigant eCommerce chce mieć 47,5 tys. takich punktów odbioru paczek.
Więcej informacji: https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/aliexpress-do-konca-roku-bedzie-mial-47-500-maszyn-paczkowych
3. Kolejna marka dołącza do akcji EKO zwroty prowadzonej przez InPost
Należąca do CCC marka DeeZee będzie zachęcała do dania drugiego życia butom i ubraniom. Spółka zaangażowała się w akcje EKOzwroty prowadzoną przez InPost. CCC jest wyłącznym partnerem obuwniczym inicjatywy.
Akcja EKO zwroty to inicjatywa zachęcająca do nadania drugiego życia ubraniom, dodatkom, książkom, czy sprzętom elektronicznym. W ramach EKOzwrotów można oddać zbędne, ale sprawne przedmioty, takie jak elektronika, zabawki, książki oraz właśnie ubrania i buty.
Każdy, kto włączy się do akcji oddając w niej buty dowolnej marki, otrzyma drogą sms jednorazowy kod zniżkowy uprawniający do 10 proc. rabatu na zakupy w sklepie internetowym CCC i 15 proc. na wybrane modele w e-sklepie DeeZee.
Więcej informacji: https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/kolejna-z-marek-ccc-dolacza-do-akcji-ekozwroty-prowadzonej-przez-inpost
4. Google wprowadza nowości w danych uporządkowanych
Google wyświetlał będzie nie tylko oceny produktów, ale również ich wady i zalety. Niezbędne informacje będzie można przekazać w formie danych uporządkowanych o wadach i zaletach oraz zweryfikować poprawność ich wdrażania poprzez test wyników z elementami rozszerzonymi.
Więcej informacji: https://developers.google.com/search/blog/2022/08/pros-and-cons-structured-data?hl=pl
5. Mniej recenzji w wynikach wyszukiwania dla branży eCommerce
Ostatnia aktualizacja algorytmu Google Product Review dotycząca recenzji produktów sprawiłą, że o 0,5% spadła liczba wyświetleń opinii z gwiazdkami w branży eCommerce.
Więcej informacji: https://www.seroundtable.com/google-fewer-review-rich-results-shopping-33895.html
6. Google ogłasza wprowadzenie “Helpful Content Update”
Google oficjalnie poinformowało o wprowadzeniu nowej aktualizacji algorytmu. Zmiany mają na celu dostarczanie użytkownikom jeszcze bardziej dopasowanych i pomocnych treści, co ma przełożyć się na lepsze doświadczenia związane z korzystaniem z wyszukiwarki. Głównym celem jest więc to, by użytkownicy widzieli w wynikach wyszukiwania bardziej oryginalne i dopasowane treści.
Więcej informacji: https://developers.google.com/search/blog/2022/08/helpful-content-update
7. Rynek eCommerce wciąż rośnie. Zmiana podejścia do zakupów w Internecie
Branża eCommerce w Polsce wciąż jest na trendzie wzrostowym. Trend rok do roku jest rosnący i bazując na nim, można spodziewać się, że w 2023 roku wciąż możmey spodziewać się tendencji wzrostowej, jeśli chodzi o handel internetowy.
Więcej informacji: https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/e-commerce-na-wzroscie-zmienia-sie-podejscie-do-zakupow-w-internecie