
W środę (20.05.2020) na wideokonferencji twórca Facebook’a, Mark Zuckerberg, ogłosił, że łącząc siły z Tobiasem Lütke – CEO Shopify, który również obecny był podczas tej transmisji na żywo- stworzyli nowy, bezpłatny kanał sprzedaży dla przedsiębiorców i właścicieli sklepów online.
Facebook Shop – co daje w praktyce?
Głównym celem Facebook Shop jest ułatwienie sprzedawcom dotarcia do szerszego grona klientów oraz maksymalne zautomatyzowanie procesu zakupowego przy użyciu nowego kanału.
Facebook Shop łączy w sobie możliwość sprzedaży w obu aplikacjach Zuckerberg’a (tj. Facebook i Instagram).
Proces zakupowy przy użyciu Facebook Shop
Sprzedawca w sposób prosty i bezpłatny będzie mógł stworzyć sklep na Facebook’u poprzez utworzenie fanpage’a i dodanie tego nowego kanału sprzedaży. Kolejnym krokiem będzie połączenie utworzonego tamże sklepu z pełnym katalogiem produktów oraz dopasowanie kolorystyki i stylistyki wyświetlania całości.
Z perspektywy klienta proces zakupowy będzie ograniczał się do kilku kroków: po wybraniu określonego produktu, którego zakupem będzie zainteresowany, pozostanie mu jedynie kliknięcie realizacji zamówienia. To właśnie w tym punkcie Facebook łączy się z najprężniej rozwijającym się silnikiem sprzedażowym na świecie, czyli Shopify.
Facebook + Shopify = Facebook Shop
Facebook Shop wykorzystuje na etapie checkoutu (końcowego etapu procesu zakupowego) rozwiązanie dostarczone przez Shopify.
Dla kupującego oznacza to tyle, że nie będzie (jak działo się dotychczas) przekierowywany ze sklepu na Facebook’u do witryny sklepu online, a cały proces zakupowy od tej pory będzie odbywał się w jednym miejscu i ograniczał się do kilku kliknięć.
Zachęcamy do zapoznania się ze wspomnianym nagraniem Marka Zuckerberg’a i Tobiasa Lütke odnośnie Facebook Shop – https://bit.ly/FacebookxShopify
WYPRÓBUJ SHOPIFY PRZEZ 90 DNI ZA DARMO → SHOPIFY.COM/TRIAL
POZNAJ NASZE USŁUGI SHOPIFY – TUTAJ