Odpowiednie przygotowanie do migracji to gwarancja szybkiego i skutecznego przejścia na nową platformę. W pierwszej kolejności warto zastanowić się, jakie funkcje sklepu chcesz zachować lub ulepszyć, a czego chcesz się pozbyć, co nie sprawdzało się w poprzednim rozwiązaniu. Poniżej przedstawiamy kilka kluczowych aspektów, na które warto zwrócić uwagę, planując integrację z Shopify Plus:
-
- zbadaj architekturę strony – migracja do nowej platformy to dobry czas na to, aby przeanalizować kwestie związane między innymi z tym, jak użytkownicy korzystają z nawigacji, które podstrony zapewniają największy ruch, generując najwięcej klientów. Przygotowanie listy z całą architekturą strony i pobranie danych z Google Analytics przed migracją pozwoli po czasie porównać wyniki, sprawdzając, czy przejście na Shopify Plus było dobrym wyborem.
-
- stwórz listę wszystkich linków – lista adresów URL pozwoli stworzyć mapę przekierowań na nową stronę. Przeniesienie platformy może wpłynąć na zmianę struktury docelowej linków. W przypadku Shopify produkty podzielone są na kolekcje, co sprawia, że link docelowy ma jedną z dwóch możliwych postaci: domena/rodzajproduktu/nazwaproduktu
lub
domena/kolekcje/nazwakolekcji/produkty/nazwaproduktu.
-
- ustal wygląd sklepu – korzystając z Shopify Plus, zyskujesz dostęp do obszernej biblioteki szablonów. Możesz też odwzorować wygląd sklepu 1:1. Shopify bazuje na własnym języku do programowania front-endu – Liquid. Masz również możliwość zbudowania szablonu od zera, jednak w tym przypadku niezbędne będzie wykonanie badania użyteczności strony.
-
- stwórz listę wtyczek i aplikacji, z których korzystasz – migracja to dobry moment na zastanowienie się, jakie funkcjonalności są Ci niezbędne do prowadzenia i dalszego rozwoju Twojego sklepu. Shopify Plus zapewnia szerokie możliwości integracji udostępniając ponad 13 000 aplikacji do zainstalowania w eCommerce.
-
- przygotuj treści pod migrację – opisy produktów, metadane, artykuły blogowe, treści strony głównej, opis “o nas”, treści na pozostałych podstronach, zdjęcia itp., czyli wszystko, co wpływa na pozycjonowanie strony.
Integracja z Shopify Plus w 7 krokach
Po przygotowaniu się do migracji, czas na dalsze działania. Poniżej przedstawiamy proces replatformingu na Shopify Plus w 7 krokach:
- Opracowanie backlogu projektu – na tym etapie definiuje się zakres migracji sklepu, tworzy listę zadań do wykonania oraz przygotowuje harmonogram prac.
- Konfiguracja ustawień – podczas tego etapu tworzone jest środowisko developerskie Shopify, które następnie łączy się z repozytorium na GitHub celem stworzenia kopii zapasowej sklepu.. Następnie przygotowuje się konto Shopify Plus do dalszych prac programistycznych. Główne style projektu (kolory, fonty, przyciski, odstępy) są dostosowywane właśnie podczas tego kroku. Dopasowywane są również formy płatności i sposoby dostawy.
- Wybór szablonu i jego dostosowanie – kolejnym krokiem jest wybór i wgranie szablonu oraz zweryfikowanie czy nawigacja sklepu jest kompletna. Istotne na tym etapie jest stworzenie strony błędu 404 wyświetlanej po wpisaniu starego adresu strony.
- Instalacja aplikacji oraz wtyczek – czas na integrację z aplikacjami i narzędziami do automatyzacji sprzedaży, pracy sklepu czy marketingu.
- Przeniesienie danych – czas na import kluczowych informacji do Shopify Plus: bazy produktów, listy klientów i zamówień oraz treści z dotychczasowego sklepu (bloga oraz poszczególnych podstron). Dobór odpowiednich narzędzi do migracji zależy od stopnia złożoności i zakresu danych do przepięcia.
- Testy platformy – to niezbędny krok, aby sprawdzić, czy migracja przebiegła pomyślnie i wszystko działa poprawnie. Podczas tego etapu należy sprawdzić design, działanie zainstalowanych aplikacji oraz poprawność procesów zachodzących wewnątrz sklepu.
- Uruchomienie sklepu – w tym momencie należy przeanalizować przygotowaną na samym początku checklistę prac wdrożeniowych. Jeśli wszystko zostało zrealizowane a platforma działa zgodnie z oczekiwaniami – sklep na Shopify jest już widoczny dla Klientów!
Zastanawiasz się nad przejściem na plan Shopify Plus, jednak chcesz upewnić się, że to dobre rozwiązanie dla Ciebie? Jako oficjalny partner Shopify i Shopify Plus chętnie doradzimy Ci rozwiązanie szyte na miarę Twojego e-commerce – skontaktuj się z nami.