O nas

Wspieramy eCommerce i zwiększamy sprzedaż.
Specjalizujemy się w eCommerce co jest nie tylko naszą pracą, ale i pasją. Jesteśmy praktykami biznesu ponieważ posiadamy również własne sklepy internetowe. To sprawia, że znamy potrzeby właścicieli sklepów internetowych tych mniejszych jak i tych większych. Nie jesteśmy typową agencją interaktywną, dostarczamy usługi w zupełnie nowej formule, która skutecznie podnosi sprzedaż naszych klinetów.

Najnowsze artykuły

Tworzymy e-sklepy i zwiększamy sprzedaż

biuro@brandactive.pl

+48 17 770 73 96

0
  • Brak produktów w koszyku
Top
Brand Active - e-commerce, marketing, grafikaOptymalizacja sklepu Jak napisać serię opisów produktowych dobrych dla klienta i SEO?
jak przygotować serię opisów produktowych dobrych dla klienta i seo

Jak napisać serię opisów produktowych dobrych dla klienta i SEO?

Opis produktu, który skutecznie sprzedaje i pozycjonuje sklep, to marzenie każdego sprzedawcy. Przygotowanie takiego opisu nie jest szczególnie trudne, trzeba znać swój asortyment, zapoznać się z poradami dostępnymi w internecie i sklecić kilka zdań, które stworzą logiczną całość. Schody zaczynają się, gdy takich opisów trzeba stworzyć dziesiątki lub setki, a pomysły skończyły się przy ósmym produkcie. Co wtedy? Zlecić pisanie copywriterowi, czy zostawić pisanie na później (aż przyjdzie wena) pozostawiając szczątkowe teksty dostarczone przez producenta, które najprawdopodobniej zostaną zignorowane zarówno przez klientów jak i roboty wyszukiwarek?

 

Oto kilka wskazówek, które ułatwią opracowanie dużej serii unikalnych opisów dla podobnych produktów, na przykładzie sklepu odzieżowego.

 

Dobry opis zawiera:

  1. Nazwę handlową produktu – aby Google nie miał problemu ze wskazaniem Twojego produktu wszystkim osobom, które go szukają.
  2. Cechy produkt: rozmiar, właściwości, materiał, kolor, zapięcia, dodatki, możliwe zastosowania.
  3. Informacje, które odpowiadają na pytania i wątpliwości klientów związane z zakupem danego produktu.
  4. Korzyści dla klienta – dobry opis mówi, co klient zyska kupując Twój produkt.
  5. Przymiotniki stosowane z umiarem. Przed rzeczownikiem zazwyczaj wystarczy jeden przymiotnik.
  6. Przymiotniki wyrażające uczucia, emocje i korzyści. Zamiast ładny – zachwycający. Zamiast dobry – kuszący. Zamiast dobry jakościowo – wytrzymały.
  7. Unikalną treść – taką, jakiej nie znajdziemy w innym sklepie. Inspiruj się konkurencją, ale nie kopiuj.
  8. Dbałość o formatowania – wyróżniona nazwa produktu, podział na akapity, pogrubione najważniejsze informacje.

 

Zły opis to:

  1. Opis zbyt długi – klient nie lubi czytać, najczęściej potrzebuje najważniejszych informacji o produkcie i korzyściach jakie odniesie z zakupu tego produktu.
  2. Opis za krótki – brak szczegółów sprawi, że klient poszuka ich w innym sklepie.
  3. Opis z błędami, niechlujny – unikaj błędów, inaczej klienci będą unikać Twojego sklepu.
  4. Opis kopiowany z innych stron – Google potrafi rozpoznać zdublowane treści i nie będzie ich promować na wysokich pozycjach w wyszukiwarce.
  5. Opis na siłę – tekst nabity dużą ilością przymiotników, które dla klienta nie mają wartości.

 

Przykładowy opis:

 

Letnia sukienka ELISABETTA FRANCHI

Wygodna, letnia sukienka ELISABETTA FRANCHI w kolorze pudrowego różu.

 

Zasuwana z tyłu na suwak, dół odcinany, lekko marszczony. Prosty fason i brak rękawków zapewnia komfort noszenia nawet w wyjątkowo upalne dni.

 

Sukienka wykonana jest z przyjemnego w dotyku materiału, odpornego na zagniecenia, dzięki czemu nawet podczas długich wyjść zachowa swój elegancki wygląd i pozwoli Ci nie martwić się o
wygląd.

 

Idealny wybór zarówno na oficjalne spotkania jak i na popołudniowe wyjścia na kawę.

 

Cechy sukienki:

Rodzaj tkaniny / skład: 97%poliester 3%elastan
Kolor: pudrowy róż
Kolekcja: wiosna/lato 2017
Fason: prosty
Rekomendowane buty: czarne lub brązowe szpilki wiązane na paski
Rekomendowane dodatki: czarna kopertówka
Rozmiar: 36

 

Budowa opisu:

Tytuł: przymiotnik/rodzaj, nazwa produktu, marka

Opis:

Akapit 1: Pełna nazwa produktu oraz jego krótka charakterystyka (cechy, szczegóły, dodatki, zdobienia, kolor, itp.).

Akapit 2: Główna korzyść dla klienta wynikająca z zakupu tego produktu (np. opisanie największej zalety sukienki).

Akapit 3: Kolejna korzyść dla klienta np. wynikająca z kroju, materiału, koloru, dodatków zastosowania.

Akapit 4: Rekomendacja (na jakie okazje? kiedy najlepiej ubrać? do czego będzie pasować? itp.).

Cechy produktu: Oprócz podstawowych, niezbędnych informacji, warto pokusić się o rekomendacje innych produktów, pasujących do tego tj. buty, dodatki, biżuteria itp. Możliwe, że klient dzięki temu odkryje potrzebę zakupu kolejnych produktów w Twoim sklepie, gdyż będą mu pasować do posiadanej już garderoby.

 

Podsumowując:

Napisanie kilkudziesięciu unikalnych opisów dla podobnych produktów jest zadaniem trudnym, ale nie niemożliwym. Nawet jeśli produkty różnią się tylko drobnym szczegółem, można na tej podstawie modyfikować szablon opisu zmieniając jedno lub dwa zdania. Drobna, ale istotna zmiana z pewnością zostanie doceniona przez Google i bardzo prawdopodobne, że Twoja strona produktowa pojawi się na wyższych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania.

 

Powodzenia!

Maciek Wojciechowski

Marketingiem zajmuję się ponad 8 lat. Realizowałem projekty dla mikroprzedsiebiorców z mikro budżetem i dużych korporacji, dla których pieniądze to tylko cyferki. Niezależnie od firmy, projektu, budżetu cenię pracę z ludźmi i dla ludzi.