
W e-commerce wyróżniamy obecnie 2 narzędzia, z których sklepy czerpią największe korzyści – zwiększenie sprzedaży. Są nimi Google Ads i Facebook Ads. Wbrew pozorom, oba narzędzia przyciągają nieco inne audytorium. Mianowcie, Google Ads gromadzi wokół siebie tych, którzy wiedzą już czego konkretnie szukają. Z kolei Facebook Ads jest doskonałym narzędziem do tworzenia publiki, która jest najbardziej zainteresowana ofertą sklepu i skłonna do zakupu. Sukces tkwi w tym, by niskim kosztem zyskać stały ruch zainteresowanych i przekłuwać ich w stałych klientów. Jak tego dokonać?
1. Znajdź odbiorców
Zaczynając od narzędzia Google Ads, w pierwszej kolejności skupiamy się na odnalezieniu właściwych odbiorców i wygenerowaniu jak największego ruchu.
W tym celu koniecznie koniecznie zapoznaj się z Planerem słów kluczowych, który pomoże Ci stworzyć listę najczęściej wyszukiwanych fraz dla swojego sklepu.
Na ich podstawie możesz utworzyć pierwszą kampanię tekstową w sieci wyszukiwania kierującą do konkretnej oferty sklepu.
Jeśli jesteś na początku drogi tworzenia kreacji, zacznij od wpisania swojej domeny i poznaj hasła, po których może on zostać odnaleziony w wyszukiwarce Google.
Przykładowa reklama tekstowa z użyciem frazy: podkolanówki uciskowe może wyglądać następująco:
Chcąc niskim kosztem zdobyć większą publiczność, pamiętaj o kampanii w sieci reklamowej. Aby skierować reklamę do konkretnej grupy docelowej, skorzystaj z sekcji: Odbiorcy i wybierz tych, którzy najbardziej odpowiadają Twojej ofercie.
Przy ustawieniach grupy nie zapomnij wybrać opcji: “Kierowanie”, która ograniczy wyświetlanie reklamy do wybranych przez Ciebie odbiorców.
To tylko przykładowe ustawienia dla sklepu ekologicznego:
2. Pokaż swój atut
Według raportu Bisnode Polska w 2018 roku liczba sklepów online przekroczyła w Polsce 30 tysięcy. Praktycznie każdy z nich prowadzi mniejsze lub większe działania reklamowe. Aby się przebić w gąszczu konkurencji, musisz pokazać swoje mocne strony. Przykładowo, jesteś producentem, tworzysz coś ręcznie, swoimi działaniami wspierasz działania społeczne (tzw. działania CSR), sprowadzasz produkty z innego kraju, rzadko dostępne w Polsce – to wszystko może Cię wyróżnić i warto podkreślić to w swoich kampaniach.
Przykłady:
Sieć wyszukiwania:
Sieć reklamowa:
3. Daj się polubić
Przygotowane wcześniej atuty wykorzystaj do kampanii na polubienie fanpage sklepu. Opcję tę znajdziesz, wybierając cel kampanii: Polubienie strony.
Przykładowa kreacja na polubienia:
3. Zadbaj o powracających klientów. Dzięki nim – zarobisz więcej!
Dostawa w 24h, bezpłatna wysyłka/zwrot/konsultacja, rabat na dzień dobry itd. Zanim przygotujesz własną strategię, popatrz, jak robi to konkurencja i przedstaw własną alternatywę.
Google Ads:
Facebook Ads:
Reklama karuzelowa:
Przykładowy katalog produktów dla grupy remarketingowej:
Wybór form reklamowych dla nowych sklepów internetowych jest ogromny. Każda z nich przynosi spory ruch do sklepu, a umiejętnie poprowadzona komunikacja przekłuwa potencjalnych odbiorców w stałych klientów. Przetestuj każdą z opcji, a w krótkim czasie przekonasz się na własnej skórze, co przynosi największe korzyści dla Twojego biznesu.
A więc do dzieła!