Jakie formy reklamy dla nowych sklepów internetowych?

W e-commerce wyróżniamy obecnie 2 narzędzia, z których sklepy czerpią największe korzyści – zwiększenie sprzedaży. Są nimi Google Ads i Facebook Ads. Wbrew pozorom, oba narzędzia przyciągają nieco inne audytorium. Mianowcie, Google Ads gromadzi wokół siebie tych, którzy wiedzą już czego konkretnie szukają. Z kolei Facebook Ads jest doskonałym narzędziem do tworzenia publiki, która jest najbardziej zainteresowana ofertą sklepu i skłonna do zakupu. Sukces tkwi w tym, by niskim kosztem zyskać stały ruch zainteresowanych i przekłuwać ich w stałych klientów. Jak tego dokonać?
 

1. Znajdź odbiorców

 
Zaczynając od narzędzia Google Ads, w pierwszej kolejności skupiamy się na odnalezieniu właściwych odbiorców i wygenerowaniu jak największego ruchu.
 
W tym celu koniecznie koniecznie zapoznaj się z Planerem słów kluczowych, który pomoże Ci stworzyć listę najczęściej wyszukiwanych fraz dla swojego sklepu.
 

 
Na ich podstawie możesz utworzyć pierwszą kampanię tekstową w sieci wyszukiwania kierującą do konkretnej oferty sklepu.
 
Jeśli jesteś na początku drogi tworzenia kreacji, zacznij od wpisania swojej domeny i poznaj hasła, po których może on zostać odnaleziony w wyszukiwarce Google.
 
Przykładowa reklama tekstowa z użyciem frazy: podkolanówki uciskowe może wyglądać następująco:
 

 
Chcąc niskim kosztem zdobyć większą publiczność, pamiętaj o kampanii w sieci reklamowej. Aby skierować reklamę do konkretnej grupy docelowej, skorzystaj z sekcji: Odbiorcy i wybierz tych, którzy najbardziej odpowiadają Twojej ofercie.
Przy ustawieniach grupy nie zapomnij wybrać opcji: “Kierowanie”, która ograniczy wyświetlanie reklamy do wybranych przez Ciebie odbiorców.
 

To tylko przykładowe ustawienia dla sklepu ekologicznego:

 

 

2. Pokaż swój atut

 
Według raportu Bisnode Polska w 2018 roku liczba sklepów online przekroczyła w Polsce 30 tysięcy. Praktycznie każdy z nich prowadzi mniejsze lub większe działania reklamowe. Aby się przebić w gąszczu konkurencji, musisz pokazać swoje mocne strony. Przykładowo, jesteś producentem, tworzysz coś ręcznie, swoimi działaniami wspierasz działania społeczne (tzw. działania CSR), sprowadzasz produkty z innego kraju, rzadko dostępne w Polsce – to wszystko może Cię wyróżnić i warto podkreślić to w swoich kampaniach.
 
Przykłady:

Sieć wyszukiwania:

 

 

Sieć reklamowa:

 

 

 

3. Daj się polubić

 
Przygotowane wcześniej atuty wykorzystaj do kampanii na polubienie fanpage sklepu. Opcję tę znajdziesz, wybierając cel kampanii: Polubienie strony.
 

 

Przykładowa kreacja na polubienia:

 

 

 

3. Zadbaj o powracających klientów. Dzięki nim – zarobisz więcej!

 
Dostawa w 24h, bezpłatna wysyłka/zwrot/konsultacja, rabat na dzień dobry itd. Zanim przygotujesz własną strategię, popatrz, jak robi to konkurencja i przedstaw własną alternatywę.
 

Google Ads:

 

 

 

Facebook Ads:

 

Reklama karuzelowa:

 

 

Przykładowy katalog produktów dla grupy remarketingowej:

 

 
Wybór form reklamowych dla nowych sklepów internetowych jest ogromny. Każda z nich przynosi spory ruch do sklepu, a umiejętnie poprowadzona komunikacja przekłuwa potencjalnych odbiorców w stałych klientów. Przetestuj każdą z opcji, a w krótkim czasie przekonasz się na własnej skórze, co przynosi największe korzyści dla Twojego biznesu.
 
A więc do dzieła!

PPC Specialist. Od ponad 8 lat związana z branżą SEM. Pasjonatka cyfr, szczególnie mnożenia - ruchu, konwersji i przychodów klientów. Na co dzień kreuje i optymalizuje kampanie w Google Ads i Facebook Ads, wyciskając z nich maksimum przy minimalnym wkładzie klienta.

Chcesz pracować z doświadczonymi specjalistami?

Porozmawiajmy o naszych rozwiązaniach dla Twojego biznesu.

Skontaktuj się z nami

Polecane wpisy

Mobile first – nowoczesne oblicze projektowania sklepów online

Od dłuższego czasu w świecie eCommerce słyszy się o rosnącym trendzie projektowania sklepów internetowych z nakierowaniem na użyteczność i przejrzystość przede wszystkim w ich wersjach mobilnych. Teoria to jedno, jak sytuacja ma się jednak w kontekście praktycznego zastosowania tego trendu?
24.02.2020
Czytaj więcej Strzałka

Baza Danych Odpadowych (BDO) – obowiązek w sklepach internetowych

Baza Danych Odpadowych, czyli inaczej Rejestr BDO stanowi bazę danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami. Prowadzony jest on w systemie teleinformatycznym i przede wszystkim ma służyć do weryfikacji czy dany podmiot spełnia obowiązki związane z gospodarką odpadami. W związku z czym za pomocą systemu możliwym będzie nie tylko zarejestrowanie się w nim, ale także prowadzenie ewidencji odpadów oraz składanie sprawozdań.
16.12.2019
Czytaj więcej Strzałka

Dodaj komentarz