Agencja e-commerce | Strategia, Marketing, Optymalizacja, Audyt

info@brandactive.pl

+48 17 770 73 96

Top

Jakie formy reklamy dla nowych sklepów internetowych?

Brand ActiveWskazówki i porady marketingowe Jakie formy reklamy dla nowych sklepów internetowych?

Jakie formy reklamy dla nowych sklepów internetowych?

W e-commerce wyróżniamy obecnie 2 narzędzia, z których sklepy czerpią największe korzyści – zwiększenie sprzedaży. Są nimi Google Ads i Facebook Ads. Wbrew pozorom, oba narzędzia przyciągają nieco inne audytorium. Mianowcie, Google Ads gromadzi wokół siebie tych, którzy wiedzą już czego konkretnie szukają. Z kolei Facebook Ads jest doskonałym narzędziem do tworzenia publiki, która jest najbardziej zainteresowana ofertą sklepu i skłonna do zakupu. Sukces tkwi w tym, by niskim kosztem zyskać stały ruch zainteresowanych i przekłuwać ich w stałych klientów. Jak tego dokonać?

1. Znajdź odbiorców

 

Zaczynając od narzędzia Google Ads, w pierwszej kolejności skupiamy się na odnalezieniu właściwych odbiorców i wygenerowaniu jak największego ruchu.

 

W tym celu koniecznie koniecznie zapoznaj się z Planerem słów kluczowych, który pomoże Ci stworzyć listę najczęściej wyszukiwanych fraz dla swojego sklepu.

Planer słów kluczowych

 

Na ich podstawie możesz utworzyć pierwszą kampanię tekstową w sieci wyszukiwania kierującą do konkretnej oferty sklepu.

 

Jeśli jesteś na początku drogi tworzenia kreacji, zacznij od wpisania swojej domeny i poznaj hasła, po których może on zostać odnaleziony w  wyszukiwarce Google.

 

Przykładowa reklama tekstowa z użyciem frazy: podkolanówki uciskowe może wyglądać następująco:

przykładowa reklama tekstowa

 

Chcąc niskim kosztem zdobyć większą publiczność, pamiętaj o kampanii w sieci reklamowej. Aby skierować reklamę do konkretnej grupy docelowej, skorzystaj z sekcji: Odbiorcy i wybierz tych, którzy najbardziej odpowiadają Twojej ofercie.

Przy ustawieniach grupy nie zapomnij wybrać opcji: “Kierowanie”, która ograniczy wyświetlanie reklamy do wybranych przez Ciebie odbiorców.

 

To tylko przykładowe ustawienia dla sklepu ekologicznego:
ustawienia Google Ads

2. Pokaż swój atut

 

Według raportu Bisnode Polska w 2018 roku liczba sklepów online przekroczyła w Polsce 30 tysięcy. Praktycznie każdy z nich prowadzi mniejsze lub większe działania reklamowe. Aby się przebić w gąszczu konkurencji, musisz pokazać swoje mocne strony. Przykładowo, jesteś producentem, tworzysz coś ręcznie, swoimi działaniami wspierasz działania społeczne (tzw. działania CSR), sprowadzasz produkty z innego kraju, rzadko dostępne w Polsce – to wszystko może Cię wyróżnić i warto podkreślić to w swoich kampaniach.

 

Przykłady:

Sieć wyszukiwania:

reklama dla nowych sklepów interetowych

Sieć reklamowa:
sieć reklamowa

reklama dla nowych sklepów interetowych 2

3. Daj się polubić

 

Przygotowane wcześniej atuty wykorzystaj do kampanii na polubienie fanpage sklepu. Opcję tę znajdziesz, wybierając cel kampanii: Polubienie strony.

kampania na polubienia sklepu

 

Przykładowa kreacja na polubienia:

przykładowa kreacja na polubienia dla nowego sklepu

kreacja na polubienia nowego sklepu

3. Zadbaj o powracających klientów. Dzięki nim – zarobisz więcej!

 

Dostawa w 24h, bezpłatna wysyłka/zwrot/konsultacja, rabat na dzień dobry itd. Zanim przygotujesz własną strategię, popatrz, jak robi to konkurencja i przedstaw własną alternatywę.

 

Google Ads:
remarketing dla nowych sklepów

reklama typu remarketibg

Facebook Ads:

Reklama karuzelowa:

reklama karuzelowa

Przykładowy katalog produktów dla grupy remarketingowej:

produkty dla grupy remarketingowej

Wybór form reklamowych dla nowych sklepów internetowych jest ogromny. Każda z nich przynosi spory ruch do sklepu, a umiejętnie poprowadzona komunikacja przekłuwa potencjalnych odbiorców w stałych klientów. Przetestuj każdą z opcji, a w krótkim czasie przekonasz się na własnej skórze, co przynosi największe korzyści dla Twojego biznesu.

 

A więc do dzieła!

Ewelina Grzona

PPC Specialist. Od ponad 8 lat związana z branżą SEM. Pasjonatka cyfr, szczególnie mnożenia - ruchu, konwersji i przychodów klientów. Na co dzień kreuje i optymalizuje kampanie w Google Ads i Facebook Ads, wyciskając z nich maksimum przy minimalnym wkładzie klienta.