W środę, 27 marca, w rzeszowskim hotelu Zimowit, zorganizowaliśmy wydarzenie MeetCommerce – szkolenie przy śniadaniu. Podczas spotkania przygotowanego przez Brand Active, przybyli goście mogli poznać tajniki branży e-commerce.
Czterech prelegentów, cztery spojrzenia na zagadnienia e-commerce. Środowe szkolenie zorganizowane przez agencję e-commerce, Brand Active, skierowane było do osób, które prowadzą lub planują prowadzić sprzedaż w Internecie. W trakcie wydarzenia poruszone zostały zarówno kwestie związane z tym, jakie cechy powinien zawierać nowoczesny sklep internetowy, jak wygląda kwestia RODO, co wpływa na to, że sklep nie przynosi upragnionych zysków oraz z jakich narzędzi warto korzystać, by usprawnić sprzedaż. Partnerem wydarzenia była jednostka szkoleniowa PowerLAB, specjalizująca się w prowadzeniu warsztatów na temat tego, jak skutecznie wykorzystywać narzędzia i metody pozwalające efektywnie rozwijać biznes.
Wydarzenie rozpoczęło się o godzinie 8. Przybyli goście na wstępie zostali przywitani przez organizatorów, następnie mieli okazję wymienić się doświadczeniami przy porannej kawie i śniadaniu. O 8:45 rozpoczęła się prelekcja. Jako pierwszy wystąpił Łukasz Kozłowski z Dreamcommerce S.A.. Przybyli słuchacze zaznajomili się z cechami nowoczesnego sklepu internetowego. Po godzinnej prelekcji przyszedł czas na poruszenie tematu RODO. Ochrona danych to temat sporny i ostatnio często poruszany ze względu na zachodzące w prawie zmiany. Na temat RODO w sklepach internetowych opowiedział Paweł Głąb, z Kancelarii Kantorowski i wspólnicy. Następnie kolej przyszła na wystąpienia organizatorów wydarzenia – Maciek Wojciechowski przybliżył temat sprzedaży w Internecie, uwzględniając najczęstsze błędy, które wpływają na współczynnik konwersji w sklepach internetowych. Wydarzenie zakończyło się prelekcją Marcina Rudzika, który przybliżył temat narzędzi wspierających sprzedaż i marketing.
Nadrzędnym planem szkolenia było przedstawienie ważnych i przydatnych informacji z zakresu e-commerce w taki sposób, by poruszane tematy były jasne i zrozumiałe nie tylko dla osób z branży, ale także dla tych, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z prowadzeniem sklepu internetowego. Cel został osiągnięty, co potwierdza opinia jednej z uczestniczek – Pani Joanny, która przyznała, że informacje, które zdobyła podczas szkolenia czynnie wdroży do prowadzenia jej nowej działalności.
Atmosfera, jaka panowała zarówno podczas wystąpień prelegentów, jak i w trakcie przerw bez wątpienia była mocną stroną wydarzenia. Podkreśliła to Pani Renata, która zaznaczyła, że taka forma szkolenia, z uwzględnieniem poczęstunku i przekazaniem sporej dawki wiedzy w sposób jasny i zrozumiały, w pełni się sprawdza. Zwrócił na to uwagę także Pan Dawid, który odniósł się do prezentacji na temat RODO, zaznaczając, że temat, wydawać by się mogło dość skomplikowany, został przedstawiony w sposób jasny. Zaznaczył także, że szkolenie pomogło mu usystematyzować wiedzę z zakresu marketingu oraz, za sprawą rozmów prowadzonych w trakcie przerw między wystąpieniami, wymienić się doświadczeniami i ciekawostkami branżowymi.
Odpowiednia atmosfera, kameralne grono i wiedza przekazywana w sposób jasny, zdały egzamin, co przełożyło się na oceny, jakie wystawili uczestnicy w przeprowadzonej pod koniec szkolenia ankiecie. Środowe wydarzenie spotkało się ze sporym uznaniem wśród przybyłych osób, co z pewnością przełoży się na organizację podobnych spotkań w przyszłości.