
Pinterest rozszerzył współpracę z Shopify na 27 nowych krajów, a w tym zestawieniu znajduje się m.in. Polska, Niemcy, Szwajcaria, Wielka Brytania, Rumunia. Oznacza to, że ponad 1,7 miliona sprzedawców Shopify na całym świecie w łatwy sposób może wyświetlić swoje produkty na Pinterest i zaoferować je bezpośrednio użytkownikom Pinteresta w postaci tzw. Product Pins. Sprzedawcy Shopify reklamujący się na Pinterest za pośrednictwem Shopify będą również mieli dostęp do dynamicznego retargetingu, co umożliwi im ponowne nawiązanie kontaktu z potencjalnymi klientami, którzy już wyrazili zainteresowanie ich produktami na Pinterest.

Sprzedawcy Shopify, a także każdy sprzedawcy z kontem biznesowym na Pintereście mogą teraz dodać do 20 kanałów sprzedaży a w każdym z nich określić dane lokalne, takie jak waluta, język lub dostępność produktu. Obsługa wielu kanałów dla katalogów daje sprzedawcom detalicznym możliwość łatwiejszego nawiązywania kontaktu z klientami na całym świecie, umożliwiając im przesyłanie określonego feed’u produktowego dla każdego rynku, na którym sprzedają produkty.

W celu konfiguracji sprzedaży na Pinterest z poziomu Shopify wystarczy zainstalować aplikację z AppStore. Warto również zapoznać się z instrukcją po stronie Pinterest w artykule.
Współpraca Shopify z Pinterest doskonale wpisuje się w globalny trend social commerce, który obserwujemy w ostatnich 2 latach, a przy pandemii ten trend zdecydowanie się nasilił. Życie ludzi na całym świecie jeszcze bardziej skupione jest na mediach społecznościowych. Użytkownicy takich serwisów jak Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok czy Pinterest są w tych mediach obecni i z ich poziomu chcą dokonywać decyzji zakupowych. W interesie sprzedawców na całym świecie jest być obecnym we wszystkich możliwych kanałach social media, ale sama obecność to za mało, ponieważ dzisiaj należy również dawać możliwość zakupów z ulubionych społecznościówek.
Źródła: Pinterest, Shopify