Opinie o Shopify: wypowiedzi użytkowników i ekspertów 2022

opinie o shopify

Shopify to prężnie rozwijająca się platforma eCommerce, która z roku na rok ma większe grono zwolenników. Co stoi za sukcesem tego rozwiązania typu SaaS i jakie możliwości oferuje zarówno właścicielom sklepów, jak i zespołom deweloperskim oraz marketerom? Zapoznajcie się z opiniami użytkowników i ekspertów.

 

Konrad Zach, Founder&CEO | Thinkhub.pl

 

“W gronie moich klientów często pojawiają się firmy, które wybierając platformę eCommerce stawiają na Shopify Plus. Platforma ta pozwala na budowanie skalowalnych, wydajnych eCommerce w modelu B2C i B2B, równoczesne prowadzenie do 10 sklepów online, daje szerokie możliwości customizacji interface oraz ścieżki klienta czy pozwala na automatyzację procesów. Dla dynamicznie rosnących marek online z pewnością ogromną przewagą tego rozwiązania będzie skalowalny hosting oraz bardzo sprawnie działający support techniczny. Wybierając Shopify Plus trzeba jednak zwrócić uwagę na wymagane przez nas i naszych klientów wtyczki czy gotowe integracje, których wybór może być mniejszy niż w najpopularniejszych rozwiązaniach eCommerce. Jest to jednak obszar, nad którym producent platformy intensywnie pracuje a rosnące grono wyspecjalizowanych firm deweloperskich skutecznie wypełnia rozwiązaniami autorskimi. Zdecydowanie polecam Shopify Plus wszystkim firmom budującym strategię wzrostu w oparciu o eCommerce.”

 

 

Michał Wołczecki-Klim, CTO, | Commerce-UI

 

“W Commerce UI specjalizujemy się w budowaniu headless commerce i postawiliśmy na Shopify jako naszą platformę eCommerce pierwszego wyboru. Shopify Plus, dzięki niedawno wprowadzonemu Shopify Markets pozwoliło nam na wdrożenie rozbudowanego, międzynarodowego sklepu, wykorzystując natywne funkcjonalonści Shopify, które działają w pełni również poprzez API. Brakuje mi natomiast, zwiększonego limitu na ilość opcji oraz wariantów produktu. Obecne limity są nieraz nie wystarczające, bądź znacząco utrudniają implementację w przypadku bardziej wymagających klientów, do jakich platforma Shopify Plus jest skierowana. Biorąc te ograniczenia pod uwagę, mogę jak najbardziej polecić platfomę Shopify Plus dla skalujących się biznesów.”

 

 

Opinie ekspertów o Shopify

Piotr Znamirowski, Head of Business Analysis | Brand Active

 

“Shopify jest wspaniałym silnikiem sklepu internetowego. Pracuje na nim już blisko 3 lata i codziennie jestem pod wrażeniem zmian, jakie w nim zachodzą. Z dnia na dzień wzbogacany jest o nowe funkcjonalności i możliwości, ułatwiając pracę managerom sklepu i dając im nowe możliwości automatyzacji procesów eCommercowych i rozwoju ich internetowego kanału sprzedaży. Zawsze jest dostosowany do zmieniających się uwarunkowań prawnych z dużym wyprzedzeniem. Shopify wychodzi naprzeciw oczekiwaniom zarówno właścicieli sklepów, jak i zespołów deweloperskich, optymalizując i wzbogacając możliwości dostosowywania wyglądu i funkcjonalności sklepu, również otwierając się na rozwiązania headlesowe i MACH.”

 

Zofia Komada, Head of Sales | Brand Active

 

“Z Shopify mam styczność od 2018 roku. Doskonale pamiętam początki użytkowania tej platformy – kilka lat temu ten kanadyjski SaaS nie był powszechnie znany w Polsce, ale to dawało mi poczucie, że edukując w zakresie możliwości, jakie daje Shopify i Shopify Plus, możemy pokazać przedsiębiorcom, że wybierając właśnie ten silnik zakupowy, przeniosą swój e-biznes na inny poziom. Dla mnie niezwykle istotne są te trzy aspekty: “Less is more”: pracowałam z wieloma platformami (zarówno w modelu SaaS, jak i open source) i to, czego mi brakowało, to intuicyjny panel i skupienie się na najważniejszych składowych sklepu. Shopify i Shopify Plus mają niezwykle uproszczony panel zarządzania, który z jednej strony nie przytłacza ogromem kategorii czy funkcji, a z drugiej w tej prostocie zawiera wszystko to, czego właściciel sklepu lub zespół nim zarządzający potrzebuje w codziennej pracy. Po drugie skalowalność: niezależnie od tego, w jakim kraju prowadzony jest biznes, Shopify daje możliwość wejścia na nowe rynki – udostępnia narzędzia, które wspierają i maksymalnie upraszczają proces migracji na kolejne wersje językowe, stawiając równocześnie na time to market. Kolejny punkt to niezawodność: każdy właściciel sklepu chce mieć pewność, że w Black Friday przy ogromnym peaku sprzedażowym lub przy okazji premiery nowego produktu, sklep będzie sprawnie przyjmował zamówienia i nie straci na szybkości. To poczucie bezpieczeństwa, że pracujemy z najdynamiczniej rozwijającą się platformą na świecie, którą wybrały miliony przedsiębiorców, sprawia, że można skupić się na generowaniu sprzedaży, a nie martwieniu się, czy serwer wytrzyma i sklep będzie działał bez przeszkód.

Branża eCommerce to środowisko, które musi szybko reagować na zmieniające się warunki, stale się rozwijać. To cechy, które dostrzegam również w Shopify i Shopify Plus – cenię sobie to, że Tobi Lütke ze swoim zespołem nie tylko podąża za branżowymi trendami, ale kreuje je, stawiając swoją platformę jako wzór dla innych rozwiązań na całym świecie.”

 

Opinie programistów o Shopify

Tarik Andrukhiv, Lead Senior R&D Full-Stack Developer | Brand Active

 

“Jako lider developerów firmy eCommercowej polecam rozwiązania oferowane przez Shopify. Ta platforma świetnie sprawdza się zarówno w przypadku prostych, jak i skomplikowanych działań. Jako administrator znajdziesz wszystko, co jest Ci niezbędne do pracy. Shopify jest otwarty na modyfikacje, dzięki czemu Cię nie ogranicza. W parze z wysokimi standardami dla Klientów idą funkcjonalne rozwiązania dla deweloperów. Z perspektywy dewelopera przyznaję, że jestem zadowolony z możliwości platformy i zwinności w kodowaniu w Shopify. To rozwiązanie umożliwiające wejście na wyższy poziom sprzedaży.”

 

Szczepan Machaj, Lead PHP Developer | Brand Active

 

“Od ponad roku pracuję z Shopify. Na początku nieco sceptycznie podchodziłem do tego systemu, wiedząc, że jest w 100% zamkniętym backendowo środowiskiem i klient opiera się na funkcjonalności udostępnionej tylko przez twórców. Shopify udostępnia jednak zarówno REST API, jak i GraphQL API, które daje mnóstwo możliwości – m.in. tworzenie aplikacji, które rozszerzają funkcjonalności Shopify lub po prostu dokładają nowe. Dzięki temu, mamy możliwość dowolnej personalizacji sklepu na życzenie klienta. Twórcy dość intensywnie rozwijają cały ekosystem Shopify, wydając regularne aktualizacje i wprowadzając nowe funkcjonalności. Aplikacje mogą być realizowane w kilku formułach, m.in. jako publiczna aplikacja, która jest dostępna w Shopify App Store – znajdziesz tam zarówno płatne, jak i darmowe aplikacje oraz w modelu prywatnej aplikacji – w takim przypadku aplikacja realizowana jest pod indywidualne wymagania klienta, gdzie mamy oczywiście pełną dowolność i możemy zrobić praktycznie wszystko na życzenie klienta. Taki model sprzedaży Shopify daje klientowi pełen komfort – nie musi martwić się o dostępność sklepu, serwer, kopie zapasowe – o to wszystko dba Shopify, jednocześnie ma mnóstwo możliwości indywidualnego rozwoju i dostosowania, zarówno backendu, jak i frontendu sklepu. Ze względu na elastyczne pakiety cenowe, Shopify sprawdza się zarówno do niedużych, lokalnych sklepów, jak i ogromnych, międzynarodowych sklepów.

Warto wspomnieć, że zarówno funkcjonalności sklepu, jak i interfejsy API cały czas są rozwijane i nawet jeżeli w tym momencie nie ma możliwości osiągnięcia jakiegoś rozwiązania – niewykluczone, że w niedalekiej przyszłości taka opcja się pojawi ze względu na zmiany i udoskonalenia interfejsu programistycznego.

Jako programista tworzący aplikacje do Shopify oraz integrujący sklepy z wieloma zewnętrznymi systemami (np. bramki płatności, ERP, PIM, systemy księgowe itp.) z czystym sumieniem mogę polecić Shopify jako platformę do budowania biznesu – sklepu internetowego.”

 

Opinie marketerów o Shopify

Opinia specjalistki SEO

Beata Niżnik, Lead SEO Specialist | Brand Active

 

“Shopify posiada wszystkie podstawy, jakich potrzebujemy do pracy nad SEO sklepu internetowego. System jest intuicyjny i prosty w użyciu. W panelu z łatwością ustawimy meta dane (meta title oraz meta description), zmienimy adresy URL podstron, wykonamy przekierowania 301, ustawimy część nagłówków Hx, dodamy opisy ALT grafik. Motywy udostępniane przez Shopify są responsywne – nie musimy się więc martwić o dostosowanie strony do mobilnych wyników wyszukiwania. Shopify automatycznie generuje mapę witryny. Sitemap.xml jest dostępna jest pod adresem domena.pl/sitemap.xml. Na tej zasadzie dostarczany jest również plik robots.txt. Platforma posiada wbudowane linki kanoniczne.

Poza bazowymi funkcjonalnościami istotnymi dla SEO – system daje nam również szerokie możliwości wprowadzenia zmian technicznych w kodzie strony – zarówno w części frontendowej, jak i backendowej. Bardziej skomplikowane funkcje są również osiągalne dzięki aplikacjom dostępnym w Shopify App Store. Aktualnie w samej kategorii SEO znajdziemy ich 287. Innym ważnym dla SEO faktem jest to, że Shopify udostępnia możliwość budowania sklepów ze świetnymi parametrami szybkości strony. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu architektury headless ecommerce, w której fronted i backend sklepu są niezależne.”

 

Opinia specjalistki PPC

Adrianna Ziobro-Jawniak, Lead PPC Specialist

 

“W temacie Shopify, pierwszą rzeczą, na jaką zwrócę uwagę to tzw. mobile ready, przez co mam na myśli pełną responsywność szablonów na urządzenia mobilne. W ostatnich latach mobile eCommerce rośnie w siłę. Dodając do tego coraz bardziej popularny UX – mamy dobre podłoże do optymalizacji współczynnika konwersji (CRO) – co, jak wiemy, w skalowaniu rozwoju biznesu jest niezwykle ważne. Platforma wspiera też bezproblemową integrację z ogromem aplikacji – chociażby do generowania feedu produktowego. Jednak największym plusem, który potwierdzamy pozytywnym doświadczeniem w projektach, jest tzw. abandoned checkout recovery. Przyjazny interface pozwala na monitorowanie porzuconych koszyków i wysyłanie automatycznych przypomnień mailowych, które – również możemy customizować! Tylko od naszych preferencji zależy, co znajdzie się w mailu, do kogo zostanie on wysłany (wszyscy, którzy porzucili koszyk czy wyłącznie subskrybenci?) oraz w jakim odstępie czasowym wyślemy przypomnienie (1 godzinę po porzuceniu koszyka, 10 godzin a może 24 godziny?). Wszystkie wyniki recovery status możemy z łatwością mierzyć w panelu Shopify. Dane te znajdziemy również w Google Analytics. Automatyzacja ta przekłada się na świetne wyniki, a sama platforma – w kontekście rozwoju eCommerce – wygląda bardzo obiecująco.”

 

Opinie klientów i użytkowników Shopify

Olga Jędrzejewska-Chęć, Prezes Zarządu | Bebe Concept
Marta Urbańska, Członek Zarządu | Bebe Concept

 

“Wybrałyśmy Shopify po bardzo długim researchu dostępnych rozwiązań. Rozwiązania, które gwarantuje Shopify, nam po prostu odpowiadały. Shopify jest międzynarodową platformą, która umożliwia nam rozszerzenie na rynki zagraniczne. Zaletą Shopify jest naprawdę intuicyjne zaplecze sklepu. Istnieje również wiele aplikacji, które można połączyć z systemem. Widzimy, że Shopify jest platformą, która się niezwykle dynamicznie rozwija. Ciągle się ulepsza oraz szuka nowych rozwiązań dla swoich klientów. Zależało nam na platformie, która właśnie umożliwi nam rozwój. Uważamy również, że support Shopify jest świetny. Korzystamy z niego raz na jakiś czas. Są bardzo responsywni, odpisują sprawnie, są naprawdę pomocni. Jak tylko przeszłyśmy na Shopify – zobaczyłyśmy, jak świetna jest ta platforma. Udostępnia wiele funkcjonalności, o których nawet nie wiedziałyśmy, że istnieją. Poza tym mamy tu możliwość wdrożenia dedykowanych, autorskich rozwiązań. Nie spodziewaliśmy się, że niektóre z naszych pomysłów będą możliwe do wdrożenia. Modyfikacje, jakie możemy wprowadzać na zamówieniach, elastyczność systemu i otwarcie na klienta są dla nas bardzo istotne. Brand Active zapewniło nam kompleksową obsługę, czego nasza firma bardzo potrzebowała. Przed zmianą na Shopify nie miałyśmy żadnej infrastruktury, nie miałyśmy nawet systemu magazynowo-księgowego. Wdrożenie Shopify było dla nas ogromną zmianą całej infrastruktury firmy.”

 

Więcej o wdrożeniu Shopify dla Bebe Concept dowiesz się tu: https://brandactive.pl/case-study-bebe/

 

Antoni Krokowicz, Dyrektor Marketingu, Członek Zarządu | Genactiv
Michalina Hasiak, Content Designer | Genactiv
Dominik Operacz, Specjalista ds. marketingu i e-commerce | Genactiv

 

“W momencie, gdy zmienialiśmy platformę, bardzo istotne było dla nas, aby zbudować bardzo dobre doświadczenie zakupowe. Przy migracji ważne było, aby przejść na system, który będzie wygodny dla nas i dla naszych klientów, da nam możliwości budowy contentu, edycji podstron i zarządzania całym sklepem w naprawdę wygodny sposób. Po wdrożeniu Shopify różnica jest ogromna – zaczynając od prostego w obsłudze CMS-u, który nie wymaga umiejętności programistycznych, poprzez bardzo rozbudowane i liczne aplikacje, które umożliwiają nam wdrożenie nowych rozwiązań sprzedażowych – oraz zaawansowaną analitykę, która jasno pokazuje, że dzięki tej zmianie nasz eCommerce wszedł na wyższy poziom, chociażby przez podniesienie wskaźnika konwersji. Z Brand Active współpracowało nam się bardzo dobrze. We współpracy z każdym kontrahentem ważne dla nas są 3 rzeczy: planowanie, komunikacja i transparentność. To w pracy zwłaszcza z software house’ami jest najtrudniejsze, bo dobrych grafików czy developerów zatrudnia wiele firm, ale zarządzanie projektem i to, w jaki sposób byliśmy zaopiekowani, było dla nas miłym zaskoczeniem.”

 

Więcej o wdrożeniu Shopify dla Genactiv dowiesz się tu: https://brandactive.pl/case-study-genactiv/

 

Zbigniew Augustyniak, Head of IT & eCommerce | Bizuu

 

“Podejmując decyzję o budowie nowego sklepu online, rozpoczęliśmy poszukiwania rozwiązania, które spełni nasze potrzeby biznesowe i dzięki któremu zrealizujemy cele sprzedażowe i marketingowe. Skupiliśmy się na kilku istotnych punktach – wymaganiach – które wpisują się w nasze założenia strategiczne. Przede wszystkim zależało nam na narzędziu, które jest dobrze znane użytkownikom oraz ma sprawdzoną pod względem UX ścieżkę zakupu. Skupiliśmy się również na automatyzacji – procesie, który przyspieszy realizację wielu zadań w firmie. Dodatkowo istotna była dla nas swoboda przy tworzeniu wyglądu i funkcjonalności. To wszystko doprowadziło nas do spotkania z Brand Active oraz wyboru platformy Shopify, z którą w przyszłości będziemy rozwijać i udoskonalać sklep online Bizuu.”

 

Karolina Małolepsza, Head of Marketing | Bizuu

 

“Shopify daje nam możliwość realizowania kampanii marketingowych i działań, które promują produkt lub sprzedaż w określonym czasie. Naszym celem jest przede wszystkim zwiększenie ruchu na stronie i zapewnienie konwersji odwiedzających Klientów. Niezwykle istotna jest automatyzacja marketingu, tworzenie skutecznych kampanii i zarządzanie nimi w celu wypromowania produktów. Shopify to platforma, która pozwala nam ulepszyć strategię marketingową.”

 

Więcej o wdrożeniu Shopify dla Genactiv dowiesz się tu: https://brandactive.pl/case-study-bizuu/

 

Shopify to platforma dająca ogrom możliwości. Jeśli chcesz rozwinąć swój eCommerce, usprawnić działania oraz otworzyć się na rynki zagraniczne, ta platforma jest rozwiązaniem, którego potrzebujesz. Masz wątpliwości? Jako oficjalny partner Shopify, odpowiemy na wszystkie Twoje pytania.

W Brand Active na stanowisku Specjalista SEO. Na co dzień opiekuje się projektami SEO, przygotowuje analizy i rekomendacje związane z optymalizacją stron klientów oraz monitoruje prowadzone działania.

Chcesz pracować z doświadczonymi specjalistami?

Porozmawiajmy o naszych rozwiązaniach dla Twojego biznesu.

Skontaktuj się z nami

Polecane wpisy

Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM