Optymalizacja konwersji na Shopify

optymalizacja konwersji

Prowadzenie sprzedaży internetowej jest pasmem nieustających wyzwań na wielu płaszczyznach. W aspekcie biznesowym najważniejszą metryką do analizowania dla właściciela sklepu jest współczynnik konwersji sprzedaży produktów dodanych do koszyka. 

Odpowiednio zaprojektowana ścieżka zakupowa tworzy pozytywne doświadczenie u klienta zwiększając szansę na pomyślne sfinalizowanie transakcji oraz redukując prawdopodobieństwo wystąpienia zjawiska tak zwanego porzuconego koszyka. Prowadząc e-commerce na Shopify dostajemy wiele możliwości polepszenia customer experience, które realnie przekładają się na zwiększenie sprzedaży. Co dokładnie możemy zrobić by skutecznie zoptymalizować konwersję? W tym artykule przedstawimy kilka najlepszych rozwiązań z wykorzystaniem narzędzi dostępnych w Shopify. 

 

Modyfikacja checkoutu

 

Sklepowa strona finalizacji transakcji jest najbardziej newralgicznym miejscem każdego e-commerce. Posiadając subskrypcję Shopify Plus użytkownik dostaje możliwość pełnego dostosowania wyglądu checkoutu oraz dodania w nim rozwiązań, które mogą zwiększyć wartość sprzedaży. Funkcjonalność o której mowa pozwala na instalację z Shopify App Store aplikacji wzbogacających checkout o: 

 

  • dodawanie promocji oraz ofert cross-sell i up-sell 
  • niestandardowy content (dodatkowe pola oraz bannery i miejsca na komunikację z Klientem – disclaimery, specjalne komunikaty ofertowe, strony z podziękowaniem, ankiety pozakupowe) 
  • implementację programów lojalnościowych 

 

Aplikacje do modyfikacji checkoutu

 

Design

 

Checkout builder to aplikacja służąca do modyfikacji standardowego widoku checkoutu za pomocą edytora brandingu, widgetów upsellingowych oraz możliwości tworzenia zaawansowanych reguł wyświetlania dedykowanych ofert produktowych.  

 

PageFly Page Builder to kreator stron internetowych działający w oparciu o mechanizm „przeciągnij i upuść”. Z jego pomocą można stworzyć przyciągające uwagę landingi, które zachęcą do wykonania określonych aktywności przez użytkowników. Aplikacja jest kompatybilna ze wszystkimi szablonami dostępnymi w Shopify Theme Store.  

 

Płatności

 

Recharge Subscriptions to aplikacja umożliwiająca uruchomienie subskrypcyjnego modelu płatności w sklepie. Integracja z Shopify pozwala na stworzenie personalizowanych planów płatności, tworzenie ofert specjalnych przy chęci rezygnacji z subskrypcji oraz uproszczenie checkoutu. 

 

Checkout

 

One Click Upsell by Zipify to narzędzie, które pozwala na upselling produktów bezpośrednio na etapie checkoutu, stwarzając tym samym możliwość na zwiększenie wartości realizowanego właśnie zamówienia. Analizując historię zakupów w sklepie można stworzyć personalizowane oferty specjalne dla Klientów, co realnie może przełożyć się na polepszenie konwersji. 

 

Zarządzanie produktami

 

Shopify Flow to dedykowana aplikacja dla użytkowników Shopify, pozwalająca na automatyzację procesów w sklepie. Z jej pomocą można uprościć procesy logistyczne (zamawianie towarów, uzupełnianie braków magazynowych), jak również procesy marketingowe oraz operacyjne – dzięki integracji z różnymi narzędziami jak Trello, Asana, Slack, Google Sheets czy Klaviyo. 

 

Send Owl to aplikacja optymalizująca sprzedaż produktów cyfrowych, takich jak ebooki, gry, muzyka czy kursy online. Za jej pomocą Klient otrzymuje produkt na wskazany adres email bezpośrednio po dokonaniu zakupu 

 

Marketing

 

Yotpo: Loyalty & Rewards to aplikacja umożliwiająca tworzenie i implementację programów lojalnościowych bezpośrednio w sklepie. Za pomocą tego narzędzia można stworzyć stopniowalny mechanizm lojalnościowy segmentujący nagrody dla Klientów w oparciu o zdobyte punkty czy wydane wcześniej pieniądze. Zgromadzone w programie środki można wykorzystać bezpośrednio w checkoucie. 

 

Klaviyo: Email Marketing & SMS to narzędzie wspierające automatyzację działań marketingowych poprzez tworzenie spersonalizowanych kampanii mailingowych oraz smsowych. Aplikacja umożliwia wykorzystanie danych zebranych wcześniej w Shopify, jak również z innych źródeł – innych aplikacji, kuponów rabatowych, tagów, czy historii aktywności na stronie sklepu. W ten sposób Klaviyo daje możliwość pełnego sprofilowania Klienta pod kątem komunikacji marketingowej. 

 

Google Shopping pozwala na wyświetlanie produktów sklepowych w wynikach wyszukiwania oraz sieci partnerskiej Google. Automatyczne przesyłanie danych produktowych do Merchant Center zwiększa efektywność prowadzonych działań marketingowych przyczyniając się do wzrostu sprzedaży. 

 

SEO Manager to aplikacja umożliwiająca polepszenie widoczności sklepów w wynikach wyszukiwania. Przeprowadzenie analizy słów kluczowych, linków oraz zawartości strony pozwoli na zoptymalizowanie skuteczności działań SEO. Narzędzie posiada również wbudowany system sugestii zmian oraz panel analityczny. 

 

Judge.me Product Reviews jest narzędziem do zarządzania opiniami Klientów bezpośrednio na stronie sklepu. Automatyczne wysyłanie próśb o recenzje po zrealizowaniu zakupu wpływa na skuteczne zbieranie feedbacku. Aplikacja wyróżnia się również możliwością integracji z Google Shopping, co pozwala na zwiększenie zaufania u potencjalnych kupujących, poprzez publiczne udostępnianie opinii o produktach. 

 

Trust Me – Trust Badges & Icon to aplikacja Shopify, która umożliwia łatwe tworzenie i wyświetlanie plakietek zaufania i plakietek płatności w sklepie. Wystarczy jedno kliknięcie, aby wybrać plakietki, które odpowiadają Twoim potrzebom i dostosować ich styl i rozmieszczenie.

 

Zarządzanie danymi

 

Matrixify to narzędzie służące do importu oraz eksportu danych bezpośrednio ze sklepu w Shopify. Umożliwia pracę na dużej liczbie parametrów, wspierając formaty plików excel, CSV i XML. Ułatwia to pracę wymagającą migracji danych pomiędzy różnymi systemami oraz usprawnia zarządzanie dużą liczbą produktów. 

 

Podsumowanie

 

Optymalizacja konwersji jest złożonym procesem, wymagającym zaopiekowania na wielu płaszczyznach. Modyfikacja sklepu za pomocą aplikacji wpływających na design stron, zawartość pól checkoutu, strategię cenową, automatyzację procesów marketingowych może w krótkim czasie przynieść zadowalające rezultaty. Synergia działań zastosowanych narzędzi pozwoli na zwiększenie efektywności ścieżki zakupowej oraz stworzenie pozytywnego doświadczenia u Klienta, co korzystnie przełoży się na zwiększenie jego lojalności oraz w dłuższej perspektywie – na wzrost przychodów. Jeśli szukasz platformy e-commerce która zapewni Ci efektywną sprzedaż online – zapraszamy do konsultacji ze specjalistą Brand Active. 

Jaroslaw Bieda

Chcesz pracować z doświadczonymi specjalistami?

Porozmawiajmy o naszych rozwiązaniach dla Twojego biznesu.

Skontaktuj się z nami

Polecane wpisy

Headless eCommerce w Shopify Plus

Rosnąca popularność zakupów online i dynamiczny rozwój segmentu e-commerce zmieniły wymagania konsumentów, którzy stali się coraz bardziej świadomymi swoich potrzeb klientami. Taki trend wymaga od sklepów internetowych konieczności zapewnienia coraz bardziej oryginalnych i dostosowanych do spersonalizowanych potrzeb doświadczeń zakupowych. Odpowiedzią na tą kwestię jest headless eCommerce, który coraz bardziej zyskuje na popularności. Czym tak właściwie ...
23.08.2024
Czytaj więcej Strzałka

Miior x Brand Active – nowe wdrożenie Shopify

Z dumą przedstawiamy naszą najnowszą realizację – nowy sklep na platformie Shopify dla marki Miior, producenta luster wysuwnych. Pracując nad tym projektem zależało nam na stworzeniu e-commerce, który połączy funkcjonalność oraz nowoczesność umożliwiając naszemu Klientowi międzynarodową ekspansję.   Cel działań   By poszerzyć swoje możliwości dystrybucji oraz zasięg rynkowy, firma postanowiła zainwestować w stworzenie dedykowanej ...
20.08.2024
Czytaj więcej Strzałka