Prowadzenie sprzedaży internetowej jest pasmem nieustających wyzwań na wielu płaszczyznach. W aspekcie biznesowym najważniejszą metryką do analizowania dla właściciela sklepu jest współczynnik konwersji sprzedaży produktów dodanych do koszyka.
Odpowiednio zaprojektowana ścieżka zakupowa tworzy pozytywne doświadczenie u klienta zwiększając szansę na pomyślne sfinalizowanie transakcji oraz redukując prawdopodobieństwo wystąpienia zjawiska tak zwanego porzuconego koszyka. Prowadząc e-commerce na Shopify dostajemy wiele możliwości polepszenia customer experience, które realnie przekładają się na zwiększenie sprzedaży. Co dokładnie możemy zrobić by skutecznie zoptymalizować konwersję? W tym artykule przedstawimy kilka najlepszych rozwiązań z wykorzystaniem narzędzi dostępnych w Shopify.
Modyfikacja checkoutu
Sklepowa strona finalizacji transakcji jest najbardziej newralgicznym miejscem każdego e-commerce. Posiadając subskrypcję Shopify Plus użytkownik dostaje możliwość pełnego dostosowania wyglądu checkoutu oraz dodania w nim rozwiązań, które mogą zwiększyć wartość sprzedaży. Funkcjonalność o której mowa pozwala na instalację z Shopify App Store aplikacji wzbogacających checkout o:
- dodawanie promocji oraz ofert cross-sell i up-sell
- niestandardowy content (dodatkowe pola oraz bannery i miejsca na komunikację z Klientem – disclaimery, specjalne komunikaty ofertowe, strony z podziękowaniem, ankiety pozakupowe)
- implementację programów lojalnościowych
Aplikacje do modyfikacji checkoutu
Design
Checkout builder to aplikacja służąca do modyfikacji standardowego widoku checkoutu za pomocą edytora brandingu, widgetów upsellingowych oraz możliwości tworzenia zaawansowanych reguł wyświetlania dedykowanych ofert produktowych.
PageFly Page Builder to kreator stron internetowych działający w oparciu o mechanizm „przeciągnij i upuść”. Z jego pomocą można stworzyć przyciągające uwagę landingi, które zachęcą do wykonania określonych aktywności przez użytkowników. Aplikacja jest kompatybilna ze wszystkimi szablonami dostępnymi w Shopify Theme Store.
Płatności
Recharge Subscriptions to aplikacja umożliwiająca uruchomienie subskrypcyjnego modelu płatności w sklepie. Integracja z Shopify pozwala na stworzenie personalizowanych planów płatności, tworzenie ofert specjalnych przy chęci rezygnacji z subskrypcji oraz uproszczenie checkoutu.
Checkout
One Click Upsell by Zipify to narzędzie, które pozwala na upselling produktów bezpośrednio na etapie checkoutu, stwarzając tym samym możliwość na zwiększenie wartości realizowanego właśnie zamówienia. Analizując historię zakupów w sklepie można stworzyć personalizowane oferty specjalne dla Klientów, co realnie może przełożyć się na polepszenie konwersji.
Zarządzanie produktami
Shopify Flow to dedykowana aplikacja dla użytkowników Shopify, pozwalająca na automatyzację procesów w sklepie. Z jej pomocą można uprościć procesy logistyczne (zamawianie towarów, uzupełnianie braków magazynowych), jak również procesy marketingowe oraz operacyjne – dzięki integracji z różnymi narzędziami jak Trello, Asana, Slack, Google Sheets czy Klaviyo.
Send Owl to aplikacja optymalizująca sprzedaż produktów cyfrowych, takich jak e–booki, gry, muzyka czy kursy online. Za jej pomocą Klient otrzymuje produkt na wskazany adres email bezpośrednio po dokonaniu zakupu.
Marketing
Yotpo: Loyalty & Rewards to aplikacja umożliwiająca tworzenie i implementację programów lojalnościowych bezpośrednio w sklepie. Za pomocą tego narzędzia można stworzyć stopniowalny mechanizm lojalnościowy segmentujący nagrody dla Klientów w oparciu o zdobyte punkty czy wydane wcześniej pieniądze. Zgromadzone w programie środki można wykorzystać bezpośrednio w checkoucie.
Klaviyo: Email Marketing & SMS to narzędzie wspierające automatyzację działań marketingowych poprzez tworzenie spersonalizowanych kampanii mailingowych oraz smsowych. Aplikacja umożliwia wykorzystanie danych zebranych wcześniej w Shopify, jak również z innych źródeł – innych aplikacji, kuponów rabatowych, tagów, czy historii aktywności na stronie sklepu. W ten sposób Klaviyo daje możliwość pełnego sprofilowania Klienta pod kątem komunikacji marketingowej.
Google Shopping pozwala na wyświetlanie produktów sklepowych w wynikach wyszukiwania oraz sieci partnerskiej Google. Automatyczne przesyłanie danych produktowych do Merchant Center zwiększa efektywność prowadzonych działań marketingowych przyczyniając się do wzrostu sprzedaży.
SEO Manager to aplikacja umożliwiająca polepszenie widoczności sklepów w wynikach wyszukiwania. Przeprowadzenie analizy słów kluczowych, linków oraz zawartości strony pozwoli na zoptymalizowanie skuteczności działań SEO. Narzędzie posiada również wbudowany system sugestii zmian oraz panel analityczny.
Judge.me Product Reviews jest narzędziem do zarządzania opiniami Klientów bezpośrednio na stronie sklepu. Automatyczne wysyłanie próśb o recenzje po zrealizowaniu zakupu wpływa na skuteczne zbieranie feedbacku. Aplikacja wyróżnia się również możliwością integracji z Google Shopping, co pozwala na zwiększenie zaufania u potencjalnych kupujących, poprzez publiczne udostępnianie opinii o produktach.
Trust Me – Trust Badges & Icon to aplikacja Shopify, która umożliwia łatwe tworzenie i wyświetlanie plakietek zaufania i plakietek płatności w sklepie. Wystarczy jedno kliknięcie, aby wybrać plakietki, które odpowiadają Twoim potrzebom i dostosować ich styl i rozmieszczenie.
Zarządzanie danymi
Matrixify to narzędzie służące do importu oraz eksportu danych bezpośrednio ze sklepu w Shopify. Umożliwia pracę na dużej liczbie parametrów, wspierając formaty plików excel, CSV i XML. Ułatwia to pracę wymagającą migracji danych pomiędzy różnymi systemami oraz usprawnia zarządzanie dużą liczbą produktów.
Podsumowanie
Optymalizacja konwersji jest złożonym procesem, wymagającym zaopiekowania na wielu płaszczyznach. Modyfikacja sklepu za pomocą aplikacji wpływających na design stron, zawartość pól checkoutu, strategię cenową, automatyzację procesów marketingowych może w krótkim czasie przynieść zadowalające rezultaty. Synergia działań zastosowanych narzędzi pozwoli na zwiększenie efektywności ścieżki zakupowej oraz stworzenie pozytywnego doświadczenia u Klienta, co korzystnie przełoży się na zwiększenie jego lojalności oraz w dłuższej perspektywie – na wzrost przychodów. Jeśli szukasz platformy e-commerce która zapewni Ci efektywną sprzedaż online – zapraszamy do konsultacji ze specjalistą Brand Active.