;

Rebranding Brand Active

10.12.2020 miała miejsce premiera nowej strony Brand Active. Jako agencja Shopify & E-commerce specjalizujemy się w handlu elektronicznym. Nieustanny rozwój, który obserwujemy w naszej firmie, wiąże się również z już wdrożonymi zmianami w Systemie Identyfikacji Wizualnej.
Na nowy System Identyfikacji Wizualnej składają się takie elementy jak: logo, kolorystyka, krój pisma, layout strony Brand Active, materiały w social media, stopka, wiadomości e-mail, papier firmowy, prezentacje, odzież, przestrzeń biurowa.

 

Nowy claim

Brand Active – agencja Shopify & eCommerce
Nowy claim jest następstwem naszej strategii, którą realizowaliśmy w 2020 roku i na którą stawiamy w kolejnych latach. “eCommerce” to część rynku, na którym się skupiamy i rozwijamy nasze kompetencje. “Shopify” to cały ekosystem, który jest dla nas podstawowym warsztatem do rozwoju sklepów internetowych na całym świecie.

 

Logo

Logo Brand Active w swoim założeniu miało być ponadczasowym elementem firmy. Zmieniając podejście do projektowania oraz wychodząc naprzeciw aktualnym trendom na rynku, postanowiliśmy nie zmieniać całości koncepcji, lecz skupić się na najważniejszych aspektach takich jak kolor, krój fontu oraz jego przyszłe zastosowanie. Dotychczasowe logo bazowało na kolorze niebieskim oraz czarnym na kształcie prostokąta z wpisanymi w niego wyrazami.

Zmieniony został również krój pisma, na wyrazisty o geometrycznym kształcie. Font nie tylko dodał świeżości poprzedniej wersji logo, ale również dzięki zastosowaniu nowego kroju pisma obecne logo jest czytelne nawet w małych rozmiarach.

 

Od dłuższego czasu, zarówno wewnętrznie jak i w komunikacji z klientami oraz partnerami używamy zamiennego nazewnictwa naszej agencji, stosując skrót “BA”, który będzie też się pojawiał w naszych publikacjach, stanowiąc element Systemu Identyfikacji Wizualnej.

Kolorystyka

Zostały zastosowane klasyczne kolory: czarny, biały oraz złoty.

Kolor czarny jest symbolem siły oraz autorytetu. Pomimo że kojarzony jest często z silnymi, a niekiedy nawet negatywnymi emocjami, to przede wszystkim kolor powagi i elegancji. E-commerce wykorzystuje czerń głównie jako kolor podstawowy lub drugorzędny, aby uwydatnić wspomniane cechy, natomiast aby podkreślić spokój i prostotę używa się go w minimalnej ilości.

 

W celu uzyskania mocnego kontrastu został zastosowany kolor biały. Dzięki niemu identyfikacja nabiera przejrzystości oraz czystości. Biel, tak samo, jak czerń podkreśla styl i elegancję. Wpływa również pozytywnie na odbiór użytkowników.

 

Kolor złoty to najwyższa forma koloru żółtego. Został zarezerwowany do podkreślania najistotniejszych informacji w nowej identyfikacji wizualnej. Kolor złoty wzbudza zaufanie, wskazuje na stabilność oraz solidne podstawy w budowaniu firmy.

 

Nowa strona internetowa Brand Active

Nowy layout to odpowiedź wizualna na spójną koncepcję dla wszystkich działań komunikacyjno-promocyjnych realizowanych w Brand Active, dzięki któremu nasza agencja trafia do bardzo szerokiego grona odbiorców w Polsce i za granicą.

Wersja polska: brandactive.pl | Wersja angielska: brandactive.co

 

Narzędzie projektowe – FIGMA

Całość prac została wykonana w aplikacji do projektowania interfejsów – Figma. To narzędzie, które jest cenione nie tylko wśród projektantów, ale również pośród deweloperów. Zapewnia wszystkie narzędzia potrzebne na etapie projektowania, w tym narzędzia wektorowe, które są zdolne do pełnoprawnego tworzenia ilustracji, a także możliwości prototypowania i generowania kodu do przekazania. Figma jest dostępna zarówno na przeglądarce, jak i w formie aplikacji dla systemu Windows oraz Mac OS. Ponadto pozwoliła na współpracę kilku osób nad projektem nowego layoutu Brand Active w czasie rzeczywistym, dzięki czemu każda osoba z zespołu była na bieżąco zsynchronizowana z projektem, a praca nad wdrożeniem była płynna oraz przebiegała w szybkim, zadowalającym tempie.


Widok etapu projektowania strony głównej w aplikacji FIGMA.

 

Podsumowanie

Ważnym elementem w projektowaniu była orientacja na użytkowniku, aby jego doświadczenia i odbiór nowej identyfikacji został dobrze odebrany. Zmieniając identyfikację, zależało nam na podtrzymaniu, a zarazem ujednoliceniu całej komunikacji marki, która wyróżnia się na rynku. Chcemy być kojarzeni jako stale rozwijająca się agencja Shopify & eCommerce dlatego wierzymy, że zmiany, które wprowadziliśmy będą wyraźnym sygnałem dla naszych odbiorców.

Weronika Godek
Graphic Designer, najbardziej związana z dziedziną UX/UI Design. Na co dzień zajmuję się projektowaniem i makietowaniem sklepów internetowych oraz kreacją w Social Media.

Polecane wpisy

Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM