Sprzedaż B2B na Shopify – najlepsze rozwiązania i funkcjonalności

Postępująca coraz mocniej w ostatnich latach cyfrowa transformacja przyspieszyła dynamikę zmian w globalnym e-commerce. Firmy zaczęły szukać możliwości szybkiego i efektywnego dotarcia do konsumenta za pomocą platform do sprzedaży online. Jednym z wyzwań stojących przed właścicielami sklepów było i w dalszym ciągu jest znalezienie takiego rozwiązania, które może służyć jednocześnie do prowadzenia działań B2C (Busines-to-Consumer) jak i B2B (Business-to-Business). Utrzymywanie kilku osobnych systemów jest bowiem nieefektywne kosztowo oraz z racji rozproszonej struktury utrudnia efektywne zarządzanie wszystkimi gałęziami biznesu. Są jednak platformy, które dają możliwość prowadzenia skutecznej sprzedaży na skalę światową w obu tych segmentach. Shopify jest przykładem rozwiązania, która przykłada szczególną uwagę do tworzenia optymalnych warunków dla biznesów działających w modelu B2B. W jaki sposób? Zapraszamy do lektury naszego artykułu. 

 

 

Personalizacja sklepu 

 

Mając wykupioną subskrypcję Shopify Plus, niezbędną do rozpoczęcia sprzedaży w modelu B2B, otrzymuje się możliwość stworzenia niezwykłego doświadczenia zakupowego, dostosowanego do profilu Klienta i jego potrzeb. Dedykowane szablony pozwalają na stworzenie immersyjnej witryny sklepowej, przyciągającej uwagę użytkowników. Poza tym istnieje też możliwość zaprojektowania własnego designu przy wykorzystaniu frameworku Liquid. Dla marek szukających innowacyjnych rozwiązań, Shopify udostępnia rozwiązania headless, dzięki którym interakcje z konsumentami są możliwe np. z poziomu zegarków.  

 

 

Unikalne doświadczenie zakupowe 

 

Shopify Plus umożliwia zaprojektowanie wyjątkowej ścieżki dla każdego Klienta sklepu za pomocą ponad 13 000 aplikacji. Dzięki nim każdy e-commerce można wzbogacić o: 

 

  • dedykowane katalogi produktowe – dostosowywane według lokalizacji lub profilu użytkownika, 
  • reguły ilościowe – dla poszczególnych produktów, wariantów, liczby sztuk dostępnych w zamówieniu, 
  • cennik hurtowy – dostosowany do zwiększonej liczby zamówień, 
  • złożone schematy cenowe – sklepy mogą w ten sposób ustalać różne progi cenowe dla określonych Klientów na poszczególnych rynkach. 

 

 

Zakupy samoobsługowe 

 

Jedną z zalet Shopify w kwestii prowadzenia sprzedaży B2B jest bez wątpienia możliwość szybkiej automatyzacji sprzedaży poprzez mechanizm zakupów samoobsługowych, niewymagających ingerencji pracownika sklepu. Na proces ten składa się kilka rozwiązań: 

 

  • szybka lista zamówień – zawierająca warianty wszystkich produktów dostępnych w katalogu (rozmiary, kolory itp.), 
  • elastyczne opcje płatności – konfiguracja metod opłacania zamówień oraz procesu wysyłki faktur, 
  • mechanizm ponawiania zamówień – bezpośrednio z poziomu konta Klienta, za pomocą jednego kliknięcia, 
  • przypomnienia o płatnościach – generowane systemowo powiadomienia o konieczności opłacenia zamówienia w określonym przedziale czasowym. 

 

 

Jedna platforma, wiele możliwości 

 

W zależności od istniejących potrzeb biznesowych, Shopify daje każdemu możliwość wyboru pomiędzy prowadzeniem wspólnego sklepu dostosowanego do działań Direct to Consumer oraz B2B (z osobnym checkoutem oraz autoryzacją płatności), a założeniem osobnego sklepu przeznaczonego wyłącznie do operacji Business to Business. Niezależnie od podjętej decyzji, każdym rozwiązaniem można wygodnie zarządzać z poziomu panelu administracyjnego Shopify. 

 

 

Zaawansowane integracje 

 

Shopify Plus pozwala na zintegrowanie sklepu z zewnętrznymi systemami ERP oraz CMS za pomocą rozbudowanego API. Ponadto dostęp do zestawu interfejsów API dedykowanych B2B pozwala na tworzenie niestandardowych rozwiązań ułatwiających pracę sklepu takich jak: programy lojalnościowe, system zbierania uwag do zamówień, generowanie instrukcji dostaw z checkoutu.  

 

 

Elastyczne API 

 

Funkcje Shopify umożliwiają programistom rozszerzać oraz modyfikować logikę silnika, co z kolei przekłada się na nowe możliwości w zakresie dostosowania metod płatności, dostawy czy rabatów na zamówienia. Tak duża swoboda pozwala sklepom na zaspokojenie swoich unikatowych potrzeb biznesowych. 

 

 

Automatyzacja procesów 

 

Shopify pozwala na automatyzację przepływu pracy pomiędzy sklepem, hurtownią, magazynami oraz Klientami. Zarządzanie zamówieniami, wysyłką oraz fakturami można w łatwy sposób skonfigurować, tworząc odpowiednie zdarzenia i reguły w narzędziu Shopify Flow. Dodanie kont dla przedstawicieli handlowych w systemie sklepowym umożliwia sprzedawcom składanie zamówień w imieniu Klientów – co znacząco ułatwia pracę działu sprzedaży. Tworzenie wersji roboczych checkoutu oraz szablonów wycen pozwala na elastyczniejsze realizowanie zamówień B2B – zatwierdzenie draftu automatycznie uruchamia dalszy proces ścieżki zakupowej. 

 

 

Podsumowanie 

 

Shopify zapewnia wiele rozwiązań wspierających i optymalizujących sprzedaż B2B. Zaawansowane możliwości personalizacji sklepu oraz checkoutu mogą pomóc firmom zaspokoić nawet najbardziej wymagające potrzeby biznesowe. Dostęp do ponad 13 000 aplikacji zapewnia szeroki wachlarz możliwości do dalszego rozwoju sklepu w przyszłości. Niestandardowe cenniki oraz warianty dostępności produktów w zamówieniu wpasowują się w dynamicznie zmieniające się realia sprzedaży B2B. Jeżeli szukasz platformy, która zapewni Ci odpowiednio dobre warunki do prowadzenia e-commerce w modelu B2B, to Shopify jest zdecydowanie wyborem godnym polecenia. Jeśli chciałbyś poznać szczegóły jak wygląda proces wdrożenia sklepu na Shopify – zapraszamy do rozmowy z konsultantem Brand Active. 

Jaroslaw Bieda

Chcesz pracować z doświadczonymi specjalistami?

Porozmawiajmy o naszych rozwiązaniach dla Twojego biznesu.

Skontaktuj się z nami

Polecane wpisy

Miior x Brand Active – nowe wdrożenie Shopify

Z dumą przedstawiamy naszą najnowszą realizację – nowy sklep na platformie Shopify dla marki Miior, producenta luster wysuwnych. Pracując nad tym projektem zależało nam na stworzeniu e-commerce, który połączy funkcjonalność oraz nowoczesność umożliwiając naszemu Klientowi międzynarodową ekspansję.   Cel działań   By poszerzyć swoje możliwości dystrybucji oraz zasięg rynkowy, firma postanowiła zainwestować w stworzenie dedykowanej ...
20.08.2024
Czytaj więcej Strzałka

Magento czy Shopify - porównanie platform 2024

Wybór odpowiedniej platformy e-commerce to wyzwanie, z którym musi zmierzyć się każda firma planująca rozpoczęcie sprzedaży online. Podjęcie właściwej decyzji nie jest proste, ze względu na dużą ilość rozwiązań dostępnych na rynku. Na które warto zwrócić szczególną uwagę? Do najpopularniejszych należą Magento oraz Shopify. Każde z nich jest wyjątkowe i zapewnia użytkownikowi wiele możliwości rozwoju. ...
14.08.2024
Czytaj więcej Strzałka