O nas

Wspieramy eCommerce i zwiększamy sprzedaż.
Specjalizujemy się w eCommerce co jest nie tylko naszą pracą, ale i pasją. Jesteśmy praktykami biznesu ponieważ posiadamy również własne sklepy internetowe. To sprawia, że znamy potrzeby właścicieli sklepów internetowych tych mniejszych jak i tych większych. Nie jesteśmy typową agencją interaktywną, dostarczamy usługi w zupełnie nowej formule, która skutecznie podnosi sprzedaż naszych klinetów.

Najnowsze artykuły

Tworzymy e-sklepy i zwiększamy sprzedaż

biuro@brandactive.pl

+48 17 770 73 96

0
  • Brak produktów w koszyku
Top
Brand ActiveGrafika Ulotki z podziękowaniami za dokonanie zakupu – 5 korzyści dla sklepu internetowego
ulotki z projektem

Ulotki z podziękowaniami za dokonanie zakupu – 5 korzyści dla sklepu internetowego

Sklepy internetowe często walczą o klienta dużymi nakładami reklamy, ale kiedy w końcu go pozyskają, nie zawsze wykorzystują potencjał jaki w nim drzemie. Wiele sklepów zapomina, że obsługa klienta nie kończy się na przyjęciu zamówienia do realizacji. Przecież proces logistyczny, który wykonujemy pakując i nadając paczkę jest świetnym kanałem marketingowym. Skoro już mamy klienta i wysyłamy mu paczkę z jego zamówieniem to mamy świetną okazję, żeby zrobić coś jeszcze… dołączyć ulotkę z podziękowaniami za dokonanie zakupu. Banalna czynność, która z pewnością przyniesie wiele korzyści dla Twojego sklepu! Jak to zrobić najprościej? W pierwszej kolejności potrzebujesz specjalisty, który wykona dla Twojego sklepu profesjonalne ulotki z określonym projektem. Po zaakceptowaniu projektu, ulotki trafiają do druku. Następnie przekazujesz je osobie odpowiedzialnej za pakowanie zamówień oraz ich wysyłkę wraz z krótką informacją o dołączaniu ulotek do paczek.

 

ulotki z projektem

Pomysłowa ulotka z przepisem kulinarnym i rabatem wykonana dla sklepu BioBabalscy.

 

5 korzyści dla sklepu internetowego, który dołącza do zamówień ulotki z podziękowaniami:

 

1) Możliwość szczerego podziękowania 


Szczere podziękowania za okazane zaufanie i dokonanie zakupu to jest coś co naprawdę warto robić. Najlepszą formą takich podziękowań będzie wybranie tradycyjnych ulotek drukowanych. Tuż przed zabezpieczeniem paczki, zanim wyruszy ona w drogę do odbiorcy, osoba odpowiedzialna za pakowanie złoży na ulotce odręczny podpis ze swoim imieniem. Najczęściej umieszczany na takiej ulotce tekst brzmi: „Twoje zamówienie sprawdził i zapakował: ……”. Kupujący, widząc taką ulotkę, dowie się, że za jego zamówieniem stała konkretna osoba, a jej własnoręczny podpis stworzy pewnego rodzaju więź i wzbudzi pozytywne odczucia. Z pewnością taki widok ucieszy każdego, a zadowolony klient to powracający klient.

 

Ulotka z miejscem na odręczny podpis wykonana dla sklepu BeautyFox.

 

2) Udzielenie rabatu na kolejne zamówienie


Choć już wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni do otrzymywania kodów rabatowych w newsletterach i do częstych promocji w sklepach to nadal nic nie będzie działać tak dobrze, jak kod rabatowy wręczony w formie papierowej. Kod rabatowy przekazany w formie drukowanej daje możliwość schowania go do portfela lub w inne miejsce i wykorzystania w potrzebie. Prawdopodobnie o takim kodzie będziemy lepiej pamiętać niż o takim, otrzymanym online.

 

3) Zachęcenie do podzielenia się informacją o zakupach wśród znajomych


Dobrze zaprojektowana ulotka świetnie sprawdzi się również jako fajna zachęta do podzielenia się informacją z innymi o dokonanych zakupach w Twoim sklepie. Ludzie uwielbiają dzielić się w Internecie tym co jedzą, gdzie są i co kupują. Dając im krótką instrukcję w jaki sposób mogą to zrobić zachęcimy ich do umieszczenia zdjęcia produktu wraz z hashtagiem i linkiem do naszego sklepu w mediach społecznościowych czy na blogach. Dodatkowym bodźcem dla kupującego może być cykliczny konkurs, w którym np. co dwa tygodnie będzie wybierane najlepsze zdjęcie, a jego autor otrzyma prezent od sprzedawcy.

 

Zachęcenie do podzielenia się informacją o zakupach wśród znajomych
 na ulotce wykonanej dla sklepu Strażackie.pl.

 

4) Oferta produktowa


Kolejnym pomysłem wykorzystania ulotki jest przedstawienie oferty produktowej. Możesz wybrać kilka produktów, które najczęściej się sprzedają, lub takie, które są polecane i w ten sposób w spójnej szacie graficznej z Twoim sklepem, zachęcić klientów do zakupów w przyszłości.

 

5) Opis postępowania w przypadku wymiany lub reklamacji


W przypadku sprzedaży odzieży, jedną stronę ulotki można wykorzystać na opis postępowania w przypadku, kiedy klient chce skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, dokonania reklamacji czy wymiany. Informacja opisana krok po kroku uspokoi klienta, a Tobie oszczędzi dodatkowych telefonów i e-maili.

 

Możesz myśleć: „po co mam to robić w formie papierowej i dokładać pracy przy pakowaniu, skoro równie dobrze mogę wszystko załatwić jednym automatycznym mailem. W ten sposób wyślę klientowi kod rabatowy, którym podziękuje mu za zakupy, a w przypadku reklamacji odeślę klienta do odpowiedniej podstrony”. Rzeczywiście, powyższe punkty możesz stosować w wersji elektronicznej, ale pamiętaj, że kupujący są już tak bardzo przyzwyczajeni do takiej formy, że nie zawsze zwracają na nią uwagę. Natomiast forma tradycyjna jaką jest ulotka z podziękowaniami za dokonanie zakupu z jednej strony i jeden wybrany powyżej dodatek z drugiej, z pewnością zostanie zauważony i doceniony przez klienta.
Bardzo możliwe, że ten mały gest da Ci przewagę nad konkurencją, która tego nie stosuje.
Warto abyś przetestował we własnym sklepie powyższe możliwości, które daje Ci ulotka. Warto dodać, że zaopatrzenie się w takie ulotki nie są dużym wydatkiem, ponieważ 1000 sztuk wraz z projektem można nabyć już za 271 zł.

 

Marcin Rudzik

Właściciel agencji e-commerce Brand Active, w której m.in. zajmuje się kreowaniem strategii e-commerce oraz indywidualnym doradztwem dla sklepów debiutujących w kanale online. Posiada swoje dwa sklepy internetowe, które traktuje jako poligon doświadczalny. Z e-biznesem związany od 8 lat. W przeszłości zarządzał projektami IT i zespołami programistycznymi. Zwolennik filozofii Agile, którą dzisiaj wdraża w projektach e-commerce.