Jakie cechy powinno mieć dobre logo i dlaczego jest ono takie ważne?

„Firma bez logo jest jak człowiek bez twarzy” – tak w swojej książce ”Logo design Love” pisze David Airey, projektant graficzny z Irlandii Północnej. Ludzie od zawsze mieli potrzebę okazywania światu swojej indywidualności, a także cech wyróżniających ich od reszty. Logo to bardzo ważny element komunikacji wizualnej marki, który może mieć duży wpływ na sukces firmy oraz jej rozpoznawalność w świecie.

Czy jeśli zamkniesz oczy i pomyślisz o marce McDonald to w pierwszej kolejności widzisz ich produkty czy może żółte łuki układające się w literę M? Tożsamość tej marki jest na tyle silna, że większość ludzi w pierwszej kolejności pomyśli właśnie o jej wizerunku niżeli o produktach.

Nie da się ukryć, że w dzisiejszych czasach zaczynając dopiero swój biznes zadbanie o fachową identyfikację wizualną marki jest koniecznością.

Logo to unikalny znak identyfikujący markę, usługę lub produkt. Składa się ono z 3 podstawowych elementów, jednak nie zawsze musimy wykorzystywać je wszystkie. Elementy te zostały przedstawione poniżej. Sygnet to znak graficzny, logotyp – znak typograficzny (najczęściej tekst), a tagline to krótkie hasło reklamowe.

O czym warto pamiętać wybierając logo dla swojej marki i jakie cechy powinno posiadać dobre logo?

 

    • Prostota – logo proste, ale zarazem zawierające jakiś element zaskoczenia z pewnością przyciągnie uwagę, bowiem w prostocie tkwi siła. Kiedy nasz znak jest nieprzekombinowany łatwiej jest go zapamiętać i jest zdecydowanie mniej kłopotliwy podczas skalowania go do różnych rozmiarów – nadal będzie dobrze czytelny. Minimalizm jest zawsze w modzie.

 

    • Dopasowanie do marki – logo ma być nie tylko ładne, ale współgrać także z wartościami oraz filozofią firmy, ponieważ logo jest jedną z ważniejszych części strategii komunikacyjnej. Przekaz znaku powinien być dopasowany do charakteru marki. Ważne jest również aby nie używać w projekcie wielu kolorów. Warto pamiętać o tym, że różne branże posiadają określone zestawy kolorów, które są dla nich najbardziej odpowiednie. Logo Twojej firmy powinno być zrozumiałe dla potencjalnego klienta.

 

    • Uniwersalność – nasz znak powinien być na tyle uniwersalny by bez problemu móc wykorzystywać go na różne sposoby oraz by nie stanowił problemu przy umieszczaniu go na różnych nośnikach. Zapewne będziesz chciał przygotować wizytówki, papier firmowy lub gadżety promocyjne z logo Twojej marki, dlatego warto również ten aspekt wziąć pod uwagę decydując się na dany projekt.

 

    • Ponadczasowość – nie podążaj za trendami. Twoje logo powinno być ponadczasowe, ponieważ ma służyć firmie przez długie lata. Warto zauważyć, że nawet największe marki wciąż trwają przy tych samych znakach, czasami jedynie poddają je delikatnemu „odświeżeniu”. Dzięki temu, że zmiany nie są diametralne klient wciąż będzie kojarzył dane logo z określonym produktem, usługą czy marką.

 

  • Element zaskoczenia – nie chodzi o to by wydziwiać, bo to może prowadzić do dezorientacji a o to, by w z pozoru prostym, zwykłym logo wprowadzić jedną cechę szczególną, która będzie takim elementem elementem zaskoczenia i wyróżni znak Twojej firmy. Jednocześnie w ten sposób można zawrzeć w projekcie wartości firmy.

 

Jeśli stoisz właśnie przed wyborem logo dla swojej firmy lub myślisz o rebrandingu obecnego znaku, to warto byś miał na uwadze tych kilka powyższych cech, którymi charakteryzować się powinno właściwie zaprojektowane logo. Jak widzisz, nie jest to zbędny wydatek, to podstawa identyfikacji wizualnej Twojej marki, która dobrze zaprojektowana z pewnością przyczyni się do zwiększenia rozpoznawalności firmy, w końcu logo to „twarz” firmy.

Gabriela Rudzik
Wspiera Brand Active w obszarze kreacji. Właścicielka sklepu bysimple.pl, współzałożycielka multibrandu Sottio. Z wykształcenia grafik komputerowy.

Chcesz pracować z doświadczonymi specjalistami?

Porozmawiajmy o naszych rozwiązaniach dla Twojego biznesu.

Skontaktuj się z nami

Polecane wpisy

Ulotki z podziękowaniami za dokonanie zakupu – 5 korzyści dla sklepu internetowego

Sklepy internetowe często walczą o klienta dużymi nakładami reklamy, ale kiedy w końcu go pozyskają, nie zawsze wykorzystują potencjał jaki w nim drzemie. Wiele sklepów zapomina, że obsługa klienta nie kończy się na przyjęciu zamówienia do realizacji. Przecież proces logistyczny, który wykonujemy pakując i nadając paczkę jest świetnym kanałem marketingowym. Skoro już mamy klienta i wysyłamy mu paczkę z jego zamówieniem to mamy świetną okazję, żeby zrobić coś jeszcze… dołączyć ulotkę z podziękowaniami za dokonanie zakupu. Banalna czynność, która z pewnością przyniesie wiele korzyści dla Twojego sklepu! Jak to zrobić najprościej? W pierwszej kolejności potrzebujesz specjalisty, który wykona dla Twojego sklepu profesjonalne ulotki z określonym projektem. Po zaakceptowaniu projektu, ulotki trafiają do druku. Następnie przekazujesz je osobie odpowiedzialnej za pakowanie zamówień oraz ich wysyłkę wraz z krótką informacją o dołączaniu ulotek do paczek.
25.01.2018
Czytaj więcej Strzałka

Abonament na wsparcie sprzedaży – 6 powodów, dla których warto skorzystać

Wielu e-sprzedawców wychodzi z założenia, że skoro sklep sprzedaje i przynosi zysk, to jest dobrze i nie trzeba nic zmieniać. Niestety, często bywa tak, że miesiące mijają, a zyski spadają. Promocje cenowe chwilowo ratują sytuację, ale w końcu i to nie wystarcza i biznes ląduje pod
19.12.2017
Czytaj więcej Strzałka

Dodaj komentarz