Zarządzanie informacją o produkcie w Shopify z wykorzystaniem PIM AKENEO

Co jest potrzebne do zbudowania dobrych i wartościowych Rich Card?

Rozpoczynając pracę nad uruchomieniem sklepu internetowego, konieczne jest zgromadzenie informacji o produktach, które zamierzamy sprzedawać. Są to takie informacje jak:

  • nazwa produktu
  • galeria zdjęć produktu
  • opis podstawowy produktu
  • specyfikacja produktu
  • producent
  • typ produktu
  • flagi produktu np.: NOWOŚĆ, PROMOCJA
  • tagi produktu
  • atrybuty produktu np.: KOLOR, WYMIAR, WYKONCZENIE, TKANINA, WYSOKOŚĆ OBCASA
  • produkty powiązane Cross Sell i Up Sell

Do tego dochodzą warianty produktu:

  • rozmiar
  • cena producenta sugerowana
  • cena sprzedaży aktualna
  • kod SKU
  • Kod EAN
  • zdjęcie wariantu

W tym momencie zaczynamy zastanawiać się jak te informacje gromadzić i nimi zarządzać. Na początku korzystamy zapewne z jakichś plików w EXCEL oraz gromadzimy zdjęcia w katalogach na lokalnym dysku.
 

Nie jest to złe rozwiązanie, każdy zapewne tak zaczynał przygodę z e-commerce, ale co zrobić, gdy tych produktów mamy już 100 albo 1000? W jaki sposób zarządzać tymi produktami i efektywnie uzupełniać informacje o produktach? Nawet jeśli to nie sprawi mam problemów, to jak te zgromadzone dane przenieść do systemu e-commerce?
 

Jak w Shopify przechowywać wartościowe informacje o produkcie?

 
Macie już zgromadzone dane o produkcie, planujecie zbudować wartościowe strony produktowe w swoim przyszłym sklepie, wybraliście środowisko Shopify i rozpoczęliście edycje w panelu administracyjnym danych pierwszego produktu – w tym momencie zauważacie, że czegoś tam brakuje. W Shopify nie widzicie pól na dodatkowe opisy, nie ma możliwości dodawania atrybutów produktu, nie ma powiazań pomiędzy produktami. W takim razie jak to jest zrobione na innych sklepach?
 
Tu z pomocą przychodzą dodatkowe pola METAFIELDS, które w Shopify pozwalają na rozszerzenie możliwości całego systemu. Aby je edytować, należy zainstalować dodatkowe aplikacje pozwalające na edycję METAFIELDS.
 
Dobrze, mamy już zgormadzone dane np. w EXCEL, zainstalowaną aplikacje do METAFIELDS i rozpoczynamy dodawanie produktu. Tworzymy nazwę, kopiujemy opis, dodajemy zdjęcia do galerii, tworzymy warianty produktu, ustawiamy producenta, cenę, stany magazynowe, kody EAN i SKU. Następnie przechodzimy do aplikacji do METAFIELDS, tworzymy klucze i zapisujemy w nich wartości naszych dodatkowych opisów i atrybutów produktów.
 
Udało się, stworzyliśmy pierwszy produkt, patrzymy na zegarek i cały proces trwał od 10 do 20 minut, a już wcześniej poświęciliśmy ok. 15 minut na zgromadzenie danych w EXCEL, a przed nami jeszcze 1000 produktów… Inni też tak pracują ? Co 6 miesięcy przychodzi nowa kolekcja z 1000 nowych produktów, sezon się skończy, zanim zdążymy je dograć… Jak to robią inni?
 

Wykorzystanie PIM Akeneo do zarządzania danymi o produktach.

 
Aby efektywnie i szybko zarządzać, dodawać, uzdatniać informacje o produkcie, należy korzystać z systemu PIM, a najlepszym rozwiązaniem jest PIM Akeneo. Nawet jeśli do tej pory mieliśmy wszystko przygotowane w EXCEL, to po odpowiednim sformatowaniu arkuszy w łatwy sposób możemy zgormadzone dane zaimportować do Akeneo i tam dalej je uzdatniać. Nad danymi o produkcie może pracować wiele osób jednocześnie, a mechanizmy walidacji w Akeneo wskażą nam produkty z nieuzupełnionymi danymi.
 

Integracja Akeneo z Shopify

 
Mamy poprawne zarządzanie informacja produktową z wykorzystaniem PIM Akeneo. W jaki sposób zatem te dane pojawią się nam w Shopify? Tu z pomocą przychodzi gotowy integrator, dzięki któremu wszystkie dane zgormadzone w Akeneo dostępne będą w Shopify. Integrator założy nam nowe produkty lub zaktualizuje już istniejące, założy kolekcje i przypisze do nich produkty. Integrator doda również zdjęcia do galerii, czy też założy i uzupełni danymi pola METAFIELDS lub tagi.
 

Time to market

 
Sukces, teraz jak już mamy integracje Akeneo z Shopify. Dodanie 1000 nowych produktów do sklepu zajmie nam kilka minut (a nie tygodni), a samo przygotowanie informacji o produktach będzie bardziej wydajne, bogatsze i pozbawione błędów. Dzięki wiarygodnej i wyczerpującej informacji o produkcie nasi klienci szybciej podejmą decyzję zakupową i mocno ograniczą ewentualne zwroty z powodu błędnego opisu produktu.
 

Nie wiesz jak się za to zabrać, potrzebujesz wsparcia specjalistów?
Skontaktuj się z nami.

 

Piotr Znamirowski
Head of Business Analysis | Od wielu lat prowadzi konsultacje i nadzór nad wdrożeniami oraz integracjami w obszarze e-commerce. Zawsze poszukuje sposobu optymalizacji i automatyzacji procesów IT. Poprzez bliski kontakt z developerami, klientami i ich projektami, optymalizuje i rozwija ich systemy ecommerce. Obecnie jest odpowiedzialny za przeprowadzenie analiz przedwdrożeniowych, budując architekturę przyszłych systemów e-commerce.

Chcesz pracować z doświadczonymi specjalistami?

Porozmawiajmy o naszych rozwiązaniach dla Twojego biznesu.

Skontaktuj się z nami

Polecane wpisy

Automatyzacja marketingu w Shopify

W Erze cyfryzacji e-commerce automatyzacja i poszukiwanie nowych kanałów dotarcia do klienta to klucz do osiągnięcia większej sprzedaży oraz zmniejszenia zasobów pracy przy sklepie. Wraz ze wzrostem skali, e-commerce manager powinien pomyśleć o automatyzacji części działań marketingowych. W poniższym artykule przedstawię kilka sprawdzonych narzędzi do...
30.09.2020
Czytaj więcej Strzałka

3 Sprawdzone aplikacje do e-mail marketingu na Shopify

W tym artykule przyjrzymy się różnym aplikacjom, które ułatwią Ci wykorzystanie e-mail marketingu do angażowania, pielęgnowania relacji z odbiorcami i sprzedawania swoim Klientom.
30.09.2020
Czytaj więcej Strzałka

Dodaj komentarz