Co jest potrzebne do zbudowania dobrych i wartościowych Rich Card?
Rozpoczynając pracę nad uruchomieniem sklepu internetowego, konieczne jest zgromadzenie informacji o produktach, które zamierzamy sprzedawać. Są to takie informacje jak:
- nazwa produktu
- galeria zdjęć produktu
- opis podstawowy produktu
- specyfikacja produktu
- producent
- typ produktu
- flagi produktu np.: NOWOŚĆ, PROMOCJA
- tagi produktu
- atrybuty produktu np.: KOLOR, WYMIAR, WYKONCZENIE, TKANINA, WYSOKOŚĆ OBCASA
- produkty powiązane Cross Sell i Up Sell
Do tego dochodzą warianty produktu:
- rozmiar
- cena producenta sugerowana
- cena sprzedaży aktualna
- kod SKU
- Kod EAN
- zdjęcie wariantu
W tym momencie zaczynamy zastanawiać się jak te informacje gromadzić i nimi zarządzać. Na początku korzystamy zapewne z jakichś plików w EXCEL oraz gromadzimy zdjęcia w katalogach na lokalnym dysku.
Nie jest to złe rozwiązanie, każdy zapewne tak zaczynał przygodę z e-commerce, ale co zrobić, gdy tych produktów mamy już 100 albo 1000? W jaki sposób zarządzać tymi produktami i efektywnie uzupełniać informacje o produktach? Nawet jeśli to nie sprawi mam problemów, to jak te zgromadzone dane przenieść do systemu e-commerce?
Jak w Shopify przechowywać wartościowe informacje o produkcie?
Macie już zgromadzone dane o produkcie, planujecie zbudować wartościowe strony produktowe w swoim przyszłym sklepie, wybraliście środowisko Shopify i rozpoczęliście edycje w panelu administracyjnym danych pierwszego produktu – w tym momencie zauważacie, że czegoś tam brakuje. W Shopify nie widzicie pól na dodatkowe opisy, nie ma możliwości dodawania atrybutów produktu, nie ma powiazań pomiędzy produktami. W takim razie jak to jest zrobione na innych sklepach?
Tu z pomocą przychodzą dodatkowe pola METAFIELDS, które w Shopify pozwalają na rozszerzenie możliwości całego systemu. Aby je edytować, należy zainstalować dodatkowe aplikacje pozwalające na edycję METAFIELDS.
Dobrze, mamy już zgormadzone dane np. w EXCEL, zainstalowaną aplikacje do METAFIELDS i rozpoczynamy dodawanie produktu. Tworzymy nazwę, kopiujemy opis, dodajemy zdjęcia do galerii, tworzymy warianty produktu, ustawiamy producenta, cenę, stany magazynowe, kody EAN i SKU. Następnie przechodzimy do aplikacji do METAFIELDS, tworzymy klucze i zapisujemy w nich wartości naszych dodatkowych opisów i atrybutów produktów.
Udało się, stworzyliśmy pierwszy produkt, patrzymy na zegarek i cały proces trwał od 10 do 20 minut, a już wcześniej poświęciliśmy ok. 15 minut na zgromadzenie danych w EXCEL, a przed nami jeszcze 1000 produktów… Inni też tak pracują ? Co 6 miesięcy przychodzi nowa kolekcja z 1000 nowych produktów, sezon się skończy, zanim zdążymy je dograć… Jak to robią inni?
Wykorzystanie PIM Akeneo do zarządzania danymi o produktach.
Aby efektywnie i szybko zarządzać, dodawać, uzdatniać informacje o produkcie, należy korzystać z systemu PIM, a najlepszym rozwiązaniem jest PIM Akeneo. Nawet jeśli do tej pory mieliśmy wszystko przygotowane w EXCEL, to po odpowiednim sformatowaniu arkuszy w łatwy sposób możemy zgormadzone dane zaimportować do Akeneo i tam dalej je uzdatniać. Nad danymi o produkcie może pracować wiele osób jednocześnie, a mechanizmy walidacji w Akeneo wskażą nam produkty z nieuzupełnionymi danymi.
Integracja Akeneo z Shopify
Mamy poprawne zarządzanie informacja produktową z wykorzystaniem PIM Akeneo. W jaki sposób zatem te dane pojawią się nam w Shopify? Tu z pomocą przychodzi gotowy integrator, dzięki któremu wszystkie dane zgormadzone w Akeneo dostępne będą w Shopify. Integrator założy nam nowe produkty lub zaktualizuje już istniejące, założy kolekcje i przypisze do nich produkty. Integrator doda również zdjęcia do galerii, czy też założy i uzupełni danymi pola METAFIELDS lub tagi.
Time to market
Sukces, teraz jak już mamy integracje Akeneo z Shopify. Dodanie 1000 nowych produktów do sklepu zajmie nam kilka minut (a nie tygodni), a samo przygotowanie informacji o produktach będzie bardziej wydajne, bogatsze i pozbawione błędów. Dzięki wiarygodnej i wyczerpującej informacji o produkcie nasi klienci szybciej podejmą decyzję zakupową i mocno ograniczą ewentualne zwroty z powodu błędnego opisu produktu.
Nie wiesz jak się za to zabrać, potrzebujesz wsparcia specjalistów?
Skontaktuj się z nami.