Zwiększenie organicznych zasięgów w social media – czy to możliwe?

Wraz z nadejściem nowego roku, Facebook został zdominowany przez płatne reklamy. Czy zwiększenie organicznych zasięgów jest zatem możliwe? Te działania pomogą Ci zwiększyć grono odbiorców, bez konieczności inwestowania sporej kwoty.

Organiczne metody pozyskiwania zasięgów w mediach społecznościowych umożliwiają zbudowanie lojalnej relacji z potencjalnymi klientami- takie działania, z perspektywy odbiorcy, są dużo bardziej skuteczne niż nachalne, wszechobecne reklamy. Aby jednak osiągnąć upragniony efekt, warto połączyć płatną reklamę z działaniami, które zwiększą zasięg organiczny. Przede wszystkim, publikując treści w mediach społecznościowych, musisz pamiętać, że najważniejszą zasadą jest regularność.

Jakie działania należy poza tym wdrożyć, by zwiększyć zasięgi organiczne?

    • publikuj viralne wideo – nic tak nie przykuwa uwagi odbiorcy jak wideo. Jeśli chcesz wzbudzić zainteresowanie swoich odbiorców, postaw na treści wideo. Dotyczy to także prowadzenia streamingów, tj.: relacji na żywo, które nie tylko wzbudzają ciekawość odbiorców, ale także pozwalają im być na bieżąco z nowościami, jakie wprowadza firma.
    • opowiedz historię – technika storytellingu wciąż się sprawdza, głównie ze względu na to, że pomaga zaprezentować odbiorcy autentyczność firmy, która przekłada się na wypracowanie lojalności względem marki. Pamiętaj jednak, by nie zanudzić odbiorcy powielanym przez wszystkich schematem. Jak to zrobić? Zaangażuj odbiorcę emocjonalnie.
    • korzystaj z chatbota – ekspresowe udzielanie odpowiedzi na pytanie klienta to klucz do jego zadowolenia. Jeśli specyfika oferowanych przez Ciebie produktów lub usług sprawia, że regularnie otrzymujesz od klientów pytania z tej samej kategorii, ułatw sobie pracę, oszczędzając czas, równocześnie gwarantując odbiorcy poczucie, że firma oferująca usługi jest profesjonalna i skierowana głównie na to, by zadbać o swojego klienta, służąc pomocą przez cały czas – to wypracuje w kliencie poczucie, że firma na pierwszym miejscu stawia zadowolenie klienta, a nie zysk.
    • buduj relację z klientem – media społecznościowe to nie tylko dodatkowy kanał, za pośrednictwem którego można sprzedać produkt. To przede wszystkim pole, na którym można zbudować relację z klientem, tym samym przywiązując go do marki. Wypracowanie w kliencie świadomości tego, że komunikacja nie jest jednostronna oraz, że można liczyć na wsparcie ze strony sklepu na każdym etapie procesu zakupowego, przekłada się na to, że klient będzie chętniej wracał, ponownie korzystając z naszej oferty
    • bądź responsywny – regularne publikacje w mediach społecznościowych to jedno, natomiast aktywność w relacji z klientem drugie. Postaw się w roli eksperta w swojej dziedzinie – komentuj, reaguj, odpowiadaj. To dodatkowo zwiększy poczucie lojalności w kliencie, który, czując zainteresowanie ze strony firmy, chętniej wróci do sklepu, by ponownie zaopatrzyć się w oferowane produkty lub usługi.

Zwiększenie organicznych zasięgów w dobie wszechobecnych reklam jest bez wątpienia zadaniem trudnym, przynoszącym niewystarczające efekty. Nie warto jednak rezygnować z nich, skupiając się wyłącznie na płatnej reklamie, która w natłoku innych tego typu komunikatów, zraża odbiorcę.

Agnieszka Waliłko
Content specialist. Pasjonatka pisania, na co dzień zajmuje się tworzeniem treści i prowadzeniem kanałów Social Media.

Chcesz pracować z doświadczonymi specjalistami?

Porozmawiajmy o naszych rozwiązaniach dla Twojego biznesu.

Skontaktuj się z nami

Polecane wpisy

Prawa w autorskie w sklepie internetowym

Rozpoczynając swoją przygodę w świecie e-commerce, często jedną z pierwszych dokonywanych przez nas czynności jest zlecenie wykonania serwisu internetowego, gdzie będziemy prowadzić swój sklep. Z doświadczenia wiem, że raczej rzadko wiąże się to z zawarciem jakiejkolwiek umowy. Zazwyczaj jest po prostu faktura, płatność i tyle formalności. Zlecając jednak profesjonaliście wykonanie serwisu internetowego w naszym interesie ...
24.07.2018
Czytaj więcej Strzałka

RODO w sklepie internetowym

Do rozpoczęcia stosowania Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., czyli w skrócie “RODO”, zostało niewiele ponad dwa tygodnie. To zatem ostatni moment, aby przygotować swój sklep internetowy do nowych regulacji unijnych. Co prawda, RODO nie oznacza dla handlu elektronicznego rewolucji, jednak jednocześnie nie jest to temat, który można zlekceważyć. Jakie zmiany zatem powinniśmy wprowadzić w swoim sklepie?
7.05.2018
Czytaj więcej Strzałka

Dodaj komentarz