
W niedzielę 2 czerwca Google opublikował informację o aktualizacji głównego algorytmu. Zapowiadana aktualizacja została wdrożona 3 czerwca. Jej oficjalna nazwa to: June 2019 Core Update.
Cele June 2019 Core Update
Wprowadzona aktualizacja ma na celu ulepszenie sposobu, w jaki Google rozumie wyszukiwane przez użytkowników hasła oraz strony internetowe obecne w wynikach wyszukiwania. Po aktualizacji użytkownicy powinni otrzymywać szybsze oraz bardziej trafne odpowiedzi.
Czy czerwcowa aktualizacja może mieć również związek z linkami?
Jako, że algorytm Pingwin, który odpowiada za jakość odnośników do stron, jest częścią głównego algorytmu Google to istnieją spekulację, że wdrożone zmiany mogą być również związane z linkami. Informacje dotyczące tego, że ulepszenie algorytmu Pingwin jest częścią czerwcowych aktualizacji nie zostały jednak nigdzie potwierdzone.
Co oznaczają wprowadzone zmiany dla właścicieli sklepów internetowych?
W oficjalnym komunikacie Google określono, że proces wdrażania algorytmu potrwa kilka dni, dlatego zalecamy aby w ciągu najbliższego tygodnia monitorować i analizować ruch, widoczność strony oraz możliwe wahania w pozycjach fraz. Pozwoli to określić czy wprowadzone zmiany dotknęły Twojego sklepu internetowego. Jeśli zauważysz spadki w wynikach swojej witryny, to niestety najpewniej szybka poprawa wyników nie będzie możliwa. Odpowiednim działaniem jest prowadzenie długookresowych, strategicznych działań SEO.
Interesuje Cię usługa pozycjonowania e-commerce? Przeczytasz o niej tutaj.