O nas

Wspieramy eCommerce i zwiększamy sprzedaż.
Specjalizujemy się w eCommerce co jest nie tylko naszą pracą, ale i pasją. Jesteśmy praktykami biznesu ponieważ posiadamy również własne sklepy internetowe. To sprawia, że znamy potrzeby właścicieli sklepów internetowych tych mniejszych jak i tych większych. Nie jesteśmy typową agencją interaktywną, dostarczamy usługi w zupełnie nowej formule, która skutecznie podnosi sprzedaż naszych klinetów.

Najnowsze artykuły

Tworzymy e-sklepy i zwiększamy sprzedaż

biuro@brandactive.pl

+48 17 770 73 96

0
  • Brak produktów w koszyku
Top

Ankieta- czyli świetne źródło informacji o Twoim sklepie online

Brand ActiveWskazówki Ankieta- czyli świetne źródło informacji o Twoim sklepie online

Ankieta- czyli świetne źródło informacji o Twoim sklepie online

Wielu przedsiębiorców często zastanawia się, w jaki sposób pozyskać informacje użytkowników na temat sklepu internetowego, który prowadzą. Istnieje wiele sposobów, ale należy zastanowić się nad tak dobrze znaną wszystkim ankietą, która może okazać się naprawdę świetnym źródłem interesujących informacji!

 

Odwiedzając stronę swojego sklepu kilka, kilkanaście, a czasem i nawet kilkadziesiąt razy w ciągu dnia, stajemy się mniej wyczuleni na wiele kwestii, które dla odbiorców mogą być bardzo ważne. Dlaczego więc warto tworzyć ankiety?

  • Odpowiednio redagując pytania, możemy pozyskać dowolne informacje.
  • Są łatwe do stworzenia i w wielu narzędziach zupełnie darmowe.
  • Nie są czasochłonne z punktu widzenia ankietowanego.
  • Stanowią świetne źródło wiedzy o produktach, usługach, a także mogą pozwolić na tzw. wybadanie gruntu przed wprowadzeniem nowości na stronę.

 

Dzięki ankietom możemy dowiedzieć się chociażby, co podoba się użytkownikom sklepu najbardziej, co najmniej, co zwraca ich szczególną uwagę, co przeszkadza, a czego brakuje, czy są zadowoleni z form dostawy i czy nie mają problemu z odszukaniem konkretnych produktów.

 

Oto trzy elementy, które powinna zawierać Twoja ankieta:

  1. Chwytliwy nagłówek, który przyciągnie użytkownika: np. ‘Pomóż nam udoskonalić tę stronę’, ‘Powiedz nam, co myślisz’, ‘A co gdybyś miał wpływ na wygląd i funkcjonowanie tej strony?’. Jeśli mamy taką możliwość, to dodatkowym aspektem zachęcającym do wypełnienia krótkiej ankiety może być gwarancja otrzymania kodu rabatowego, ale rekomenduję, by na początku przetestować, czy odbiorcy będą skłonni do wypełnienia jej bez żadnego tzw. bonusu.
  2. Maksymalnie pięć pytań: warto dobrze przemyśleć, o co chcemy zapytać. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest skupienie się na trzech/ czterech głównych aspektach, niż zasypać pytaniami użytkowników, co może ich tylko zniechęcić.
  3. Podziękowanie za wypełnienie ankiety i podanie ewentualnego kodu rabatowego.

 

To, jaką metodę komunikacji z osobami odwiedzającymi naszą stronę wybierzemy zależy od wielu składowych, ale w kontekście utworzenia ankiety, warto zastanowić się w pierwszej kolejności nad nienachalnym pop-up’em na stronie sklepu internetowego, dobrym rozwiązaniem jest również udostępnienie ankiety na fanpage’u lub dodanie jej do newslettera.

 

Istnieje wiele darmowych narzędzi do tworzenia ciekawych, prostych i co za tym idzie bardzo czytelnych dla odbiorcy ankiet, zaliczyć do nich możemy m.in.:

 

Niezależnie od tego, którą opcję wybierzemy, większość narzędzi oferuje szereg funkcjonalności bez ponoszenia żadnych kosztów. Poniżej znajduje się również plik z przykładowymi pytaniami, które warto zadać potencjalnym klientom:

http://bit.ly/ankietaBA

Zofia Komada

E-commerca Manager, od lat związana ze światem start-up'ów i branżą handlu internetowego. Pasjonatka nowych technologii i wdrażania niekonwencjonalnych rozwiązań. Na co dzień zajmuje się koordynowaniem działań w projektach e-commerce i poszukiwaniem najskuteczniejszych metod dotarcia do klientów.