Ankieta- czyli świetne źródło informacji o Twoim sklepie online

Wielu przedsiębiorców często zastanawia się, w jaki sposób pozyskać informacje użytkowników na temat sklepu internetowego, który prowadzą. Istnieje wiele sposobów, ale należy zastanowić się nad tak dobrze znaną wszystkim ankietą, która może okazać się naprawdę świetnym źródłem interesujących informacji!
 
Odwiedzając stronę swojego sklepu kilka, kilkanaście, a czasem i nawet kilkadziesiąt razy w ciągu dnia, stajemy się mniej wyczuleni na wiele kwestii, które dla odbiorców mogą być bardzo ważne.
Dlaczego więc warto tworzyć ankiety?

  • Odpowiednio redagując pytania, możemy pozyskać dowolne informacje.
  • Są łatwe do stworzenia i w wielu narzędziach zupełnie darmowe.
  • Nie są czasochłonne z punktu widzenia ankietowanego.
  • Stanowią świetne źródło wiedzy o produktach, usługach, a także mogą pozwolić na tzw. wybadanie gruntu przed wprowadzeniem nowości na stronę.

 
Dzięki ankietom możemy dowiedzieć się chociażby, co podoba się użytkownikom sklepu najbardziej, co najmniej, co zwraca ich szczególną uwagę, co przeszkadza, a czego brakuje, czy są zadowoleni z form dostawy i czy nie mają problemu z odszukaniem konkretnych produktów.
 
Oto trzy elementy, które powinna zawierać Twoja ankieta:
 
1. Chwytliwy nagłówek, który przyciągnie użytkownika: np. ‘Pomóż nam udoskonalić tę stronę’, ‘Powiedz nam, co myślisz’, ‘A co gdybyś miał wpływ na wygląd i funkcjonowanie tej strony?’. Jeśli mamy taką możliwość, to dodatkowym aspektem zachęcającym do wypełnienia krótkiej ankiety może być gwarancja otrzymania kodu rabatowego, ale rekomenduję, by na początku przetestować, czy odbiorcy będą skłonni do wypełnienia jej bez żadnego tzw. bonusu.
2. Maksymalnie pięć pytań: warto dobrze przemyśleć, o co chcemy zapytać. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest skupienie się na trzech/ czterech głównych aspektach, niż zasypać pytaniami użytkowników, co może ich tylko zniechęcić.
3. Podziękowanie za wypełnienie ankiety i podanie ewentualnego kodu rabatowego.
 
To, jaką metodę komunikacji z osobami odwiedzającymi naszą stronę wybierzemy zależy od wielu składowych, ale w kontekście utworzenia ankiety, warto zastanowić się w pierwszej kolejności nad nienachalnym pop-up’em na stronie sklepu internetowego, dobrym rozwiązaniem jest również udostępnienie ankiety na fanpage’u lub dodanie jej do newslettera.
 
Istnieje wiele darmowych narzędzi do tworzenia ciekawych, prostych i co za tym idzie bardzo czytelnych dla odbiorcy ankiet, zaliczyć do nich możemy m.in.:

  • Formularz Google https://www.google.com/intl/pl/forms/about/
  • Survio https://www.survio.com/pl/
  • Typeform https://www.typeform.com/
  •  
    Niezależnie od tego, którą opcję wybierzemy, większość narzędzi oferuje szereg funkcjonalności bez ponoszenia żadnych kosztów. Poniżej znajduje się również plik z przykładowymi pytaniami, które warto zadać potencjalnym klientom: http://bit.ly/ankietaBA
     

    Zofia Komada
    Head of Sales w Brand Active. Związana z branżą eCommerce od 7 lat, doradza klientom zagranicznym i polskim w doborze systemu sklepu internetowego. Prowadzi konsultacje w obrębie Shopify Plus, prezentując możliwości platformy, jej mocne strony, przewagi konkurencyjne, ale również ograniczenia. Koordynowała działania wdrożeniowe i marketingowe m.in. w projektach Decathlon, Klinika La Perla, Lestello, Manufaktura w Bolesławcu czy Viola Hair Extensions.

    Chcesz pracować z doświadczonymi specjalistami?

    Porozmawiajmy o naszych rozwiązaniach dla Twojego biznesu.

    Skontaktuj się z nami

    Polecane wpisy

    Shoper wycofuje licencje samodzielne. Sprawdź jak zachować swój sklep internetowy

    Właściciele sklepów, którzy decydowali się na platformę Shoper stawali przed dylematem dotyczącym tego, czy skorzystać z usług abonamentowych, czy działać na własną rękę, wybierając licencję samodzielną. Czym różnią się te usługi i która z nich gwarantuje więcej korzyści i możliwości dla przedsiębiorcy? Jak wycofanie licencji samodzielnych z oferty Shoper wpłynie na funkcjonowanie sklepów, które aktualnie korzystają z wycofywanych licencji?
    28.09.2018
    Czytaj więcej Strzałka

    Regulamin to nie wszystko

    Większość osób, która rozpoczyna swoją przygodę z biznesem internetowym kwestie prawne zostawia na sam koniec. Jako prawnik oczekiwałbym pewnie innej kolejności, ale jestem w stanie to zrozumieć. Zdecydowanie bardziej niepokojące jest jednak to, że wdrożenie prawne sklepu internetowego ogranicza się zazwyczaj do umieszczenia mniej lub bardziej dopracowanego regulaminu. Tymczasem regulamin (niezwykle ważny, rzecz jasna) tak naprawdę jest jedynie wierzchołkiem góry lodowej.
    7.08.2018
    Czytaj więcej Strzałka

    Dodaj komentarz