Bezpośredni marketplace już wkrótce na Instagramie!

Facebook od dawna zapowiadał wprowadzenie zakupów bezpośrednich na Instagramie. Od teraz zakupy mają być prostsze, nie będą wymagać opuszczania aplikacji, a wszystkie formalności związane z dokonaniem zakupu zrobimy bezpośrednio na Instagramie. Od kilku dni nowa funkcjonalność (checkout on Instagram) zaczęła działać w Stanach Zjednoczonych. Największe marki odzieżowe, typu ZARA, H&M, Adidas zaczęły oznaczać swoje produkty na Instagramie z możliwością dokonywania bezpośredniego zakupu.

 

Wprowadzanie tego typu zmian spowodowane jest rosnącym zainteresowaniem zakupowym za pośrednictwem Social Media. Obecnie zakupy na Instagramie odbywały się poprzez oznaczanie produktów symbolem koszyka z linkiem do sklepu. Sam proces zakupowy polegał na kliknięciu w link, który odsyłał nas bezpośrednio do sklepu i dopiero tam dokonywaliśmy wyboru rozmiaru i koloru produktu, rodzaju płatności oraz dostawy. Instagram postanowił cały proces skrócić do zakupów bezpośrednich.

 

Poprzez kliknięcie przycisku checkout on Instagram zostajemy przekierowani do podstrony z płatnościami, gdzie podpinamy kartę kredytową oraz ustalamy adres i formę dostawy. Ustawiona raz płatność oraz dostawa zostaje domyślnie zapisana, dzięki czemu klient oszczędza czas przy kolejnych zakupach.

Źródło: https://www.recode.net

Oznaczenie produktu jako checkout jest darmowe, jedynym kosztem jak do tej pory jest prowizja Paypala. Zapewne to kwestia czasu, zanim Facebook wprowadzi prowizję od sprzedaży, w formie takiej, jak odbywa się to obecnie na Amazonie. Nam zostaje na chwilę obecną przyglądanie się testom aplikacji w Stanach Zjednoczonych i czekanie, aż zawita do Europy, w tym do Polski oraz cieszenie się obecnym rozwiązaniem do oznaczania produktów z linkiem kierującym do sklepu internetowego.
Nowa opcja działa jedynie dla grupy około 20 firm, jak Nike, Adidas, Michael Kors, Burberry i będzie dostępna dla użytkowników z USA w następnych kilku tygodniach.

Chcesz być na bierząco? Zapisz się do naszego newslettera

Zapis

Grzegorz Sękowski
W Brand Active na stanowisku E-Commerce Manager. Na codzień zajmuje się koordynacją działań specjalistów ds. marketingu, audytami e-commerce, wdrażaniem sprzedaży na marketplace oraz porównywarkach cenowych. Prywatnie właściciel marki pościelowej Napnell.

Chcesz pracować z doświadczonymi specjalistami?

Porozmawiajmy o naszych rozwiązaniach dla Twojego biznesu.

Skontaktuj się z nami

Polecane wpisy

meetCommerce Rzeszów – spotkanie przy piwie

W czwartek, 21 marca, odbyła się czwarta edycja meetCommerce. Pierwszy dzień wiosny świętowaliśmy w Hola Lola, w gronie pasjonatów branży e-commerce.
1.04.2019
Czytaj więcej Strzałka

Płatność BLIK bezpośrednio z banera reklamowego – jak to wykorzystać w e-commerce?

Zakup bezpośrednio z banera reklamowego, który może być wyświetlany na dowolnej stronie internetowej – to nowe rozwiązanie, którego wprowadzenie możliwe jest dzięki wykorzystaniu płatności BLIKIEM. Pierwsze wykorzystanie takiego sposobu kupowania Polski Standard Płatności, operator BLIKA wprowadził w ramach wspólnej akcji z WWF Polska związanej z ratowaniem Sóweczki – najmniejszej sowy żyjącej w Polsce.
14.03.2019
Czytaj więcej Strzałka

Dodaj komentarz