Agencja e-commerce | Strategia, Marketing, Optymalizacja, Audyt

biuro@brandactive.pl

+48 17 770 73 96

Top

Bezpośredni marketplace już wkrótce na Instagramie!

Brand ActiveNewsy Bezpośredni marketplace już wkrótce na Instagramie!
instagram-check-out

Bezpośredni marketplace już wkrótce na Instagramie!

Facebook od dawna zapowiadał wprowadzenie zakupów bezpośrednich na Instagramie. Od teraz zakupy mają być prostsze, nie będą wymagać opuszczania aplikacji, a wszystkie formalności związane z dokonaniem zakupu zrobimy bezpośrednio na Instagramie. Od kilku dni nowa funkcjonalność (checkout on Instagram) zaczęła działać w Stanach Zjednoczonych. Największe marki odzieżowe, typu ZARA, H&M, Adidas zaczęły oznaczać swoje produkty na Instagramie z możliwością dokonywania bezpośredniego zakupu.

 

Wprowadzanie tego typu zmian spowodowane jest rosnącym zainteresowaniem zakupowym za pośrednictwem Social Media. Obecnie zakupy na Instagramie odbywały się poprzez oznaczanie produktów symbolem koszyka z linkiem do sklepu. Sam proces zakupowy polegał na kliknięciu w link, który odsyłał nas bezpośrednio do sklepu i dopiero tam dokonywaliśmy wyboru rozmiaru i koloru produktu, rodzaju płatności oraz dostawy. Instagram postanowił cały proces skrócić do zakupów bezpośrednich.

 

Poprzez kliknięcie przycisku checkout on Instagram zostajemy przekierowani do podstrony z płatnościami, gdzie podpinamy kartę kredytową oraz ustalamy adres i formę dostawy. Ustawiona raz płatność oraz dostawa zostaje domyślnie zapisana, dzięki czemu klient oszczędza czas przy kolejnych zakupach.

 

Źródło: https://www.recode.net

 

Oznaczenie produktu jako checkout jest darmowe, jedynym kosztem jak do tej pory jest prowizja Paypala. Zapewne to kwestia czasu, zanim Facebook wprowadzi prowizję od sprzedaży, w formie takiej, jak odbywa się to obecnie na Amazonie. Nam zostaje na chwilę obecną przyglądanie się testom aplikacji w Stanach Zjednoczonych i czekanie, aż zawita do Europy, w tym do Polski oraz cieszenie się obecnym rozwiązaniem do oznaczania produktów z linkiem kierującym do sklepu internetowego.

 

Nowa opcja działa jedynie dla grupy około 20 firm, jak Nike, Adidas, Michael Kors, Burberry i będzie dostępna dla użytkowników z USA w następnych kilku tygodniach.

 

Chcesz otrzymywać informacje o ważnych zmianach eCommerce?
Dołącz do subskrybentów i bądź na bieżąco
Subskrybując wyrażasz zgodę na otrzymywanie wiadomości e-commerce, poradników, informacji o usługach i promocjach Brand Active.

Żródła [mensis.pl, recode.net]

Grzegorz Sękowski

W Brand Active na stanowisku E-Commerce Specialist. Prywatnie sprzedaje na Allegro i w ten sposób rozwija swoje umiejętności e-commerce od strony praktycznej. Pasjonata nowych technologi i e-handlu. Specjalizuje się w tworzeniu analiz i w modelowaniu layoutów.