
Facebook od dawna zapowiadał wprowadzenie zakupów bezpośrednich na Instagramie. Od teraz zakupy mają być prostsze, nie będą wymagać opuszczania aplikacji, a wszystkie formalności związane z dokonaniem zakupu zrobimy bezpośrednio na Instagramie. Od kilku dni nowa funkcjonalność (checkout on Instagram) zaczęła działać w Stanach Zjednoczonych. Największe marki odzieżowe, typu ZARA, H&M, Adidas zaczęły oznaczać swoje produkty na Instagramie z możliwością dokonywania bezpośredniego zakupu.
Wprowadzanie tego typu zmian spowodowane jest rosnącym zainteresowaniem zakupowym za pośrednictwem Social Media. Obecnie zakupy na Instagramie odbywały się poprzez oznaczanie produktów symbolem koszyka z linkiem do sklepu. Sam proces zakupowy polegał na kliknięciu w link, który odsyłał nas bezpośrednio do sklepu i dopiero tam dokonywaliśmy wyboru rozmiaru i koloru produktu, rodzaju płatności oraz dostawy. Instagram postanowił cały proces skrócić do zakupów bezpośrednich.
Poprzez kliknięcie przycisku checkout on Instagram zostajemy przekierowani do podstrony z płatnościami, gdzie podpinamy kartę kredytową oraz ustalamy adres i formę dostawy. Ustawiona raz płatność oraz dostawa zostaje domyślnie zapisana, dzięki czemu klient oszczędza czas przy kolejnych zakupach.
Źródło: https://www.recode.net
Oznaczenie produktu jako checkout jest darmowe, jedynym kosztem jak do tej pory jest prowizja Paypala. Zapewne to kwestia czasu, zanim Facebook wprowadzi prowizję od sprzedaży, w formie takiej, jak odbywa się to obecnie na Amazonie. Nam zostaje na chwilę obecną przyglądanie się testom aplikacji w Stanach Zjednoczonych i czekanie, aż zawita do Europy, w tym do Polski oraz cieszenie się obecnym rozwiązaniem do oznaczania produktów z linkiem kierującym do sklepu internetowego.
Nowa opcja działa jedynie dla grupy około 20 firm, jak Nike, Adidas, Michael Kors, Burberry i będzie dostępna dla użytkowników z USA w następnych kilku tygodniach.