Bezpośredni marketplace już wkrótce na Instagramie!

Facebook od dawna zapowiadał wprowadzenie zakupów bezpośrednich na Instagramie. Od teraz zakupy mają być prostsze, nie będą wymagać opuszczania aplikacji, a wszystkie formalności związane z dokonaniem zakupu zrobimy bezpośrednio na Instagramie. Od kilku dni nowa funkcjonalność (checkout on Instagram) zaczęła działać w Stanach Zjednoczonych. Największe marki odzieżowe, typu ZARA, H&M, Adidas zaczęły oznaczać swoje produkty na Instagramie z możliwością dokonywania bezpośredniego zakupu.

 

Wprowadzanie tego typu zmian spowodowane jest rosnącym zainteresowaniem zakupowym za pośrednictwem Social Media. Obecnie zakupy na Instagramie odbywały się poprzez oznaczanie produktów symbolem koszyka z linkiem do sklepu. Sam proces zakupowy polegał na kliknięciu w link, który odsyłał nas bezpośrednio do sklepu i dopiero tam dokonywaliśmy wyboru rozmiaru i koloru produktu, rodzaju płatności oraz dostawy. Instagram postanowił cały proces skrócić do zakupów bezpośrednich.

 

Poprzez kliknięcie przycisku checkout on Instagram zostajemy przekierowani do podstrony z płatnościami, gdzie podpinamy kartę kredytową oraz ustalamy adres i formę dostawy. Ustawiona raz płatność oraz dostawa zostaje domyślnie zapisana, dzięki czemu klient oszczędza czas przy kolejnych zakupach.

Źródło: https://www.recode.net

Oznaczenie produktu jako checkout jest darmowe, jedynym kosztem jak do tej pory jest prowizja Paypala. Zapewne to kwestia czasu, zanim Facebook wprowadzi prowizję od sprzedaży, w formie takiej, jak odbywa się to obecnie na Amazonie. Nam zostaje na chwilę obecną przyglądanie się testom aplikacji w Stanach Zjednoczonych i czekanie, aż zawita do Europy, w tym do Polski oraz cieszenie się obecnym rozwiązaniem do oznaczania produktów z linkiem kierującym do sklepu internetowego.
Nowa opcja działa jedynie dla grupy około 20 firm, jak Nike, Adidas, Michael Kors, Burberry i będzie dostępna dla użytkowników z USA w następnych kilku tygodniach.

Chcesz być na bierząco? Zapisz się do naszego newslettera

Zapis

Grzegorz Sękowski
W Brand Active na stanowisku E-Commerce Manager. Na codzień zajmuje się koordynacją działań specjalistów ds. marketingu, audytami e-commerce, wdrażaniem sprzedaży na marketplace oraz porównywarkach cenowych. Prywatnie właściciel marki pościelowej Napnell.

Polecane wpisy

Dodaj komentarz

Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM