Ceneo podnosi stawki za kliknięcie od stycznia 2019 roku

Ceneo, które istnieje od 13 lat jest drugim co do wielkości serwisem e – commerce w Polsce. Posiada około 25 mln aktywnych ofert, 18 000 e-sklepów oraz 14 mln zaufanych opinii. Od 2009 roku program “zaufanych opinii” ewoluował do największej bazy rzetelnych opinii w Polsce. Od 2011 roku wprowadziło funkcję “kup na Ceneo”. Usługę dla kupujących bezpośrednio na Ceneo, bez przekierowania na stronę sklepu internetowego. Teraz zapowiada zmiany, chcąc od stycznia 2019 roku wprowadzić podwyżki cen.

 

Droższe Ceneo na święta

 
Jak co roku Ceneo podnosi ceny przed okresem świątecznym. W miesiącach styczeń – wrzesień średnia cena za kliknięcie – CPC wynosiła 0,39zł . Natomiast w okresie przedświątecznym i świątecznym jest to już 0,45zł. W tych okresach najdroższymi kategoriami są Outlet 0,81zł, Motoryzacja 0,52zł oraz Sport i Rekreacja 0,51zł. W momencie, w którym sklepy internetowe przeżywają największy bum sprzedażowy w ciągu roku, Ceneo podnosi ceny średnio o około 15%.

 

Ceneo – od stycznia 2019 drożej w ciągu całego roku

 
Ostatnio Ceneo zapowiedziało podwyżki we wszystkich kategoriach. Zmiany mają wejść w życie 6 stycznia. Ceny w okresie styczeń – październik wzrosną średnio o 7%, natomiast w okresie świątecznym o blisko 9%. Jest to ważna informacja dla sklepów, które opierają swoją sprzedaż o ten serwis.

Źródło: “ScreenShot – e-mail ceneo.pl”
 
Najciekawszą kategorią objętą zmianą regulaminu jest Ogród. Zanotujemy tu największą podwyżkę w najgorętszym, letnim okresie sprzedażowym, bo aż o 15%. Dla tej kategorii Ceneo obniżało jednocześnie cenę za kliknięcie o 7% w okresie świątecznym. Moda jest jedyną kategorią, której nie powinny dotknąć zmiany nowego cennika Ceneo.

 

Poniżej prezentujemy zestawienie aktualnych i nowych cen, dla kilku wybranych kategorii na portalu ceneo.pl:
 

Źródło: “Screen Shot – panel klienta Ceneo.pl”
 
Grupę Allegro (Ceneo i Allegro) kupiły w 2016 roku 3 fundusze Cinven, Permira i Mid Europa za kwotę 3,25 mld dolarów.

Grzegorz Sękowski
W Brand Active na stanowisku E-Commerce Manager. Na codzień zajmuje się koordynacją działań specjalistów ds. marketingu, audytami e-commerce, wdrażaniem sprzedaży na marketplace oraz porównywarkach cenowych. Prywatnie właściciel marki pościelowej Napnell.

Chcesz pracować z doświadczonymi specjalistami?

Porozmawiajmy o naszych rozwiązaniach dla Twojego biznesu.

Skontaktuj się z nami

Polecane wpisy

meetCommerce Rzeszów – spotkanie przy piwie

W czwartek, 13 grudnia, odbyła się trzecia edycja meetCommerce. Ponownie w luźniejszej formie, przy piwie, jednak w innym miejscu – przedświąteczne spotkanie pasjonatów branży e-commerce odbyło się tym razem w Hola Lola.
18.12.2018
Czytaj więcej Strzałka

Płatności PayU dostępne w Shopify [Aktualizacja 2022]

Shopify to jedna z najszybciej rozwijających się platform e-commerce, na silniku której stoi ponad 600 000 internetowych sklepów wraz z ponad 1 000 000 aktywnych użytkowników.
6.12.2018
Czytaj więcej Strzałka

Dodaj komentarz