Ceneo podnosi stawki za kliknięcie od stycznia 2019 roku

Ceneo, które istnieje od 13 lat jest drugim co do wielkości serwisem e – commerce w Polsce. Posiada około 25 mln aktywnych ofert, 18 000 e-sklepów oraz 14 mln zaufanych opinii. Od 2009 roku program “zaufanych opinii” ewoluował do największej bazy rzetelnych opinii w Polsce. Od 2011 roku wprowadziło funkcję “kup na Ceneo”. Usługę dla kupujących bezpośrednio na Ceneo, bez przekierowania na stronę sklepu internetowego. Teraz zapowiada zmiany, chcąc od stycznia 2019 roku wprowadzić podwyżki cen.

 

Droższe Ceneo na święta

 
Jak co roku Ceneo podnosi ceny przed okresem świątecznym. W miesiącach styczeń – wrzesień średnia cena za kliknięcie – CPC wynosiła 0,39zł . Natomiast w okresie przedświątecznym i świątecznym jest to już 0,45zł. W tych okresach najdroższymi kategoriami są Outlet 0,81zł, Motoryzacja 0,52zł oraz Sport i Rekreacja 0,51zł. W momencie, w którym sklepy internetowe przeżywają największy bum sprzedażowy w ciągu roku, Ceneo podnosi ceny średnio o około 15%.

 

Ceneo – od stycznia 2019 drożej w ciągu całego roku

 
Ostatnio Ceneo zapowiedziało podwyżki we wszystkich kategoriach. Zmiany mają wejść w życie 6 stycznia. Ceny w okresie styczeń – październik wzrosną średnio o 7%, natomiast w okresie świątecznym o blisko 9%. Jest to ważna informacja dla sklepów, które opierają swoją sprzedaż o ten serwis.

Źródło: “ScreenShot – e-mail ceneo.pl”
 
Najciekawszą kategorią objętą zmianą regulaminu jest Ogród. Zanotujemy tu największą podwyżkę w najgorętszym, letnim okresie sprzedażowym, bo aż o 15%. Dla tej kategorii Ceneo obniżało jednocześnie cenę za kliknięcie o 7% w okresie świątecznym. Moda jest jedyną kategorią, której nie powinny dotknąć zmiany nowego cennika Ceneo.

 

Poniżej prezentujemy zestawienie aktualnych i nowych cen, dla kilku wybranych kategorii na portalu ceneo.pl:
 

Źródło: “Screen Shot – panel klienta Ceneo.pl”
 
Grupę Allegro (Ceneo i Allegro) kupiły w 2016 roku 3 fundusze Cinven, Permira i Mid Europa za kwotę 3,25 mld dolarów.

Grzegorz Sękowski
W Brand Active na stanowisku E-Commerce Manager. Na codzień zajmuje się koordynacją działań specjalistów ds. marketingu, audytami e-commerce, wdrażaniem sprzedaży na marketplace oraz porównywarkach cenowych. Prywatnie właściciel marki pościelowej Napnell.

Polecane wpisy

Dodaj komentarz

Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM