Google Shopping Actions nowy marketplace już wkrótce!

Google shopping funkcjonuje już od kliku lat i dobrze jest znany sprzedawcom oraz konsumentom. Usługa, od której zaczęli to Product Listing Ads (PLA). Są to reklamy produktowe wyświetlające się w górnej części wyszukiwarki Google, rozliczane w formie CPC. Do chwili obecnej usługa Google shopping ewoluowała do oddzielnej zakładki, na której klienci mogą robić bezpośrednio zakupy. Teraz Google chce pójść krok dalej i wystartować z marketplacem, na wzór Amazona. Pierwszym rynkiem będzie Francja, gdzie niebawem ruszą wstępne testy.
 

 
Największym konkurentem Google, jest obecnie Amazon. Z roku na rok zainteresowanie gigantem rośnie. Obecnie jest to najwyżej wyceniana marka (stan na 2018 rok ok. 150 mld $, wg portalu forsal.pl). Jednak Google nie chce czekać i od początku 2019 zaczyna testy Google Shopping Actions na rynku francuskim. Jak podaje portal ecommercemag.fr pierwszymi klientami nowej usługi będą Auchan, Boulanger, Carrefour i Fnac Darty. Na rozwiązaniu Google, najbardziej powinni skorzystać klienci.

 

Jak pokazują badania na rynku Amerykańskim oraz w czołowych krajach UE, Amazon ma wciąż największy udział w rynku e-commerce, dyktując tym samym wysokie ceny za sprzedaż za pośrednictwem swojej platformy. Obecnie prowizja od sprzedaży wynosi średnio około 15%. Dodatkowy marketplace mógłby spowodować migrację części sprzedających z Amazona do Google Shopping Actions. Zwłaszcza, że, jak zapewnia Google, ceny mają być mocno konkurencyjne. Nie możemy zapominać również o facebook marketplace, który nie zachwycił i wciąż nie podbił rynku.

 

Jak będzie działać Google Shopping Actions? Google zajmie się obsługą płatności, przygotowaniem interfejsu oraz integracji. Kupującym zostanie obsługa klientów oraz obsługa logistyczna zamówień. Więcej informacji zostanie ujawnionych po pierwszych testach we Francji.

 

Czy allegro i Amazon mogą czuć się zagrożeni? Wydaje się, że na razie nie powinni mieć powodu do obaw, czas pokaże czy Google Shopping Actions się przyjmie. Na pewno warto śledzić poczynania giganta od początku.
 

Źródła: www.acquisio.com, www.ecommercemag.fr, mensis.pl, forsal.pl

Chcesz być na bierząco? Zapisz się do naszego newslettera

Zapis

Grzegorz Sękowski
W Brand Active na stanowisku E-Commerce Manager. Na codzień zajmuje się koordynacją działań specjalistów ds. marketingu, audytami e-commerce, wdrażaniem sprzedaży na marketplace oraz porównywarkach cenowych. Prywatnie właściciel marki pościelowej Napnell.

Chcesz pracować z doświadczonymi specjalistami?

Porozmawiajmy o naszych rozwiązaniach dla Twojego biznesu.

Skontaktuj się z nami

Polecane wpisy

Opinie konsumenckie Google – czy warto je wprowadzać?

Coraz więcej sprzedawców decyduje się na wdrożenie opinii konsumenckich Google w swoim sklepie. Czy rzeczywiście warto zdecydować się na ten krok? Firmy, które działają na rynku już od kilka lat mają wypracowaną sporą bazę opinii od: zaufane opinie Ceneo, Opineo, czy trusted shop. Czy warto podjąć krok i zrezygnować z dotychczasowej bazy klientów i zacząć budować nową bazę opinii Google? Poniżej przedstawiamy zalety oraz wady takiego rozwiązania.
29.01.2019
Czytaj więcej Strzałka

meetCommerce Rzeszów – spotkanie przy piwie

W czwartek, 13 grudnia, odbyła się trzecia edycja meetCommerce. Ponownie w luźniejszej formie, przy piwie, jednak w innym miejscu – przedświąteczne spotkanie pasjonatów branży e-commerce odbyło się tym razem w Hola Lola.
18.12.2018
Czytaj więcej Strzałka

Dodaj komentarz