Agencja e-commerce | Strategia, Marketing, Optymalizacja, Audyt

biuro@brandactive.pl

+48 17 770 73 96

Top

Opinie konsumenckie Google – czy warto je wprowadzać?

Brand ActiveNewsy Opinie konsumenckie Google – czy warto je wprowadzać?
Opinie Konsumenckie Google

Opinie konsumenckie Google – czy warto je wprowadzać?

Coraz więcej sprzedawców decyduje się na wdrożenie opinii konsumenckich Google w swoim sklepie. Czy rzeczywiście warto zdecydować się na ten krok? Firmy, które działają na rynku już od kilka lat mają wypracowaną sporą bazę opinii od: zaufane opinie Ceneo, Opineo, czy trusted shop. Czy warto podjąć krok i zrezygnować z dotychczasowej bazy klientów i zacząć budować nową bazę opinii Google? Poniżej przedstawiamy zalety oraz wady takiego rozwiązania.

 

opinie google maps

 

Czy każdy może skorzystać z Opinii konsumenckich?

Każdy sklep może zacząć wdrażanie opinii Google, niezależnie od tego czy korzystał wcześniej z innych serwisów do oceniania. Wymaga to kilku integracji oraz wyrażeniu zgody na udział w programie zaufanych opinii.

Zakup oczami klienta.

Po dokonaniu zakupu, na karcie produktowej wyświetla się informacja, czy wyrażamy zgodę na późniejszy udział w badaniu satysfakcji zakupu. Udział w badaniu jest dobrowolny. Nie trzeba dodatkowo zamieszczać odpowiednich zgód na stronie sklepów. Wszystko odbywa się automatycznie i jest zgodne z polityką prywatności.

opinie konsumenckie google 1

Po określonym czasie,  na skrzynkę pocztową e-mail przychodzi ankieta do niewypełnienia, gdzie możemy ocenić zakup u sprzedawcy w skali od 1 do 5. W tej części oceniamy sprzedawcę oraz doświadczenia związane z zakupem.

opinie konsumenckie google 2
W kolejnym kroku ankiety klientowi wyświetla się opinia, którą wybrał. Może ją zaakceptować lub dopisać opcjonalny komentarz dotyczący zakupu.

ocena w opinach konsumenckich Google
Co otrzymują sprzedawcy dzięki konsumenckim opiniom Google?

Największa korzyścią jest wyświetlanie ilości opinii przy reklamie produktowej (PLA) produktu. Na tle produktów, które nie posiadają oceny, produkt z kilkudziesięcioma ocenami powinien być bardziej atrakcyjny dla klienta i podnieść klikalność reklamy (CTR). Google również umożliwia w dowolnym momencie zrezygnowanie z wyświetlania ocen przy produkcie. Dodatkowo, podczas wyświetlania standardowej reklamy produktu Google Ads, wyświetli się informacja o ilości opinii oraz średniej oceny zakupowej.

 

Możliwe jest również przeczytanie opinii dotyczących sklepu. Po kliknięciu “ocena”, zostaną wyświetlone oceny oraz komentarze zebrane przez Google i inne portale zbierające opinie, powiązane z Google.

podsumowanie opinii w opiniach google
Kiedy zaczną wyświetlać się informacje o ilości opinii?

Google wprowadziło limit 150 opinii w skali roku. Poniżej tej liczby opinie nie będą wyświetlane.

Coraz więcej sprzedawców korzysta z opinii Google. Warto już teraz zacząć budować przewagę nad konkurencją wzbogacając reklamy Google PLA oraz Google Ads, w opinie produktowe.

 

Chcesz otrzymywać informacje o ważnych zmianach eCommerce?
Dołącz do subskrybentów i bądź na bieżąco
Subskrybując wyrażasz zgodę na otrzymywanie wiadomości e-commerce, poradników, informacji o usługach i promocjach Brand Active.
Grzegorz Sękowski

W Brand Active na stanowisku E-Commerce Specialist. Prywatnie sprzedaje na Allegro i w ten sposób rozwija swoje umiejętności e-commerce od strony praktycznej. Pasjonata nowych technologi i e-handlu. Specjalizuje się w tworzeniu analiz i w modelowaniu layoutów.