
Coraz więcej sprzedawców decyduje się na wdrożenie opinii konsumenckich Google w swoim sklepie. Czy rzeczywiście warto zdecydować się na ten krok? Firmy, które działają na rynku już od kilka lat mają wypracowaną sporą bazę opinii od: zaufane opinie Ceneo, Opineo, czy trusted shop. Czy warto podjąć krok i zrezygnować z dotychczasowej bazy klientów i zacząć budować nową bazę opinii Google? Poniżej przedstawiamy zalety oraz wady takiego rozwiązania.
Czy każdy może skorzystać z Opinii konsumenckich?
Każdy sklep może zacząć wdrażanie opinii Google, niezależnie od tego czy korzystał wcześniej z innych serwisów do oceniania. Wymaga to kilku integracji oraz wyrażeniu zgody na udział w programie zaufanych opinii.
Zakup oczami klienta.
Po dokonaniu zakupu, na karcie produktowej wyświetla się informacja, czy wyrażamy zgodę na późniejszy udział w badaniu satysfakcji zakupu. Udział w badaniu jest dobrowolny. Nie trzeba dodatkowo zamieszczać odpowiednich zgód na stronie sklepów. Wszystko odbywa się automatycznie i jest zgodne z polityką prywatności.
Po określonym czasie, na skrzynkę pocztową e-mail przychodzi ankieta do niewypełnienia, gdzie możemy ocenić zakup u sprzedawcy w skali od 1 do 5. W tej części oceniamy sprzedawcę oraz doświadczenia związane z zakupem.
W kolejnym kroku ankiety klientowi wyświetla się opinia, którą wybrał. Może ją zaakceptować lub dopisać opcjonalny komentarz dotyczący zakupu.
Co otrzymują sprzedawcy dzięki konsumenckim opiniom Google?
Największa korzyścią jest wyświetlanie ilości opinii przy reklamie produktowej (PLA) produktu. Na tle produktów, które nie posiadają oceny, produkt z kilkudziesięcioma ocenami powinien być bardziej atrakcyjny dla klienta i podnieść klikalność reklamy (CTR). Google również umożliwia w dowolnym momencie zrezygnowanie z wyświetlania ocen przy produkcie. Dodatkowo, podczas wyświetlania standardowej reklamy produktu Google Ads, wyświetli się informacja o ilości opinii oraz średniej oceny zakupowej.
Możliwe jest również przeczytanie opinii dotyczących sklepu. Po kliknięciu “ocena”, zostaną wyświetlone oceny oraz komentarze zebrane przez Google i inne portale zbierające opinie, powiązane z Google.
Kiedy zaczną wyświetlać się informacje o ilości opinii?
Google wprowadziło limit 150 opinii w skali roku. Poniżej tej liczby opinie nie będą wyświetlane.
Coraz więcej sprzedawców korzysta z opinii Google. Warto już teraz zacząć budować przewagę nad konkurencją wzbogacając reklamy Google PLA oraz Google Ads, w opinie produktowe.