Konkurs na Facebook’u- czyli jak pozyskać dodatkowy ruch

Tworząc różnego rodzaje kampanie marketingowe w social mediach, często można spotkać się z pytaniami o to, jaki budżet będzie najbardziej optymalny, na jakie rezultaty i w jakim czasie można liczyć. Nie od dziś wiadomo, że w świecie e-commerce swoje tryumfy świeci Facebook i to, jakie kanały dotarcia do potencjalnych klientów oferuje. Warto zadać sobie pytanie, jaka ścieżka komunikacji z odbiorcami na tej platformie będzie dla naszego biznesu najlepsza.

Dodawanie postów, sponsorowanie treści, tworzenie kampanii reklamowych i wydarzeń to oczywiście elementy niemalże obowiązkowe jeśli zależy nam na dotarciu do jak największego grona użytkowników. Czy w działaniach na Facebooku warto uwzględnić coś jeszcze? Zdecydowanie tak- konkursy. Do podstawowych ich zalet zaliczyć należy:

  • zwiększenie świadomości istnienia marki,
  • skłonienie do określonego działania na stronie,
  • kontakt z nowymi odbiorcami,
  • pozyskanie like’ów niskim kosztem.

Co do ostatniego z wymienionych punktów, warto powołać się na przykład, który dobrze zobrazuje to, jaką siłę mają konkursy organizowane na omawianej platformie:

W pierwszym przypadku widać statystyki posta, który nie był objęty żadnym promowaniem, zasięg wyniósł zaledwie 700 osób, zaś tylko 6 osób wykazało się w odniesieniu do posta jakąkolwiek aktywnością. Drugi przypadek obrazuje treść objętą promowaniem na kwotę 30 zł, wyraźnie widać zdecydowanie większy zasięg (6824 osób), 12 osób zareagowało, skomentowało, udostępniło. Ostatnie zestawienie statystyczne pokazuje posta konkursowego: dotarł on do 9481 osób (2657 więcej niż w przypadku treści promowanej i aż o 8774 więcej niż zasięg posta nieobjętego promowaniem), łącznie 266 użytkowników odniosło się do niego, a jego klikalność wyniosła 741, czyli blisko trzy razy więcej niż w standardowym poście sponsorowanym i aż 12 razy więcej niż w przypadku pierwszego omawianego posta. Konkurs objęty był dodatkowym promowaniem również na kwotę 30 zł.

Dla algorytmów rządzących portalem Marka Zuckerberga największą wartość mają kolejno udostępnienia, komentarze, reakcje oraz liczba like’ów. Widać wyraźnie, że post konkursowy stanowi zbiór najbardziej pożądanych działań na stronie.

W kontekście tworzenia konkursów należy pamiętać, że musi on być przede wszystkim dobrze zorganizowany i spełniać określone warunki portalu. Nie wolno zapomnieć o dodaniu regulaminu, który regulować będzie zasady oraz informować m.in. o warunkach uczestnictwa i drodze rozstrzygnięcia. Należy zawrzeć w nim jasno i wyraźnie, do kogo jest kierowany, kto jest jego autorem, w jaki sposób wyłaniany jest zwycięzca oraz co należy zrobić, by wziąć w nim udział. Wspomniany zwycięzca nie może zostać wybrany poprzez losowanie, zabronione jest również określanie udostępnienia czy tagowania znajomych jako jednego z niezbędnych elementów wzięcia udziału w konkursie, dlatego jako ognia wystrzegaj się sformułowań typu: ‘Udostępnij post konkursowy i zaproś w komentarzu dwóch swoich znajomych, a my wylosujemy szczęśliwego zdobywcę nagrody głównej’.

Konkursy są świetnym źródłem dodatkowego ruchu na fanpage’u, zyskują ona coraz większą popularność, a ich umiejętne wykorzystanie gwarantuje zwiększenie rozpoznawalności marki. Warto pamiętać, że kluczowe jest odpowiednie jego zorganizowanie, wyznaczenia atrakcyjnej z punku widzenia użytkownika nagrody oraz jasne określenie głównego celu, który poprzez ten konkurs chcemy osiągnąć.

Zofia Komada
Head of Sales w Brand Active. Związana z branżą eCommerce od 7 lat, doradza klientom zagranicznym i polskim w doborze systemu sklepu internetowego. Prowadzi konsultacje w obrębie Shopify Plus, prezentując możliwości platformy, jej mocne strony, przewagi konkurencyjne, ale również ograniczenia. Koordynowała działania wdrożeniowe i marketingowe m.in. w projektach Decathlon, Klinika La Perla, Lestello, Manufaktura w Bolesławcu czy Viola Hair Extensions.

Chcesz pracować z doświadczonymi specjalistami?

Porozmawiajmy o naszych rozwiązaniach dla Twojego biznesu.

Skontaktuj się z nami

Polecane wpisy

Regulamin to nie wszystko

Większość osób, która rozpoczyna swoją przygodę z biznesem internetowym kwestie prawne zostawia na sam koniec. Jako prawnik oczekiwałbym pewnie innej kolejności, ale jestem w stanie to zrozumieć. Zdecydowanie bardziej niepokojące jest jednak to, że wdrożenie prawne sklepu internetowego ogranicza się zazwyczaj do umieszczenia mniej lub bardziej dopracowanego regulaminu. Tymczasem regulamin (niezwykle ważny, rzecz jasna) tak naprawdę jest jedynie wierzchołkiem góry lodowej.
7.08.2018
Czytaj więcej Strzałka

Prawa w autorskie w sklepie internetowym

Rozpoczynając swoją przygodę w świecie e-commerce, często jedną z pierwszych dokonywanych przez nas czynności jest zlecenie wykonania serwisu internetowego, gdzie będziemy prowadzić swój sklep. Z doświadczenia wiem, że raczej rzadko wiąże się to z zawarciem jakiejkolwiek umowy. Zazwyczaj jest po prostu faktura, płatność i tyle formalności. Zlecając jednak profesjonaliście wykonanie serwisu internetowego w naszym interesie ...
24.07.2018
Czytaj więcej Strzałka

Dodaj komentarz