O nas

Wspieramy eCommerce i zwiększamy sprzedaż.
Specjalizujemy się w eCommerce co jest nie tylko naszą pracą, ale i pasją. Jesteśmy praktykami biznesu ponieważ posiadamy również własne sklepy internetowe. To sprawia, że znamy potrzeby właścicieli sklepów internetowych tych mniejszych jak i tych większych. Nie jesteśmy typową agencją interaktywną, dostarczamy usługi w zupełnie nowej formule, która skutecznie podnosi sprzedaż naszych klinetów.

Najnowsze artykuły

Tworzymy e-sklepy i zwiększamy sprzedaż

biuro@brandactive.pl

+48 17 770 73 96

0
  • Brak produktów w koszyku
Top

Konkurs na Facebook’u- czyli jak pozyskać dodatkowy ruch

Brand ActiveWskazówki Konkurs na Facebook’u- czyli jak pozyskać dodatkowy ruch

Konkurs na Facebook’u- czyli jak pozyskać dodatkowy ruch

Tworząc różnego rodzaje kampanie marketingowe w social mediach, często można spotkać się z pytaniami o to, jaki budżet będzie najbardziej optymalny, na jakie rezultaty i w jakim czasie można liczyć. Nie od dziś wiadomo, że w świecie e-commerce swoje tryumfy świeci Facebook i to, jakie kanały dotarcia do potencjalnych klientów oferuje. Warto zadać sobie pytanie, jaka ścieżka komunikacji z odbiorcami na tej platformie będzie dla naszego biznesu najlepsza.

 

Dodawanie postów, sponsorowanie treści, tworzenie kampanii reklamowych i wydarzeń to oczywiście elementy niemalże obowiązkowe jeśli zależy nam na dotarciu do jak największego grona użytkowników. Czy w działaniach na Facebooku warto uwzględnić coś jeszcze? Zdecydowanie tak- konkursy. Do podstawowych ich zalet zaliczyć należy:

  • zwiększenie świadomości istnienia marki,
  • skłonienie do określonego działania na stronie,
  • kontakt z nowymi odbiorcami,
  • pozyskanie like’ów niskim kosztem.

 

Co do ostatniego z wymienionych punktów, warto powołać się na przykład, który dobrze zobrazuje to, jaką siłę mają konkursy organizowane na omawianej platformie:

      

 

W pierwszym przypadku widać statystyki posta, który nie był objęty żadnym promowaniem, zasięg wyniósł zaledwie 700 osób, zaś tylko 6 osób wykazało się w odniesieniu do posta jakąkolwiek aktywnością. Drugi przypadek obrazuje treść objętą promowaniem na kwotę 30 zł, wyraźnie widać zdecydowanie większy zasięg (6824 osób), 12 osób zareagowało, skomentowało, udostępniło. Ostatnie zestawienie statystyczne pokazuje posta konkursowego: dotarł on do 9481 osób (2657 więcej niż w przypadku treści promowanej i aż o 8774 więcej niż zasięg posta nieobjętego promowaniem), łącznie 266 użytkowników odniosło się do niego, a jego klikalność wyniosła 741, czyli blisko trzy razy więcej niż w standardowym poście sponsorowanym i aż 12 razy więcej niż w przypadku pierwszego omawianego posta. Konkurs objęty był dodatkowym promowaniem również na kwotę 30 zł.

 

Dla algorytmów rządzących portalem Marka Zuckerberga największą wartość mają kolejno udostępnienia, komentarze, reakcje oraz liczba like’ów. Widać wyraźnie, że post konkursowy stanowi zbiór najbardziej pożądanych działań na stronie.

 

W kontekście tworzenia konkursów należy pamiętać, że musi on być przede wszystkim dobrze zorganizowany i spełniać określone warunki portalu. Nie wolno zapomnieć o dodaniu regulaminu, który regulować będzie zasady oraz informować m.in. o warunkach uczestnictwa i drodze rozstrzygnięcia. Należy zawrzeć w nim jasno i wyraźnie, do kogo jest kierowany, kto jest jego autorem, w jaki sposób wyłaniany jest zwycięzca oraz co należy zrobić, by wziąć w nim udział. Wspomniany zwycięzca nie może zostać wybrany  poprzez losowanie, zabronione jest również określanie udostępnienia czy tagowania znajomych jako jednego z niezbędnych elementów wzięcia udziału w konkursie, dlatego jako ognia wystrzegaj się sformułowań typu: ‘Udostępnij post konkursowy i zaproś w komentarzu dwóch swoich znajomych, a my wylosujemy szczęśliwego zdobywcę nagrody głównej’.

 

Konkursy są świetnym źródłem dodatkowego ruchu na fanpage’u, zyskują ona coraz większą popularność, a ich umiejętne wykorzystanie gwarantuje zwiększenie rozpoznawalności marki. Warto pamiętać, że kluczowe jest odpowiednie jego zorganizowanie, wyznaczenia atrakcyjnej z punku widzenia użytkownika nagrody oraz jasne określenie głównego celu, który poprzez ten konkurs chcemy osiągnąć.

Zofia Komada

E-commerca Manager, od lat związana ze światem start-up'ów i branżą handlu internetowego. Pasjonatka nowych technologii i wdrażania niekonwencjonalnych rozwiązań. Na co dzień zajmuje się koordynowaniem działań w projektach e-commerce i poszukiwaniem najskuteczniejszych metod dotarcia do klientów.