Agencja e-commerce | Strategia, Marketing, Optymalizacja, Audyt

info@brandactive.pl

+48 17 770 73 96

Top

Nofollow Update marzec 2020 – aktualizacja algorytmu Google

Brand ActiveNewsy Nofollow Update marzec 2020 – aktualizacja algorytmu Google
Nofollow Update marzec 2020

Nofollow Update marzec 2020 – aktualizacja algorytmu Google

Na czym polega Nofollow Update z marca 2020?


Aktualizacja algorytmu Nofollow, która została oficjalnie wprowadzona w marcu, doprowadzi do zmian w sposobie indeksowania linków nofollow przez Google. Jest to istotna zmiana w sposobie, w jaki Google traktuje linki nofollow. Do tej pory Googlebot zawsze przestrzegał atrybutu linku i nie poruszał się po nim oraz nie indeksował strony, do której prowadzi link.


Nowe zasady dotyczące linków nofollow


Od marca Google zmienił sposób, w jaki traktuje atrybut nofollow. Od teraz roboty Googla poruszają się po odnośnikach nofollow, a także stosowane są jako wskazówka do indeksowania podstron serwisu. Głównym powodem, dla którego Google zdecydowało się na taką zmianę jest to, że poprzez stosowanie się do właściwości atrybutów nofollow, tracili cenne informacje, które zawierają te linki. Jeśli potraktują je jako podpowiedź, będą mogli wykorzystać kontekst linku do ulepszenia wyników wyszukiwań poprzez pogłębienie zrozumienia anchor textów w odniesieniu do strony, do której prowadzi link. Oto fragment oświadczenia Google:

Źródło: https://webmasters.googleblog.com/2019/09/evolving-nofollow-new-ways-to-identify.html

Poprawne blokowanie wybranych podstron przed Googlebotem


Istnieją przypadki, że atrybut nofollow jest stosowany w celu blokowania robotów Google przed podążaniem za linkiem oraz indeksowaniem strony. Od marca jednak „nofollow” już przed tym nie chroni. Poprawną praktyką w takich sytuacjach jest używanie tagu noindex. Warto stosować na podstronach takich, jak: formularze logowania, koszyk, wyniki wyszukiwania z wewnętrznej wyszukiwarki.


Czy od teraz linki nofollow staną się czynnikiem rankingowym?


Google poinformowało także, że przychodzące linki nofollow mogą być traktowane jako wskazówka dla ich algorytmów. Zaznaczyli też, że nie będzie to miało wielkiego wpływu na ranking stron. W branży SEO podejrzewa się, iż linki nofollow mogą jednak oddziaływać na ranking. Wpływ na ranking może też zależeć od tego, jakie strony Google zdecyduje się indeksować.


Jak na aktualizacje powinni zareagować właściciele sklepów internetowych?


Zalecamy przeanalizować wszystkie linki nofollow na podstronach serwisu. Być może część z nich została oznaczona atrybutem nofollow w celu zablokowania indeksacji. Od teraz jednak to nie będzie przed nią chronić. Warto więc zweryfikować czy w przypadku niektórych tych adresów dobrym rozwiązaniem będzie oznaczenie ich tagami noindex.



Przeczytaj również o wcześniejszych zmianach algorytmu:
https://brandactive.pl/aktualizacja-glownego-algorytmu-google-rozpoczeta-czerwiec-2019/

            



Chcesz aby Twój sklep był „na czasie” z wszystkimi zmianami Google? Zapewnimy to usłudze pozycjonowania e-commerce, o której przeczytasz tutaj.



Chcesz otrzymywać informacje o ważnych zmianach eCommerce?
Dołącz do subskrybentów i bądź na bieżąco
Subskrybując wyrażasz zgodę na otrzymywanie wiadomości e-commerce, poradników, informacji o usługach i promocjach Brand Active.
Beata Wysocka

W Brand Active na stanowisku Specjalista SEO. Na co dzień opiekuje się projektami SEO, przygotowuje analizy i rekomendacje związane z optymalizacją stron klientów oraz monitoruje prowadzone działania.