Agencja e-commerce | Strategia, Marketing, Optymalizacja, Audyt

info@brandactive.pl

+48 17 770 73 96

Top

Top 3 wtyczki Shopify ułatwiające działanie w social media

Brand ActivePlatforma Shopify Top 3 wtyczki Shopify ułatwiające działanie w social media
Top 3 wtyczki Shopify na kanały social media

Top 3 wtyczki Shopify ułatwiające działanie w social media

Chcesz usprawnić działania w social media? Jeśli pracujesz w oparciu o platformę Shopify, masz sporo możliwości. Poznaj 3 popularne wtyczki ułatwiające działania na Facebooku i Instagramie.

  1. Facebook & Instagram Auto Post 

Jeśli Twoje codzienne działania obejmują prowadzenie kanałów social media, ta aplikacja pomoże Ci usprawnić pracę w zakresie publikacji na Facebooku, Instagramie, Twitterze, a w przyszłości również w serwisie Pinterest. 

Zalety: 

  • łatwość użycia  – średni czas konfiguracji aplikacji to zaledwie 2 minuty! Wtyczka Post Studio umożliwia wybór szablonu postów i szybkiego ich planowania oraz określenia czasu publikacji. To spore ułatwienie w przypadku profili, na których każdego dnia publikujemy sporą ilość treści lub w sytuacji, gdy nasze działania dotyczą regularnego publikowania treści na kilku fanpage’ach 
  • możliwość zachowania strategii działania w social media – opcja łączenia kont na różnych kanałach jest prosta, w związku z czym zachowanie spójności w komunikacji nie stanowi problemu. Opcja zmiany szablonu i zmiennych dotyczących produktu umożliwia dopasowanie przekazu do specyfiki konkretnego kanału, na którym nastąpi publikacja
  • opcja monitoringu planowanych publikacji – wtyczka umożliwia automatyzację postów, jednak nie oznacza to, że nie mamy kontroli nad tym, co będzie publikowane na kanałach. Przed zatwierdzeniem każdej kampanii zobaczymy podgląd prezentujący ostateczny widok postów – dzięki temu możemy mieć rękę na pulsie, równocześnie oszczędzając sporo czasu. 

Koszty: 

Facebook & Instagram Auto Post to wtyczka dostępna w trzech wariantach – FREE, opcji dającej możliwość darmowej, codziennej publikacji postów na Facebooku i Twitterze, udostępnia możliwość planowania jednej kampanii i udostępnia losowe szablony postów, daje dostęp do cotygodniowej kampanii promocyjnej oraz zapewnia support za pośrednictwem czatu. Kolejną opcją jest opcja PRO obejmująca wszystkie możliwości, jakie wchodzą w skład wersji bezpłatnej oraz możliwość prowadzenia do 5 kampanii, opcję automatycznego uwzględniania rabatów, niestandardowy branding i nieograniczone posty. Cena za wersję PRO to 9.99 $ miesięcznie. Najdroższą i równocześnie najbardziej rozbudowaną opcją jest wersja UNLIMITED zawierająca zalety wersji PRO, umożliwiająca integrację z Instagramem oraz możliwość tworzenia nieograniczonej ilości kampanii. Koszt najbardziej zaawansowanej wersji wtyczki wynosi 19.99 $ miesięcznie.

  1. Facebook Messenger Marketing

Porzucone koszyki to problem generujący spore straty. Facebook Messenger Marketing to aplikacja, która pozwoli nam je zmniejszyć. Po wyrażeniu zgody przez użytkownika, który nie dokończył procesu zakupowego, będziemy mogli mu wysłać do trzech wiadomości zachęcających do finalizacji zakupu. Aplikacja jest też idealnym rozwiązaniem, jeśli chcemy wysyłać wiadomości do osób, które nie pozostawiły nam swojego adresu mailowego. 

Zalety:

  • możliwość szybkiej reakcji na porzucone koszyki – aplikacja umożliwia nie tylko zachęcenie do dokończenia zakupów, ale i wysyłanie ofert rabatowych – wystarczy jedno kliknięcie, aby potencjalny klient został przekierowany do szczegółów atrakcyjnej dla niego propozycji zakupowej
  • większa skuteczność niż w przypadku klasycznego remarketingu – klasyczne reklamy remarketingowe są skuteczne, jednak zaangażowanie klientów za pośrednictwem bezpośrednich wiadomości 1:1 przekłada się na dużo większy współczynnik otwarcia i klikalności
  • opcja dostosowania do potrzeb klientów – aplikacja umożliwia “śledzenie” klientów, którzy dokonali zakupu, co z kolei przekłada się na opcję kontynuacji relacji z klientem – wysyłaniu mu rachunku za zakup lub wystosowaniu prośby o wystawienie recenzji. Jeśli obawiasz się, że taka forma kontaktu może frustrować odbiorców, aplikacja daje proste rozwiązanie – użytkownik otrzymujący wiadomości może z nich zrezygnować, korzystając z opcji szybkiej rezygnacji. Korzystając z wtyczki, masz możliwość zmiany tekstu rezygnacji z “Nie, dziękuję” na komunikat, który będzie bardziej odpowiadał stylowi komunikacji w prowadzonych przez Ciebie kanałach social media. 

Koszty:

Facebook Messenger Marketing dostępny jest w 4 wersjach cenowych. Każda wersja ma wspólne opcje, do których zalicza się możliwość dodania widgetu rabatowego, wdrażania dalszych działań po zakupie, w  tym wysyłki rachunków oraz opcję autoodpowiedzi. Różnica pomiędzy 4 dostępnymi opcjami dotyczy ilości odbiorców, do których możemy wysłać wiadomość w danym miesiącu. Opcja STARTER dostępna za 9 $ miesięcznie umożliwia wysyłanie wiadomości do 100 odbiorców, wersja SMB w cenie 19 $ miesięcznie pozwala na wysyłkę wiadomości do 500 odbiorców. Wersja PRO udostępnia możliwość nawiązania kontaktu z 1000 użytkowników. Jej cena to 29 $ miesięcznie. Najdroższą opcją, dostępną za 49 $ miesięcznie jest wersja PLUS, która pozwala na dotarcie do 2000 odbiorców. 

  1. Instagram shop by SNPT 

Zgodnie z danymi z 2019, aż 500 mln osób używa codziennie Instagrama, a ponad 600 milionów osób wyszukuje i odkrywa nowe produkty za pośrednictwem tego serwisu. Jak widać Instagram to kanał dający spore możliwości sprzedażowe. Jeśli chcesz skorzystać z jego potencjału, aplikacja Instagram shop od SNPT z pewnością okaże się pomocna. 

Zalety: 

  • łatwość użycia – specyfika działania wtyczki jest banalnie prosta – aplikacja umożliwia oznaczanie produktów i natychmiastowe przekierowanie na stronę produktu, bloga lub ogólną stronę sklepu. Średni czas konfiguracji wtyczki to 3 minuty! Wystarczy połączyć konto na Instagramie, aby korzystać z opcji automatycznego pobierania obrazów ze swojego sklepu/ bloga lub innego źródła. Aplikacja jest idealna, jeśli prowadzimy kanał sklepu oferującego produkty z kategorii moda/uroda/lifestyle 
  • krótsza droga zakupowa – Instagram to dobre miejsce na to, aby publikować atrakcyjne, “codzienne” zdjęcia, prezentujące konkretny produkt, czy usługę w użyciu. Zdjęcie prezentujące np. stylizację z wykorzystaniem ubrania dostępnego w naszym sklepie w codziennej scenerii bez wątpienia bardziej zachęci potencjalnego klienta niż klasyczne zdjęcie produktowe. Instagram shop umożliwia połączenie atrakcyjnych dla oka materiałów ze sprzedażą. Zainteresowane osoby będą mogły ograniczyć się do jednego kliknięcia, bez konieczności przechodzenia np. do linku umieszczonego w bio, czy doszukiwania się, czy dopytywania, jaki konkretnie model produktu znajduje się na zdjęciu
  • możliwość bazowania na materiałach generowanych przez klientów – wtyczka umożliwia nie tylko skrócenie drogi zakupowej, ale i bazowanie na tym, co udostępnili użytkownicy, którzy już skorzystali z oferty sklepu. Mając dostęp do materiałów publikowanych przez klientów, możesz nie tylko zaprezentować produkty na “żywych osobach”, ale i prościej wchodzić w interakcje, tym samym wzmacniając relację ze społecznością.

Koszty: 

Instagram shop by SNPT to aplikacja darmowa. Wystarczy zatem kilka minut, aby skonfigurować wtyczkę z kanałem na Instagramie i wzmocnić sprzedaż, poszerzając działania o jeden z obecnie najczęściej użytkowanych kanałów social media. 

3 wymienione propozycje to zaledwie kropla w morzu możliwości, jakie daje Shopify. Powyższe wtyczki pozwalają w prosty sposób usprawnić działania w social mediach, tym samym korzystnie wpływając zarówno na relacje ze społecznością, jak i wyniki sprzedaży. 

Agnieszka Waliłko

Content specialist. Pasjonatka pisania, na co dzień zajmuje się tworzeniem treści i prowadzeniem kanałów Social Media.