Optymalizacja SEO platformy Shopify Plus – poradnik

Shopify Plus to jedna z najpopularniejszych platform sprzedażowych, dedykowana klientom typu enterprise. Shopify Plus powstał w 2014 roku i na przestrzeni ostatnich lat zyskał ogromną popularność. Dziś, szacuje się, że został on już wdrożony u ponad 10 700 przedsiębiorców na całym świecie.
 

Shopify Plus, jako platforma sprzedażowa, ma być odpowiedzią na rosnące potrzeby użytkowników, którzy potrzebowali funkcjonalności, niedostępnych na podstawowych planach typu Basic, Shopify oraz Advanced. Coraz więcej przedsiębiorców, którzy nastawiali się na wdrożenia Magento 2 lub innego systemu Open Source, decyduje się na rozwijanie biznesu w oparciu o rozwiązania SaaS – Shopify Plus.
 

Platforma Shopify Plus jest przyjazna użytkownikom, zintegrowana z Social Mediami oraz ma wiele możliwości optymalizacji pod kątem SEO – możliwość dopasowania słów kluczowych, znaczników meta title, meta tags i nagłówków H1 przez automatyczne generowanie linków kanonicznych i mapy strony. W Shopify Plus istnieje również możliwość edycji pliku robots.txt.
 

Rosnąca popularność Shopify Plus

 

Platforma sprzedażowa Shopify Plus sprawdza się niezależnie od tego, jakie produkty są sprzedawane. Zaobserwować można, że ów silnik sprzedażowy jest wykorzystywany najczęściej w następujących branżach:

  • Moda
  • Uroda
  • Fitness
  • Dom
  • Ogród
  • Zdrowie
  • Żywność

Rosnąca popularność platformy wynika również z tego, że umożliwia ona obsługę sklepu bez konieczności udziału developerów. Nie musisz także posiadać umów SLA, chroniących właścicieli sklepów i gwarantujących jednocześnie pomoc w rozwiązywaniu problemów technicznych. Z racji tego, że Shopify Plus należy do rozwiązań typu SaaS, wszystkie problemy, które mogą się pojawiać, mają zasięg globalny, dzięki czemu Shopify reaguje natychmiastowo. Przedsiębiorcy podkreślają, że właśnie ten komfort i gwarancja niezawodności to jedne z najważniejszych zalet systemu, które decydują o wyborze platformy Shopify Plus.
 

Źródło: https://storeleads.app/
Liczba aktywnych sklepów

 

Optymalizacja SEO – dlaczego jest tak ważna?

 

SEO to nic innego jak proces budowania ruchu z organicznych wyników wyszukiwania. Na SEO wpływ ma wiele czynników, jednak do najważniejszych zalicza się optymalizację strony pod kątem silnika wyszukiwania, a także budowanie autorytetu witryny w Google.
SEO, zwane inaczej również pozycjonowaniem i optymalizacją witryny to pojęcia, które na stałe weszły już do użycia w świecie nowoczesnych działań biznesowych. Przedsiębiorcy już od jakiegoś czasu zaczęli dostrzegać potencjał, związany z SEO. Faktem jest, że przestrzeganie wytycznych Google w zakresie optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarki Google, może zagwarantować sukces danej witrynie.
 

Kluczową kwestią jest tu nie tylko odpowiednio opracowana strategia oraz regularne działania z nią związane, ale również dogłębna analiza strony i szczegółowa optymalizacja.
Klienci, którzy trafiają na Twoją stronę wprost z wyników organicznych, tworzą niezwykle istotną grupę osób, zainteresowanych Twoją ofertą. Dlaczego? Każdy z potencjalnych klientów, znajdujących się na stronie wpisał w pole wyszukiwania hasło w jakiś sposób związane z Twoją ofertą, co pośrednio lub bezpośrednio oznacza, że jest zainteresowany którymś z produktów.
Proces pozycjonowania strony zwiększa więc szansę na to, że internauci z poziomu naturalnych wyników wyszukiwania mają szansę znaleźć najkrótszą drogę do Twojego sklepu.
 

Pamiętajmy, że pozycjonowanie e-commerce nigdy nie jest pojedynczym działaniem. SEO określa się mianem procesu, którego celem ostatecznym jest optymalizacja witryny w taki sposób, by roboty tworząc indeks organicznych wyników wyszukiwania, umieściły właśnie tę witrynę na jak najwyższej pozycji.
 

Efekty tego typu działań zaowocują zwiększeniem ruchu organicznego, wyższą konwersją oraz będą widoczne w statystykach odwiedzin. Co ważne, skuteczne pozycjonowanie to proces, który wymaga czasu – pierwsze efekty zauważyć można najczęściej po kilku tygodniach od rozpoczęcia działań.
 

Ograniczeniem do wprowadzania niektórych zmian i optymalizacji na stronie mogą być platformy sprzedażowe, niedostosowane w pełni do potrzeb przedsiębiorców. Na kanwie wielu doświadczeń sprzedażowych i potrzeb powstał Shopify Plus – platforma, która dzięki szeregowi możliwości, funkcji, dostępności szeregu różnych wtyczek i aplikacji jest w najwyższym stopniu dostosowana do wprowadzania nawet zmodyfikowanych i zaawansowanych optymalizacji bez posiadania specjalistycznej wiedzy i doświadczenia w zakresie programowania czy wiedzy technicznej.
 

10 istotnych elementów optymalizacji SEO w Shopify Plus

 

1. Dostęp do aplikacji ułatwiających prace pozycjonerskie

 

Shopify Plus to jedna z platform przyjaznych SEO. Jeśli więc chcesz skupić się właśnie na tej kwestii, warto zastanowić się nad jej wyborem. O dużej funkcjonalności świadczy m.in. fakt, że platforma oferuje różnego rodzaju wtyczki, przydatne do wykonywania zmian i optymalizacji właśnie w tym zakresie.
 

Należą do nich: Smart SEO, SEO Doctor czy SEO Image Optimizer. Są to niezwykle przydatne narzędzia, które umożliwiają samodzielne wykonywanie zmian, bez konieczności posiadania szczegółowej wiedzy z zakresu kodowania. To jedna z zalet, która sprawia, że Shopify Plus to rozwiązanie idealnie dopasowane do potrzeb sklepów online.
Jak wiadomo, działania w zakresie e-commerce wymagają regularnej obserwacji i szybkiej reakcji na działania konkurencji. Wtyczki i aplikacje, dostępne w Shopify Plus umożliwiają sprawne reagowanie na wszelkie zmiany.
 

2. Dostosowanie do wersji mobilnej oraz wbudowany certyfikat SSL

 

Z uwagi na fakt, że coraz większa liczba użytkowników przegląda strony internetowe za pomocą urządzeń mobilnych oraz na wprowadzoną już jakiś czas temu aktualizację algorytmu Google tzw. Mobile Speed Update (skierowaną właśnie na wersje mobilne stron) bardzo ważne jest zadbanie o to, aby przeglądanie witryny na urządzeniach mobilnych było w pełni komfortowe.
 

Certyfikat SSL to protokół, który stosuje się w połączeniach internetowych. Używa się go dla zapewniania bezpieczeństwa danych użytkowników sieci. Został założony w celu zachowania wysokiej poufności danych, które przesyłane są danej witrynie. W uproszczeniu certyfikat SSL stosuje się dla stron www, serwerów pocztowych oraz serwerów FTP. Ze względu na łatwą obsługę i duże możliwości, protokół SSL znajduje także zastosowanie podczas obsługi aukcji internetowych oraz w systemach płatności online.
 

Posiadanie certyfikatu SSL niesie ze sobą wiele zalet oraz zależności w odniesieniu do kwestii SEO witryny. Najważniejsze to poczucie bezpieczeństwa – klient może być pewien, że jego dane trafią w odpowiednie miejsce i będą odpowiednio chronione. Podczas silnej ekspansji sklepów internetowych, coraz więcej osób zwraca uwagę na kwestię bezpieczeństwa danych. Era nieświadomego konsumenta minęła bezpowrotnie. Certyfikat SSL potwierdza wiarygodność całego serwisu.
 

Kwestia bezpieczeństwa to nie tylko zwrot ku użytkownikowi. Certyfikat SSL to element, który bezpośrednio wpływa na jakość domeny. Ta z kolei zaliczana jest do najważniejszych czynników rankingowych, wpływających na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Aktywny certyfikat SSl znacząco wpływa na pozycjonowanie strony, zwiększając jej bezpieczeństwo. Google promuje jedynie bezpieczne witryny, chcąc dostarczać użytkownikom jedynie propozycje o wysokim autorytecie.
Aktywny certyfikat SSL w połączeniu z pozostałymi elementami, istotnymi z punktu widzenia SEO, sprawią, że witryna zwiększy swoją widoczność.
 

Każdy z poziomów subskrypcji zawiera certyfikat SSL. Wszystkie sklepy, zbudowane na opisywanym silniku są więc niejako zmuszone do korzystania z protokołu HTTPS. Po dodaniu domeny niestandardowej do sklepu Shopify nowy certyfikat SSL jest tworzony automatycznie.
Shopify przykłada szczególną uwagę do danych osobowych zarówno sprzedających, jak i klientów i rozumie, że jest to kluczowe dla zachowania zaufania na polu sprzedawca-klient. Wielu sprzedawców, korzystających z Shopify Plus nie posiada dedykowanego zespołu ds. prywatności, dlatego Shopify znalazł jedno uniwersalne rozwiązanie, które sprawdzi się w każdym sklepie. Specjaliści Shopify ściśle współpracują z zespołami ds. prywatności i bezpieczeństwa, tworząc rozwiązania zgodne z polityką ochrony danych. Istnieje również rozbudowany dokument – Security Whitepaper, w którym szczegółowo zostały określone zasady wykorzystywania danych przez Shopify Plus.
 

3. Intuicyjne przekierowania dla poszczególnych wersji domeny

 

Każdą domenę możemy podzielić na 4 warianty:

  • z “www”
  • bez “www”
  • z http
  • z https (wdrożony certyfikat SSL)

Z punktu widzenia SEO każda z tych wersji jest odrębna. Warto więc zaprowadzić porządek (przekierowania 301) wśród wariantów, o których mowa poniżej. Aby, poszczególne wersje nie były odbierane przez roboty Google, jako kopie – 3 pozostałe adresy powinny zostać przekierowane (przekierowaniem 301) na wersję oficjalną.
 

W Shopify Plus wdrożenie tego rozwiązania odbywa się automatycznie, gdy zaznaczymy taką opcję w panelu strony: Online store -> Domains -> Shopify-managed domains -> Manage -> Redirect to primary domain:

/>

 

4. Szybki i łatwy dostęp do zarządzania przekierowaniami

 

Nieistniejąca strona, zmiana adresu URL, zmiana domeny, wprowadzenie certyfikatu SSL to tylko część przykładów, gdy sięgamy po przekierowania. Dzięki temu, zarówno użytkownicy, jak i roboty Google mogą odnaleźć się w dynamicznej strukturze każdej ze stron internetowych.
Przekierowania umożliwiają automatyczne przeniesienie na docelową stronę internetową. Przekierowania są również sygnałem dla przeglądarki internetowej i robotów Google, że poszukiwana strona znajduje się w innej lokalizacji. Przekierowania porządkują również strukturę strony – to właśnie dzięki temu użytkownik, zamiast natrafić na nieistniejącą stronę – 404, może w dalszym ciągu kontynuować jego przeglądanie.
 

W procesie pozycjonowania przekierowania mają ogromne znaczenie, głównie z powodu PageRank. Umożliwiają one przekazywanie mocy SEO pomiędzy poszczególnymi stronami.
W Shopify Plus możesz z łatwością dodać pojedyncze przekierowanie lub wgrać mapę przekierowań do 100 000 adresów. Poniżej krótka instrukcja.
 

Zarządzanie przekierowaniami:

    • Zaloguj się do konsoli administracyjnej Shopify
    • Przejdź do sekcji Online Store> Navigation>Viev URL redirects
    • Kliknij zielony przycisk Create URL redirect lub przycisk Import
    • Dodaj pojedyncze przekierowanie lub wgraj mapę przekierować w pliku CSV

 

5. Dane strukturalne – Schema.org

 

Schema.org to oznaczenia, które wpływają znacząco na wyniki wyszukiwania Twojej strony. Wdrożenie tego rozwiązania jest istotne nie tylko dla użytkowników, ale również dla robotów Google.
Znaczniki Schema.org, umieszczone w kodowanich typu RDF, Microdata czy JSON-LD pomagają wytłumaczyć robotom, o czym właściwie jest nasza strona. Dzięki takim działaniom roboty mogą łatwo wyróżnić elementy charakterystyczne dla danej strony, takie jak: indywidualny adres, cena czy recenzja. Znaczniki Schema umożliwiają również właściwą interpretację charakteru zamieszczonych w znacznikach informacji, a co za tym idzie – szybko sprawdzą co zaindeksować i polecić dalej.
 

W Shopify Plus niezależnie od używanego motywu możesz liczyć na obsługę znaczników schematu, ponieważ są one osadzone w motywie. Jeśli wypełnisz wszystkie informacje o firmie i produktach, dane te zostaną wprowadzone automatycznie.
Poniżej również przykładowa wtyczka, która posiada większe możliwości w zarządzaniu znacznikami JSON-LD: https://apps.shopify.com/json-ld-for-seo
 

6. Automatyczna mapa witryny oraz plik robots.txt

 

Jeśli zależy nam na pozyskiwaniu klientów z organicznych wyników wyszukiwania, niezbędne jest szybkie indeksowanie całej strony w Google. Prostym sposobem, który umożliwia zaindeksowanie w wyszukiwarce adresu URL strony głównej oraz wszystkich pozostałych podstron jest wygenerowanie mapy witryny, a także mapy grafik w formacie akceptowalnym przez Google.
Mapa witryny to zazwyczaj plik w formacie XML, w którym znajdują się wszystkie aktywne adresy URL danej strony. Dobrze przygotowana mapa witryny zawiera także mapę grafik – zbiór wszystkich adresów plików graficznych.
 

Sitemapa powinna być zgłoszona w narzędziu Google Search Console oraz w pliku robots.txt. Dzięki temu, roboty Google będą miały dostęp do pełnej struktury adresów danego serwisu. Takie działanie pomaga zoptymalizować proces indeksowania serwisu. W jednym pliku znajdziemy bowiem listę adresów całego serwisu, do którego roboty mają dostęp w każdej chwili.
Wszystkie sklepy, zbudowane na platformie Shopify Plus automatycznie generują mapę witryny, zawierającą linki do wszystkich produktów, obrazów produktów, stron, kolekcji oraz wpisów blogowych. Plik ten używany jest przez wyszukiwarkę do indeksowania witryny, co przyczynia się do wyświetlania się strony w organicznych wynikach wyszukiwania.
 

Mapę dla grafik witryny stworzysz przy pomocy aplikacji: https://apps.shopify.com/image-sitemap.
Plik robots.txt to plik tekstowy, który znajduje się w witrynie. Informuje on roboty, które podstrony mają, a które nie mają być przez nie odwiedzane. W rzeczywistości plik ten wskazuje, czy dane oprogramowanie do indeksowania witryny może indeksować stronę czy nie.
Wyszukiwarki stosują się na ogół do ogólnie ustalonych reguł, dlatego warto zwrócić uwagę na plik robots.txt w swojej witrynie. Niewątpliwą zaletą dobrej organizacji opisywanego pliku jest możliwość optymalizacji zasobów indeksowania w wyszukiwarkach oraz blokowanie botów, niepotrzebnie wykorzystujących zasoby serwera.
Jeśli zaś mowa o pliku robots.txt w Shopify Plus – jest on generowany automatycznie, co jest ogromną zaletą. Dzięki platformie Shopify Plus mamy także możliwość edycji pliku.
 

7. Szybkość stron na Shopify Plus

 

Szybkość strony jest, jak wiadomo, czynnikiem rankingowym, a co za tym idzie, jej wynik wpływa na efekty pozycjonowania. Szybkość strony to również kwestia ważna pod kątem doświadczeń użytkowników. Potencjalni klienci, niezadowoleni z szybkości działania strony, rezygnują z zakupów, tracąc zaufanie do witryny.
Jak informuje Google, do końca sierpnia 2021 wdrażana będzie duża aktualizacja, związana właśnie z szybkością (Core Web Vitals) i UX stron internetowych.
 

Shopify Plus dużą wagę przykłada do kwestii szybkości sklepów, które funkcjonują pod jego szyldem. W ciągu minuty wysyłane jest 10 978 żądań, a samą szybkość można z łatwością zoptymalizować poprzez zastosowanie Shopify Storefront Renderer. Zadaniem tego narzędzia jest zmiana sposobu obsługiwania żądań odczytu danych, co w efekcie prowadzi do 2,5 -5- krotnego wzrostu wydajności serwerów. Wykorzystanie Shopify Storefront Renderer jest standardem w przypadku sklepów Shopify Plus.
 

Co ważne, Shopify Plus wykorzystuje własną chmurę hostingową, co dodatkowo wpływa na pracę bez przestojów w kontekście przekazywania danych w czasie rzeczywistym.
 

Szybkość strony można łatwo sprawdzić w narzędziu: Page Speed Insight. W narzędziu mamy dostęp również do wyników Podstawowych wskaźników internetowych – Core Web Vitals. Przykładowy wynik dla strony, zbudowanej na platformie Shopify Plus https://jeffreestarcosmetics.com/
 

Wynik dla wersji desktopowej:

/>

 

Wynik dla wersji mobilnej:

/>

W Shopify Plus mamy możliwość integracji z Vue Storefront, co pozwala nam na tworzenie aplikacji, opartych o PWA. Dzięki technologii PWA w Vue Storefront zakupy odbywają się jak na aplikacji natywnej, co zdecydowanie zwiększa wydajność sklepu internetowego. Polepsza to także UX i znosi sporą część niepożądanych zachowań, będących normą w aplikacjach webowych. Jedną z głównych zalet aplikacji opartych o PWA jest możliwość zapisywania informacji, bądź nawet całych plików takiej strony, na urządzeniu użytkownika. Dzięki temu aplikacja PWA zazwyczaj pobiera potrzebne dane i pliki z zewnętrznego serwera tylko raz, a później korzysta z ich kopii zapisanych na urządzeniu. Pozwala to na zmniejszenie czasu ładowania kolejnych stron do całkowitego minimum, a nawet umożliwia dalsze poprawne działanie takiej aplikacji w przypadku zerwania połączenia internetowego. Kolejną ważną zaletą aplikacji PWA jest możliwość wysyłania notyfikacji (powiadomień) do użytkowników stron – co ciekawe mogą one działać również wtedy, gdy użytkownik nie ma nawet włączonej naszej aplikacji. Można to wykorzystać przykładowo do powiadamiania użytkowników o nowościach w sklepie czy o statusie ich zamówień. Warto również wspomnieć, że aplikacja PWA jest w pełni instalowana na naszym urządzeniu, co pozwala uruchamiać ją bez wykorzystania przeglądarki internetowej, na wzór aplikacji natywnej.
 

Shopify to platforma SaaS, która z natury implikuje pewne ograniczenia w zakresie dostosowywania, jednak dzięki możliwościom jej integracji z Vue Storefront możliwe jest zbudowanie w pełni konfigurowalnego frontendu, zwróconego w stronę mobile-first. Wartością jaka przemawia za Vue Storefrontem jest fakt, iż jest to pierwsze tego typu rozwiązanie w 100% nakierowane na eCommerce, przez co prawdopodobnie jeszcze bardzo długo nie pojawi się konkurencyjne narzędzie o choćby zbliżonych możliwościach. Vue Storefront jest oparty o najszybciej rozwijającą się technologię webową ostatnich lat, tj. Vue, i podobnie jak Vue jest nakierowany głównie na optymalizację szybkości działania. Niewątpliwą zaletą tego rozwiązania jest podejście „headless” – oznacza ono, iż cała strona jest tak naprawdę interfejsem działającym w 100% niezależnie od backendu. Umożliwia to wykonanie tej warstwy „na miarę” pod dowolne potrzeby klienta, ograniczając tym samym ilość potrzebnego kodu do niezbędnego minimum. Tym samym takie rozwiązanie jest znacznie łatwiejsze i elastyczniejsze w rozwijaniu, gdyż programiści nie muszą pracować z tzw. „legacy code”, czyli kodem niezbędnym do działania danej platformy. Nieodłączną zaletą Vue Storefrontu jest również brak ograniczeń w dostosowywaniu zachowań i wyglądu sklepu.
 

8. Możliwość zbiorczej aktualizacji produktów

Shopify Plus umożliwia zbiorcze dodawanie i aktualizację informacji, dotyczących produktów, takich jak: cena, warianty czy dostępność na stronie. Funkcja ta jest dostępna w panelu administracyjnym Shopify.
Dzięki możliwościom zbiorczej edycji masz możliwość edycji wielu wariantów produktów jednocześnie. Edytor zbiorczy może być także używany do edycji kolekcji, klientów, zapasów i postów na blogu, a także stron sklepu online. Umożliwia także zmianę nazw produktowych, dodawanie i usuwanie meta tagów oraz kategorii, a także edycję właściwości produktów.
 

Z punktu widzenia SEO możliwość zbiorczej aktualizacji produktów usprawnia działania na wielu płaszczyznach. Możesz masowo dokonywać edycji produktów z poziomu Produkty w panelu administracyjnym.
Poradnik, dotyczący użycia zbiorczego edytora produktów w Shopify Plus: https://help.shopify.com/pl/manual/shopify-admin/productivity-tools/bulk-editing-products
 

9. Dostępność produktu pod innymi adresami URL

 

Inne adresy URL dla tych samych produktów mogą pojawić się w przypadku, gdy są one przypisane do różnych kategorii.
Posiadanie produktów dostępnych za pośrednictwem innego adresu URL może prowadzić do umieszczania linków zwrotnych pod niewłaściwym adresem URL — tym, który jest kanonizowany. Powoduje to mniejszą moc linków.
 

Jak to naprawić?

 

Możesz to naprawić, aktualizując kod motywu tak, aby bezpośrednio odwoływał się do kanonicznego adresu URL, w tym przypadku. W ten sposób uniemożliwisz Shopify łączenie się z adresem URL produktu, który jest kanonizowany. Ta zmiana jest dość prosta, więc jeśli masz podstawową wiedzę w tym temacie, możesz wykonać ją samodzielnie. W przeciwnym razie zalecamy zwrócenie się o pomoc do kogoś z sieci ekspertów Shopify.
 

Upewnienie się, że połączony jest właściwy adres URL produktu
1. Zaloguj się do konsoli administracyjnej Shopify
2. Przejdź do sekcji Online Store>Themes
3. Po prawej stronie kliknij pole Action i użyj przycisku Edit code
4. Pod sekcją Snippets wybierz: product-grid-item.liquid
5. Dokonaj zmian:

Pamiętaj, że nazwa pliku może być inna dla używanego motywu.
 

10. Dostępność bloga w Shopify Plus

 

Google bardzo ceni sobie witryny bogate w wartościową treść, która jest regularnie aktualizowana. W związku z tym zalecana jest regularna publikacja artykułów. Dobrze zorganizowany i zbudowany dział umożliwi wygenerowanie dodatkowego ruchu na stronie.
Coraz więcej przedsiębiorców potwierdza, że skuteczny content marketing, w tym regularne aktualizowanie działu blog, pozytywnie wpływa na wyniki sprzedaży.
 

Blog sklepu internetowego to element, który umożliwia łatwe rozprzestrzenianie się informacji o marce oraz jej produktach, pozwala prowadzić obustronną komunikację oraz budować ugruntowaną pozycję firmy.
Dział blog to również jeden z ważnych elementów skutecznego pozycjonowania. Pojawiające się na nim wpisy, ze względu na mnogość treści, regularną aktualizację, nagromadzenie słów kluczowych są doskonałym źródłem wiedzy o sklepie, nie tylko dla użytkowników, ale również dla robotów wyszukiwarek. Co ważne – aktywne, regularnie aktualizowane strony uzyskują wyższe wyniki w wyszukiwarkach.
Właściwy content wpisów, zakończony odpowiednio skonstruowaną zachętą do zakupu łatwo może pomóc w zwiększeniu konwersji. Merytoryczne artykuły pozwalają także budować zaufanie wśród konsumentów oraz pozycję marki w sieci.
 

Treści zamieszczane na blogu to również doskonały materiał do wykorzystania w social mediach. Na łamach bloga można bowiem dzielić się wiedzą o produktach, ich przeznaczeniu, możliwościach użycia, zastosowaniu czy pielęgnacji. Tematów, które można poruszać na blogu, jest mnóstwo. Opublikowane i udostępnione w social mediach wpisy blogowe zaczną krążyć po sieci, przyciągając kolejnych zainteresowanych.
Wpisy blogowe nie tylko zwiększają zaangażowanie klientów czy umożliwiają prezentowanie historii konwersji odwiedzających, ale w konsekwencji pozytywnie wpływają na SEO sklepu.
W Shopify Plus możliwość prowadzenia bloga jest wbudowana. Nie potrzebujemy żadnych dodatkowych narzędzi, wtyczek czy aplikacji. Wystarczy dodać wpis, a on pojawi się w sekcji “Blog” na stronie.
O tym, jak utworzyć sekcję “Blog” i jak nią prawidłowo zarządzać dowiesz się z poradnika: https://help.shopify.com/pl/manual/online-store/blogs/adding-a-blog
 

Podsumowanie

 

Shopify Plus umożliwia wykonanie szeregu aktualizacji i zmian, istotnych pod względem SEO. Wykorzystywać możesz przydatne darmowe aplikacje, dostępne w Shopify Appstore. Shopify Plus nie ogranicza wydajności witryny pod względem SEO, ale gwarantuje wiele możliwości. Uniwersalne, w pełni konfigurowalne funkcje pozwalają zaspokajać potrzeby każdego biznesu, niezależnie od jego wielkości, a solidna, stworzona na potrzeby działań e-commerce architektura, umożliwia skalowanie działań w jak najszybszy sposób.
 

Shopify Plus, dzięki wykorzystaniu progresywnych aplikacji webowych, umożliwia skuteczne dotarcie do użytkowników z kanału mobile. Aplikacje PWA pozwolą zaoferować Twoim klientom lepsze user experience, a co za tym idzie szybszy i dostępny również offline sklep oraz wiele funkcjonalności aplikacji mobilnej. Również dzięki Vue Storefront poprawisz elastyczność i wydajność Twojego sklepu, co bezpośrednio przełoży się na zwiększenie konwersji w Twoim sklepie internetowym.
 

Jeśli chcesz, aby Twój biznes rozwijał się jeszcze bardziej dynamicznie, pragniesz zdobywać globalne rynki i budować zaufanie wśród konsumentów – wejdź na wyższy poziom i wybierz Shopify Plus.

Ewelina Woźniak
Junior SEO Specialist. Na co dzień zajmuje się tworzeniem treści dla sklepów internetowych, strategią łączenia linków oraz przygotowywaniem strategii pozycjonowania.

Polecane wpisy

Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM