Agencja e-commerce | Strategia, Marketing, Optymalizacja, Audyt

info@brandactive.pl

+48 17 770 73 96

Top

Polski sklep na silniku Shopify – kiedy warto?

Brand ActiveNarzędzia e-commerce Polski sklep na silniku Shopify – kiedy warto?
shopify czy warto

Polski sklep na silniku Shopify – kiedy warto?

Shopify to wciąż jeden z najszybciej rozwijających się silników, na którym każdego dnia powstają nowe, coraz lepsze i wydajniejsze sklepy. Według szacunków dostawców tego oprogramowania, na chwilę obecną aktywnych jest ponad 800 000 sklepów, które łącznie wygenerowały zakupy o wartości blisko 100 bilionów dolarów!

 

 

Kiedy warto inwestować w Shopify?

 

Dlaczego polscy przedsiębiorcy, którzy myślą zarówno o sklepie na naszym rodzimym rynku, ale również mają na uwadze sprzedaż zagraniczną powinni zdecydować się na Shopify? Odpowiadamy.

 

Na rynku eCommerce dostępnych jest wiele oprogramowań. Dlaczego więc polscy właściciele sklepów powinni wybrać Shopify? Oto 5 największych zalet tego systemu, które dostrzegamy:

 

  • Prostota –  całe zarządzanie jest bardzo intuicyjne i bezproblemowe. Panel spełnia oczekiwania obu grup – ludzi, którzy rozpoczynają swoją przygodę ze światem sprzedaży online oraz tych, którzy są znacznie lepiej zaznajomieni ze światem sprzedaży online.

 

  • Możliwość szybkiego reagowania na zmiany to kolejna cecha, która czyni ten system niezawodnym. W każdej firmie pojawiają się nieoczekiwane sytuacje, których nie można przewidzieć, ale Shopify w wielu z nich pozwala na szybkie modyfikacje przy użyciu dosłownie kilku ruchów myszką.

 

  • Gotowość do rozpoczęcia działań marketingowych i zwiększenia sprzedaży niemalże od razu po skonfigurowaniu sklepu. Po wdrożeniu produktów, przygotowaniu opisów i dostosowaniu grafiki do naszych preferencji, działania marketingowe można rozpocząć bardzo szybko i sprawnie, co bezpośrednio wpływa na wzrost sprzedaży. W panelu można bardzo łatwo zintegrować najbardziej popularne kanały marketingowe i zacząć docierać do nowych klientów.

 

  • Kolejną zaletą Shopify jest ogromna liczba aplikacji dostępnych w systemie. Jest ich ponad 1200, a nowe są sukcesywnie dodawane. Aplikacje zarówno darmowe, jak i płatne, a każdy z nich jest w 100% dostosowany do standardów sklepów Shopify, dzięki czemu są one niezawodne. Wybór jest ogromny, opcje filtrowania są bardzo intuicyjne. Dodatkowo warto podkreślić, że niemalże każda dostępna aplikacja wzbogacona jest opiniami na jej temat, przez co możemy zweryfikować jej popularność i użyteczność.

 

  • Piątym silnym punktem jest profesjonalna pomoc techniczna. Panel pomocy jest dostępny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, co oznacza, że ​​nie jest ważne, z którego miejsca na świecie piszesz, zespół Shopify jest zawsze w stanie odpowiedzieć na pytania i pomóc rozwiązać problem. Co wyjątkowo pomocne, każda rozmowa na czacie z konsultantem po jej zakończeniu wysyłana jest na naszą skrzynkę połączoną ze sklepem, dzięki czemu zachowujemy mnóstwo wartościowych informacji, mając do nich nieograniczony dostęp. Oficjalnie za pośrednictwem Shopify poszukiwany jest również pracownik ze znajomością języka polskiego, także możliwe, że w niedalekiej przyszłości za pomocą helpdesk’a będziemy mogli porozmawiać z polskojęzycznym konsultantem.

 

 

Rozważmy scenariusz, który tyczy się tych dwóch grup osób:

 

  1. Polscy przedsiębiorcy, którzy mają już swój sklep online, ale myślą o zmianie systemu na bardziej globalny, nowoczesny.
  2. Polscy przedsiębiorcy, którzy nie mają sklepu online, poszukują możliwie najlepszego oprogramowania, które będzie skuteczne zarówno na rynku polskich, jak i na zagranicznym (w przyszłości rozważają globalizację marki).

 

W przypadku obu tych grup Shopify będzie bardzo dobrym rozwiązaniem z uwagi na to, że:

 

  • pozwala na zintegrowanie systemu z polskimi płatnościami na kilka sposobów:
    • Można skorzystać z gotowej integracji PayLane. Płatności są wbudowane w systemie Shopify. Jeśli chcesz uzyskać niższą prowizję daj nam znać info@brandactive.pl
    • Można zlecić przygotowanie integracji (PayU, tPay, Przelewy24), której jednorazowy koszt zaczyna się od 1000 zł netto. Jeśli masz taką potrzebę – napisz do nas info@brandactive.pl
    • Trzecia opcja to płatności Stripe, które w 2019 roku oficjalnie weszły do Polski. Nie są jeszcze tak popularne, ale świetnie współpracują z Shopify. Również jest gotowa integracja w Shopify.
    • Domyślną formą płatności, którą Shopify rekomenduje jest PayPal, który w kontekście stron nakierowanych również na zagraniczną sprzedaż jest aktualnie numerem jeden. Sam proces podpięcia konta do sklepu to kwestia kilku kliknięć.

 

  • pozwala na bardzo płynną integracją z BaseLinkerem (http://bit.ly/BaseLinker-Shopify), dzięki któremu zintegrujemy:
    • formy dostawy: m.in. Poczta Polska, DHL, DPD, UPS, Geis, Paczkomaty, Siódemka, TNT, GLS, InPost
    • systemy księgowe: wfirma.pl czy fakturownia.pl
    • konta aukcyjne: Allegro, Amazon, eBay

 

  • myśląc o globalizacji marki, należy zwrócić uwagę na przekaz wizualny, który płynie do klientów. W obrębie zagranicznych sklepów widać wyraźnie, że właściciele skupiają się przede wszystkim na nowoczesnym, minimalistycznym wyglądzie. Z jednej strony stawia się na przejrzystość i intuicyjność użytkowania, a z drugiej na to, by sklep w tej prostocie był innowacyjny. Shopify oferuje wiele darmowych szablonów stworzonych na najwyższym światowym poziomie, jak również setki płatnych wersji. Warto podkreślić, że każdy właściciel sklepu na tym silniku ma dostęp do niemalże nieograniczonej bazy najwyższej jakości zdjęć z banków, które swobodnie można wykorzystywać w panelu. Shopify pozwala nie tylko na szeroką modyfikacją strony głównej, ale również dopasowanie do indywidualnej wizji karty produktowej oraz koszyka.

 

  • sklep docelowo obsługiwany jest w języku angielskim, ale nie należy obawiać się kwestii tłumaczenia całości na język polski. Shopify udostępnia bardzo intuicyjny panel, w którym możliwe jest wprowadzenie wybranych fraz, które po zapisaniu wgrywane są automatycznie do sklepu.

 

  • mając jeden sklep online, możliwe jest skopiowanie całości stylu i wdrożenie do kolejnej wersji nakierowanej na inny rynek.

 

  • panel zarządzania jest tak intuicyjny, że nie należy martwić się trudnościami związanymi z zarządzaniem – twórcy i deweloperzy Shopify stawiają przede wszystkich na prostotę. Panel zawiera bardzo wiele funkcjonalności, ale całość jest na tyle logicznie ustawiona, że zarządzanie sklepem nie stanowi problemu nawet dla przedsiębiorców nieposługujących się językiem angielskim na co dzień.

 

  • Shopify zwraca również uwagę na to, by sklep był jak najbardziej ‘SEO friendly’, dlatego opcje contentowe są bardzo rozbudowane, a całość zarządzania opisami i tagami uproszczona do maksimum.

 

 

Polscy przedsiębiorcy, który myślą o swoim biznesie w kategorii nowoczesnej marki, zdecydowanie powinni rozważyć wdrożenie, przejście na silnik Shopify. Coraz więcej naszych rodaków decyduje się na omawiane oprogramowanie, które ze wszystkich dostępnych na rynku, najprężniej się rozwija.

 

 

Warto podkreślić, że Shopify stanowi idealne oprogramowanie dla przedsiębiorców, którzy myślą o sprzedaży zarówno na rynku polskim i zagranicznym oraz takich, których interesuje wyłącznie sprzedaż poza granicami naszego kraju.

 

 

Jeśli natomiast należysz do grona osób, które chcą otworzyć sklep nastawiony jedynie na sprzedaż w Polsce, rekomendujemy silnik Shoper. Więcej o tym, dlaczego w takiej sytuacji lepsze będzie zainwestowanie w to oprogramowanie można przeczytać tutaj → brandactive.pl/quick-cart-czy-shoper-na-co-zwrocic-uwage-wybierajac-sklep-internetowy/

 

 

POZNAJ NASZE USŁUGI SHOPIFY – TUTAJ

 

Chcesz otrzymywać informacje o ważnych zmianach eCommerce?
Dołącz do subskrybentów i bądź na bieżąco
Subskrybując wyrażasz zgodę na otrzymywanie wiadomości e-commerce, poradników, informacji o usługach i promocjach Brand Active.
Zofia Komada

E-commerce Manager, od lat związana ze światem start-up'ów i branżą handlu internetowego. Pasjonatka nowych technologii i wdrażania niekonwencjonalnych rozwiązań. Na co dzień zajmuje się koordynowaniem działań w projektach e-commerce i poszukiwaniem najskuteczniejszych metod dotarcia do klientów.