
Liczba zapytań w wyszukiwarce Google w porównaniu z poprzednimi latami gwałtownie wzrosła. Pomiędzy hasłami stay home a stay safe wielu konsumentów ograniczyła ryzyko robienia zakupów do bardziej bezpiecznych – online. Wielu z nich wprowadziło to do swojej codziennej rutyny, a powrót do upragnionej przez wszystkich normalności niekoniecznie musi być powrotem do zakupów stacjonarnych.
Jak prezentuje się sytuacja na dany moment?
Obecnie mówi się już o transformacji konsumenta. Powołując się na badania KPMG i cytując Andrzeja Musiała – Już trzykrotnie więcej konsumentów badania KPMG (wzrost z 5% do 17%) przyznało, że będzie korzystać ze specjalnych stron internetowych, aplikacji czy webchatów jako głównego kanału komunikacji w nowej rzeczywistości. Jednocześnie aż o 14 p.p. spadła liczba osób deklarujących odwiedziny w sklepie stacjonarnym, jako powód do uzyskania niezbędnej pomocy.*
Klienci szukają nowych butów, sprzętu elektronicznego, prezentów na specjalne okazje czy po prostu ciekawych promocji – w Internecie. Wygoda zakupów online zostanie z nami na długo w postpandemicznym świecie. Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak to wpływa na Twój biznes? Jakie zmiany dokonały się w zachowaniach Twoich dotychczasowych klientów i co możesz zrobić, by nie stracić ich zainteresowania?
Liczne udogodnienia, w których prześcigują się sklepy internetowe, m.in. darmowa dostawa czy zwrot nie sprawią, że dotrzesz do większej liczby odbiorców. Jeśli nie korzystasz jeszcze z opcji Google Shopping, prawdopodobnie nie jesteś w zasięgu wzroku swoich potencjalnych klientów, którzy skorzystają z oferty konkurencji…
A mogliby przecież skorzystać z Twojej!
Google Shopping umożliwia klientom wyszukiwanie, przeglądanie i porównywanie produktów, które ich interesują. To doskonałe miejsce na wyróżnienie Twojego asortymentu!
Zestaw narzędzi, który pomoże Ci rozwinąć swój sklep Shopify
Wszystko, czego potrzebujesz to zintegrowanie swojego sklepu z witryną Zakupów Google.
W tym celu skorzystaj z następujących narzędzi: Google Merchant Center, Google Ads oraz Google Analytics.
1. Google Merchant Center
To narzędzie, dzięki któremu prześlesz aktualne informacje na temat swoich produktów, takie jak zdjecie, cenę czy dostępność. Google Merchant Center umożliwi Ci również prezentację swoich produktów w płatnych i bezpłatnych kanałach Google. Na bieżąco będziesz otrzymywać informacje na temat odrzuconych produktów oraz błędów, które możesz poprawić.
2. Google Ads
Docieraj do nowych i dawnych klientów dzięki płatnym kampaniom PPC. To dzięki temu narzędziu Twoje produkty zaczną pojawiać się w przestrzeni Google, między innymi w Google Shopping!
Nie pozwól, by Twoja okazja przeszła potencjalnym klientom koło nosa!
3. Google Analytics
To darmowa usługa, dzięki której poznasz bliżej swoich klientów, zrozumiesz ich zachowania zakupowe, prześledzisz tendencje sezonowe, a co najważniejsze – zmierzysz nakład środków na kampanie Google Ads wraz z ich zwrotem z inwestycji. Google Analytics jest prawdziwą kopalnią wiedzy, którą można odkrywać w nieskończoność. Zaawansowane raporty sprawią, że nic nie umknie Twojej uwadze.
To podstawowe narzędzia, które w odpowiedni sposób połączone ze sobą rozwiną Twój sklep, ponadto rozkręcając machinę, która napędza również sprzedaż z innych źródeł. Są to tak zwane konwersje wspomagane, których wartość prześledzisz również w Google Analytics.
Wisienka na torcie – połączenie z Shopify
Niezbędne do tego będzie utworzenie kanału Google w panelu sklepu. Możesz w łatwy sposób zainstalować go z oficjalnej strony Shopify: https://apps.shopify.com/google.
Kanał Google pozwoli Ci zsynchronizować swoje produkty z Google Merchant Center. Po poprawnie wykonanej konfiguracji Twój asortyment będzie się automatycznie aktualizował z Google.
Z tego poziomu możesz również prowadzić płatne kampanie Google Ads – po połączeniu z tym narzędziem, jednak w praktyce więcej opcji znajdziesz w samym panelu Google.
Bądź czujny – konkurencja nie śpi!
Wiesz już, jak zmieniły się zachowania zakupowe Twoich dawnych, aktualnych i przyszłych klientów. Omówione powyżej narzędzia, tworzą spójną całość, która skonfigurowana w odpowiedni sposób pomoże Ci rozwinąć Twój sklep Shopify. Skorzystaj z potęgi Google oraz funkcjonalności, jakie oferuje Shopify dla swoich sprzedawców. Jeśli nadal wahasz się nad wprowadzeniem tego w życie swojego biznesu, pamiętaj… konkurencja już tam jest!
Are you ready? 😉
Źródła:
https://home.kpmg/pl/pl/home/media/press-releases/2020/07/media-press-sklepy-musza-zaoferowac-konsumentom-nowe-powody-do-zakupu-w-trybie-offline-koncentrujac-sie-na-cenie-i-wygodzie.html